Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-10, 07:57
  #1
Medlem
Gynekologstols avatar
En korruptionsskandal där en ägare av ett behandlingshem har infiltrerat socialtjänsten i Luleå har avslöjats. Han skall enligt enligt SR haft kontakter med socialtjänsten i egenskap av läkare och på det sättet fått kommunen att kringgå i lagen om offentlig upphandling och skicka klienter till honom. Om man läser på det aktuella behandlingshemmets hemsida så står det bland annat att tolvsteg är evidensbaserat (vilket det inte är), så jag antar att detta är ytterligare ett försök att tvinga in folk i sekten genom att ta hjälp av myndigheter.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6625445

Jag har länge haft en känsla av att korruptionen inom missbruksvården är utbredd. Det handlar om mycket pengar och tvång (bland annat rehabansvar hos arbetsgivare) och det förekommer att arbetsgivarens HR-avdelning köper in ett helt behandlingspaket med allt från screening av de anställda till massiv hjärntvätt till livslångt tolvstegande. Utrymmet för korruption är med andra ord enormt och frågan är om tolvstegsrörelsen inte bara behöver muta en eller möjligtvis två nyckelpersoner inom ett medelstort eller större företag för att många sköna miljoner skall trilla in. Jag får känslan av att det är många som arbetar med HR som åker på resor och kör bilar som de egentligen inte har råd med. Är det någon som har samma känsla?

I den här tråden så ÄR det on topic att diskutera hur tolvstegsrörelsens finanser ser ut och hur de drar in sina pengar.
Citera
2017-02-10, 17:07
  #2
Moderator
Morfar-52s avatar
Flyttar till lämpligare forumsdel

Drogrehabilitering --> Korruption och missförhållanden i offentlig verksamhet
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback