Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-11, 12:13
  #13
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adeboi6969
Har sökt runt en hel del över dagen... Jävligt svårt att hitta något under 12k där recensionen inte nämner bed bugs

Dom flesta som är rena och billigare ligger långt utanför centrum(självklart) och det skulle ta ett jävla bra tag att gå in till centrum o tillbaka... Antingen det eller en förmögenhet på taxi/uber. Varför är resande så svårt?

Ta en titt på detta. http://sihnyc.org/guest-house/

Se till att bo nära tunnelbanestation om du bor utanför Manhattan så slipper du ta taxi. Kolla upp vad transporterna kostar därifrån boendet ligger och ta mad det i beräkningen, om jag minns rätt är det t.ex. dyrare att ta sig från grannstäder som Jersey än om man bor inom staden New Yorks gränser (ganska logiskt).
Citera
2017-02-11, 13:30
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adeboi6969
Har sökt runt en hel del över dagen... Jävligt svårt att hitta något under 12k där recensionen inte nämner bed bugs

Dom flesta som är rena och billigare ligger långt utanför centrum(självklart) och det skulle ta ett jävla bra tag att gå in till centrum o tillbaka... Antingen det eller en förmögenhet på taxi/uber. Varför är resande så svårt?
Ja New York är dyrt. Fick tag i ett riktigt bra hotell för 11.9 (2 pers) 1 vecka nu i Juni Letade länge och fick avboka 2 andra hotell tills jag hittade detta
Citera
2017-02-11, 15:19
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
Ja New York är dyrt. Fick tag i ett riktigt bra hotell för 11.9 (2 pers) 1 vecka nu i Juni Letade länge och fick avboka 2 andra hotell tills jag hittade detta

Jasså? Vad hette det hotellet? 11k är ju relativt bra
Citera
2017-02-11, 15:20
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan
Ta en titt på detta. http://sihnyc.org/guest-house/

Se till att bo nära tunnelbanestation om du bor utanför Manhattan så slipper du ta taxi. Kolla upp vad transporterna kostar därifrån boendet ligger och ta mad det i beräkningen, om jag minns rätt är det t.ex. dyrare att ta sig från grannstäder som Jersey än om man bor inom staden New Yorks gränser (ganska logiskt).

Tackar så mycket länken, ska ta en titt på den!
Citera
2017-02-11, 15:55
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adeboi6969
Jasså? Vad hette det hotellet? 11k är ju relativt bra
Cassa hotel 45th street
Citera
2017-02-12, 00:39
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
Cassa hotel 45th street

Tackar tackar... Men hur fan fick du det för 11,9k? En vecka för mig enligt Hotels går på 34k
Citera
2017-02-12, 11:22
  #19
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adeboi6969
Tackar tackar... Men hur fan fick du det för 11,9k? En vecka för mig enligt Hotels går på 34k
Jag var ute i god tid, bokade i slutet av December och vi åker i Juni

Här har du bevis
http://imgur.com/a/6zXQF
Citera
2017-02-13, 16:19
  #20
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
Jag var ute i god tid, bokade i slutet av December och vi åker i Juni

Här har du bevis
http://imgur.com/a/6zXQF

Damn... Så jag är bara ute i dålig tid? hmmm, ahja, tackar så mycket för din tid! Gäller väl bara för mig att titta runt lite mer och antagligen vara beredd att spendera lite mera än jag tänkt om jag så önskar resa
Citera
2017-02-13, 17:09
  #21
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Adeboi6969
Damn... Så jag är bara ute i dålig tid? hmmm, ahja, tackar så mycket för din tid! Gäller väl bara för mig att titta runt lite mer och antagligen vara beredd att spendera lite mera än jag tänkt om jag så önskar resa
När har du planerat att åka ?
Citera
2017-02-13, 23:49
  #22
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Bugatti123
När har du planerat att åka ?

Funderat på typ Maj, kanske? Sommarn börjar precis ta fart i Staden. Kanske lite mindre turism.

Det är också där jag hittat billigast... Men om du eller någon annan som rullar förbi tråden har något hotell och månad som kan verka billgit, hit me up
Citera
2017-02-14, 08:53
  #23
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Adeboi6969
Funderat på typ Maj, kanske? Sommarn börjar precis ta fart i Staden. Kanske lite mindre turism.

Det är också där jag hittat billigast... Men om du eller någon annan som rullar förbi tråden har något hotell och månad som kan verka billgit, hit me up

Du kan berätta vad du har för krav utöver avsaknaden av garanti för bedbugs och vad det får kosta så kanske du kan få tips.
Citera
2017-02-15, 13:47
  #24
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan
Du kan berätta vad du har för krav utöver avsaknaden av garanti för bedbugs och vad det får kosta så kanske du kan få tips.

Runt 10-12k för någon vecka eller så?

Skulle ju helst ha egen toalett men har märkt att det verkar sällsynt för priset mitt. Skulle ju också gärna vilja faktiskt bo i New York eftersom jag primärt vill ta mig fram till fots.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2810630

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback