Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-05-02, 21:06
  #169
Medlem
De tappar nog främst för att de framstår som fullkomligt icke-trovärdiga. Ena dagen förespråkar de gränslös invandring och andra dagen leker de invandringskritiska. Med den osäkerheten söker sig folk till säkrare och stabilare alternativ som vet vad de vill. I det här fallet Centerpartiet för massinvandringsvurmare och till Sverigedemokraterna för invandringskritiker. Svårare än så är det nog inte.

Hade (M) varit invandringskritiska från början hade de nog varit minst lika stora som de var 2010, och SD hade knappast varit ett 20-25 procentsparti idag.
Citera
2017-05-03, 12:18
  #170
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Har du drömt då?
Tittar man på status-st ser man att M snarare har högre OI-resultat under Batra än innan valet.
Och så sent som i September låg M högre än under valet.


Nu var det dålig verklighetskoll igen.
M håller inte med SD. Batra säger att man kan prata med SD. Dvs man kan hantera SD ungefär som man kan hantera V.

Men det verkar många M-väljare anse är att gå för långt.
SD uppträder tydligt alldeles för illa för att man ska kunna befatta sig med dom.


Varför skall öht akasse-tagare ens snylta på skattebetalarna. Har folk inte sparat får dom väl köpa till en ytterligare försäkring. Finns sådant.

Och finns det nu folk som vill betala extra för andras försäkringar så kan dom ju enkelt orda det själva.

Hur mycket betalar du frivilligt till andras bidrag?
Ett samhälle måste fungera. Finns robotar och automatisering, så finns inte behov av arbetskraft. Så enkelt är det. Sedan kan du låtsas vara dum i huvudet, men jag tror faktiskt du är ganska korkad och låtsas vara smart, men automatiseringen är väldigt utbredd i Sverige. Jag går och handlar på hemköp och går igenom snabbkassor 90 % av tiden, en halv kassa är öppen i en stor butik. Alla räkningar och bankärenden sköts på internet och såhär ser samhället ut överallt. Därtill har du massor med jobb som inte tillför något eller som är kontraproduktiva för samhället. Jurister och rättsväsende är prima exempel på kontraproduktivitet. Syftet var gott, idag startas mängder av mål upp som är helt meningslösa, så kan dina kära skattebetalare mjölkas på mycket mer pengar, samtidigt som förbrytare släpps lösa för man vet att de kommer göra massor med nya dåd som kommer generera ytterligare skattepengar till den juridiska klassen. Men du pengar är fiktiva. Problemet är att reella värden går åthelvete.

Sedan överdrev jag lite i med mina siffror kring fallet. Men att de nu närmar sig 10 % är glasklart.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback