Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-11-18, 09:19
  #4165
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IHAVENOLIFE
?

CERN är namnet på världen största partikelfysiklab. De kan nu tillverka försvinnande små mängder av c:a 70 av våra grundämnen, inklusive guld.
Citera
2017-11-18, 09:24
  #4166
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VLCD
IG o spread. Ett kontrakt kostar inget men det kräver säkerhet. Och säkerhetens storlek kan du själv påverka genom att ex använda stopp. Jag kan inte exakt men säkerheten för 20kr kontrakt i omx är inte mkt. Ja säkerhetskrav är lika med kurs dvs ca 1620. Säkerhetskravet på omx är 1 % utan stopp loss. Men du sänker det mkt med stopp loss så du klarar dig med under 1000 kr. MEN jag rekommenderar inte att du riskerar mer än (allra mest) max 5 procent av kapitalet per trade så du bör ha 20 000 kr tillgängligt för handel.
Nu handlar jag sällan omx med spread är under 1 punkt mellan kl. 08.00 och 17.25. Dvs mindre än 20 kr på dina kontrakt. Eftersom kurs är emellan är detta din totala avgift till IG dvs mindre än en punkt.

DAX har ännu lägre spread. Mellan kl. 0800 och 2200 är spread 2p med kurs ca 13000.

IG tjänar såklart inga pengar på dessa minikontrakt utan pengarna tas in på premiumkunder vilka handlar ex helkontrakt i DAX o SPX. 2p i dax ger ca 500 kr till IG per kontrakt. Det finns dagar då jag öppnat o stängt betydligt fler än 20 kontrakt. Vågar inte räkna.

Men du som har bra koll allmänt, varför väljer du då IG, de har ju inte kapitalförsäkring heller. Varför ingen av de amerikansk mäklarna?
Citera
2017-11-18, 13:27
  #4167
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av rrpiper
Men du som har bra koll allmänt, varför väljer du då IG, de har ju inte kapitalförsäkring heller. Varför ingen av de amerikansk mäklarna?
Kan man cfd-handla i kapitalförsäkring? Känner jag inte till. I så fall väldigt intressant! Skattar ju bort 30 procent av vinsten f.n.
Ännu bättre om du kan dm nån kontaktperson som hanterar vip/premium-kund. Annars löser jag det nog ändå.

Har IG eftersom det är bästa alternativet för mig på svenska marknaden. Handlar långsiktiga aktierna osv i ISK hos nätmäklare men i stort sett all daytrading/swing hos IG.

Men det måste vara dma (direct market access). Annars blir man rejält lurad på kurs osv.
Citera
2017-11-18, 19:42
  #4168
Medlem
rrpipers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VLCD
Kan man cfd-handla i kapitalförsäkring? Känner jag inte till. I så fall väldigt intressant! Skattar ju bort 30 procent av vinsten f.n.
Ännu bättre om du kan dm nån kontaktperson som hanterar vip/premium-kund. Annars löser jag det nog ändå.

Har IG eftersom det är bästa alternativet för mig på svenska marknaden. Handlar långsiktiga aktierna osv i ISK hos nätmäklare men i stort sett all daytrading/swing hos IG.

Men det måste vara dma (direct market access). Annars blir man rejält lurad på kurs osv.

Nej det är just det jag menar, eftersom man ändå inte har kapitalförsäkring på IG varför inte handla hos en amerikansk mäklare som IB istället. Jag gissar på att avgifterna är lägre inklusive räntan som alltid ingår i CFDer och de har även svenska marknaden. I längden med stora volymer borde det göra stor skillnad på resultatet. Och vad jag vet så direktrapporterar de amerikanska mäklarna fortfarande inte till svenska skattemyndigheter. Bara ett tips.
Citera
2017-11-20, 11:46
  #4169
Medlem
Grandesporross avatar
kör in 2x häv lång i DAX 13020 med SL vid 12925. Klar reversal i min bok. målet 13500 lets goo

Håller rallyt dit och AMD pumpar upp till jul blir det mysigt till julafton
__________________
Senast redigerad av Grandesporros 2017-11-20 kl. 11:54.
Citera
2017-11-20, 12:10
  #4170
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Grandesporros
kör in 2x häv i DAX 13020 med SL vid 12925. Klar reversal i min bok. målet 13500 lets goo

Köpte också DAX idag. Den fria marknaden ska genomföra en "open mouth operation" och då vet vi ju hur börsen brukar gå. Egentligen ska väl DAX upp över 13100 för att bli bullish på riktigt.

Citat:
2017-11-20 MÅNDAG
ECB: Mario Draghi talar inför EU-parlamentets ekonomiska utskott kl 15.00
Citera
2017-11-20, 12:15
  #4171
Medlem
Grandesporross avatar
Citat:
Ursprungligen postat av slemmigsnigel
Köpte också DAX idag. Den fria marknaden ska genomföra en "open mouth operation" och då vet vi ju hur börsen brukar gå. Egentligen ska väl DAX upp över 13100 för att bli bullish på riktigt.
Ja håller med att botten är klar efter 13100, en aning fear of missing out men läget är positivt för swinglång om man ser det objektivt

https://imgur.com/a/nFSbN
Blir så jäkla entusiastisk när jag ser den fina bekräftade dojin med RSI bull divergenser
__________________
Senast redigerad av Grandesporros 2017-11-20 kl. 12:18.
Citera
2017-11-20, 12:55
  #4172
Medlem
c-d af ands avatar
Sådär. Stängt för dagen med 2,4% vinst.
Om 20min kommer ECB hålla tal. Så känns skönt att ha gjort kväll innan det.
Citera
2017-11-20, 15:17
  #4173
Medlem
slemmigsnigels avatar
Citat:
2017-11-20 MÅNDAG
ECB: Mario Draghi talar inför EU-parlamentets ekonomiska utskott kl 15.00

Självklart kommer dagshögsta i DAX kl 15.02. Sålde av en del långa så får vi se vad draggen säger.

http://web.ep.streamovations.be/inde...committee-econ
Citera
2017-11-20, 16:00
  #4174
Medlem
Grandesporross avatar
Härligt sprut upp i daxen igenom R1 för dagen, >13100 vill vi se nu
Citera
2017-11-20, 21:33
  #4175
Medlem
wendelinens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VLCD
IG o spread. Ett kontrakt kostar inget men det kräver säkerhet. Och säkerhetens storlek kan du själv påverka genom att ex använda stopp. Jag kan inte exakt men säkerheten för 20kr kontrakt i omx är inte mkt. Ja säkerhetskrav är lika med kurs dvs ca 1620. Säkerhetskravet på omx är 1 % utan stopp loss. Men du sänker det mkt med stopp loss så du klarar dig med under 1000 kr. MEN jag rekommenderar inte att du riskerar mer än (allra mest) max 5 procent av kapitalet per trade så du bör ha 20 000 kr tillgängligt för handel.
Nu handlar jag sällan omx med spread är under 1 punkt mellan kl. 08.00 och 17.25. Dvs mindre än 20 kr på dina kontrakt. Eftersom kurs är emellan är detta din totala avgift till IG dvs mindre än en punkt.

DAX har ännu lägre spread. Mellan kl. 0800 och 2200 är spread 2p med kurs ca 13000.

IG tjänar såklart inga pengar på dessa minikontrakt utan pengarna tas in på premiumkunder vilka handlar ex helkontrakt i DAX o SPX. 2p i dax ger ca 500 kr till IG per kontrakt. Det finns dagar då jag öppnat o stängt betydligt fler än 20 kontrakt. Vågar inte räkna.
Tack, testade lite. Behövde bara någon trade för att förstå det sen, lättare i praktiken.
Är ej oerfaren vad de gäller money managment, har edge osv. Bara att jag är van handla aktiemarknaden, med courtage, inte spread.
Citera
2017-11-21, 11:34
  #4176
Medlem
slemmigsnigels avatar
DAX: 13130 taget. Jag säljer av häften här. En mindre rekyl "borde" väl vara nära.

Lönsamt att köpa morgondippar denna veckan hur som helst.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback