Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-03-22, 08:09
  #217
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dannee
En statsminister som bara har 15%.... Låter inte rimligt.

Nu var ju det jag presenterade önsketänkade kring att C skulle nå längre än 15%, dom är på 14% nu, så inte omöjligt att dom når högre.
Citera
2017-03-22, 08:24
  #218
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Yeah right en Åsa-Nisse marxist som stadsminister.

Marxist? C är det blåaste partiet vi har.
Citera
2017-03-22, 08:26
  #219
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Dawkinsean
Jag kan någonstans ha överseende med folk som inte fixar de och dem. Men att inte förstå att staten Sverige har en statsminister är oförlåtligt.

För övrigt tyckte jag det var vidrigt när Annie Lööf 28 år gammal och med samma arbetslivserfarenhet som en majblommeförsäljare i klass 5B blev utsedd till näringslivsminister. Vilket hån! Hon har dock helt klart vuxit till sig.

Partiet kan säkert göra ett bra val 2018 - någonstans måste känslopolitiken få samlas.

Utbildning trumpar väll ändå arbetslivserfarenhet? Du arbetar dig inte upp till VD längre, du utbildar dig till det.

Annie går långt för att väljarna har förtroende för henne, så enkelt är det.-
Citera
2017-03-22, 12:59
  #220
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Marxist? C är det blåaste partiet vi har.


Duktigt, du har fatta det! Det är långtifrån vad Centerns nya proselyter har fattat. De tror centern är ett mitteliberalt miljöparti som gillar invandare.
Citera
2017-03-22, 14:26
  #221
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Marxist? C är det blåaste partiet vi har.
Nja jag håller inte med, det fanns en orsak till att de kallades Åsa-Nisse marxister.
Citera
2017-03-22, 17:44
  #222
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av LucianMacAndrew
Nu var ju det jag presenterade önsketänkade kring att C skulle nå längre än 15%, dom är på 14% nu, så inte omöjligt att dom når högre.

Enligt nyaste mätningarna ligger C på 12,5 i Yougov och 12,8 i Ipsos. Men de har ju chansen att stiga beroende på andra.

För min del får de gärna hålla sig i bakgrunden.
Citera
2017-03-22, 20:59
  #223
Medlem
OliverCromwells avatar
Holy Macaroni!

I senaste Ipsos så når C nu 13%!!! 13%!

Och i YouGov är de bara 2,9% bakom M!

Alltså när kommer C att peaka? Man tycker ju att de borde ha peakat redan nu. Men de verkar bara fortsätta att öka non-stopp!
Citera
2017-03-22, 21:55
  #224
Medlem
Diagorass avatar
Citat:
Så ska Lööf sänka Löfvens budget

Centerns partiledning har beslutat om en ny strategi som går ut på att försöka fälla enskilda delar av regeringens höstbudget i riksdagen.

– Det här är ett snabbt och effektivt sätt att plocka bort skadliga skatter, säger Per Åsling, C-ordförande i riksdagens skatteutskott, till finanstidningen.

Först handlar det om att stoppa nya skattehöjningar. Målet är att ena allianspartierna kring en lista med skattehöjningar som de tillsammans ska fälla i riksdagen, skriver Di.

Di skriver att steg två är att stoppa rödgröna reformer, beslut fattade av regeringen tillsammans med Vänsterpartiet.

http://www.expressen.se/nyheter/sa-s...ofvens-budget/

Ok. Vad händer efter Löfvens budget har fallit?
Citera
2017-03-22, 22:20
  #225
Medlem
ksvs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Alltså när kommer C att peaka? Man tycker ju att de borde ha peakat redan nu. Men de verkar bara fortsätta att öka non-stopp!
Det kommer att fortsätta i den här riktningen tills M ersatt sin partiledare med någon som är mer kompetent.
Annars kan vi mycket väl få de ett C på 20 % och ett M på 10 %.

Citat:
Ursprungligen postat av Diagoras
http://www.expressen.se/nyheter/sa-s...ofvens-budget/

Ok. Vad händer efter Löfvens budget har fallit?
Det handlar inte om budgeten som helhet, utan utvalda delar av den. Skattehöjningar och bidragsökningar.

Citat:
Om en majoritet röstar på alliansens reservation går regeringens budget igenom med de förändringar som alliansen har föreslagit.
http://www.di.se/nyheter/centern-vill-spracka-budgeten
__________________
Senast redigerad av ksv 2017-03-22 kl. 22:23.
Citera
2017-03-25, 00:51
  #226
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Du kanske har rätt i din analys i hur partierna kan agera, dock måste man också ta in hur det tas emot bland väljarna.. C har målat in sig i ett hörn. Det går inte att komma överens om invandringen bara sådär längre. Frågan är så stor nu så den överskuggar allt oavsett vad som sägs. Annars skulle inte SD vara så stora som dom är heller.
Regeringspartier får backa. Gäller även det största.

Ser C att något är helt hopplöst så är det ingen mening att driva den frågan. Då får man göra det bästa av situationen. Och som jag skrev lär Alliansen vara hyggligt överens om att ta bort hinder för arbetskraftsinvandring.
Lyckas dom med det kan C slå sig för bröstat över den framgången.

Det jag hör Lööf tala om är att folk skall "arbeta och driva företag". Och det är arbetskraftsinvandring.

Börjar media gorma om asylinvandring kan Lööf enkelt ta sig undan det genom att säga att vi måste reformera arbetsmarknadslagarna, så att invandrare snabbare kommer i arbete. (Underförstått, så länge vi inte kan få invandrarna i arbete så kan vi inte underlätta asylinvandring).
Jag kan tycka att det inte är ett problem. (Men jag vet inte hur dom resonerar inom C).

Finns det någon intervju där Lööf säger att folk ska få komma hit och leva på bidrag och ägna sig åt kriminalitet? Jag skulle bli förvånad om det går att hitta.
Men det ser ut som att många på Flashback fått för sig det. Jag skulle dock säga att det är den vanliga misstolkningen av data som dom ägnar sig åt.

Jag tror att det går att komma överens om immigrationsfrågan på samma sätt som de övriga 50-11 frågorna de måste jämka ihop sig om.

Calle Bildt fick dras med folk i Regeringen som egentligen var sossar. (Gick över till (S) efteråt). Det borde ha varit ett större problem.
Citera
2017-03-25, 01:01
  #227
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Returpapper
Duktigt, du har fatta det! Det är långtifrån vad Centerns nya proselyter har fattat. De tror centern är ett mitteliberalt miljöparti som gillar invandare.
Nja, det kan vara så att många ser SD som ett isolationistiskt dödgrävarparti som kommer skicka tillbaka Sverige till 30-talet. (Jag säger inte att SD nödvändigtvis är det).
Och C kan numera ses som en garant för att SD inte får inflytande med den politiken.

Jag kan tänka mig att många C-väljare, speciellt i Stockholm, har invandrare som kollegor. Och som man inte vill att SD skall få jaga ut ur landet. Tvärtemot SD-väljare tänker inte dom på kriminella lowlife när dom tänker på invandrare.
Citera
2017-03-25, 06:59
  #228
Medlem
Returpappers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alpha101
Nja, det kan vara så att många ser SD som ett isolationistiskt dödgrävarparti som kommer skicka tillbaka Sverige till 30-talet. (Jag säger inte att SD nödvändigtvis är det).
Och C kan numera ses som en garant för att SD inte får inflytande med den politiken.

Jag kan tänka mig att många C-väljare, speciellt i Stockholm, har invandrare som kollegor. Och som man inte vill att SD skall få jaga ut ur landet. Tvärtemot SD-väljare tänker inte dom på kriminella lowlife när dom tänker på invandrare.

Var tredje man är Sverigedemokrat 33,3% av populationen och det har säkert invandrare som arbetskamrater nästan allihop.

Men "centerhönsen" de vill importer somaliskt slödder och Afghanska klanvåldtäktsmän. Det går inte ihop med intelligent tänk.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback