Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-09, 10:05
  #1
Medlem
Nu när Ryssland har underforum till utrikespolitik, går det att göra samma sak för USA? Massor av USA-trådar just nu. Dessutom, svenskfrågan i Finlandtråden, ligger den inte fel utan ska ligga i Ryssland OCH nära utlandet(dit Finland och länder i Skandinavien bör tillhöra)
Citera
2017-02-13, 17:53
  #2
Medlem
Moramannens avatar
Låter som en rätt bra idé tycker jag *. Men svenskfrågan kan jag inte se ha någon plats i rysslandsdelen. Där diskuteras "det nära utlandet" från ryskt håll. Svenskfrågan är snarare en svensk-finsk angeläget (med emfas på finsk), som ryssarna inte bryr sig om alls. Möjligtvis om det skulle skapas ett underforum specifikt för Norden, men jag vet inte om det finns behov för det. Sedan är ju frågan om varenda region behöver ett eget underforum. Om Ryssland, USA, MENA, Norden, o.s.v. får varsin del kanske det blir för tomt i huvudforumet (frånsett trådar som behandlar flera stater samtidigt, t.ex. trådar om Rysslands, USA:s och EU:s agerande i Mellanöstern)?

* = Tänker mig då att det blir "USA och det nära utlandet", med fokus på amerikansk inrikespolitik samt relationer med Mexiko, Kanada, Centralamerika, o.s.v.
Citera
2017-02-14, 09:12
  #3
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av mattep74
Nu när Ryssland har underforum till utrikespolitik, går det att göra samma sak för USA? Massor av USA-trådar just nu. Dessutom, svenskfrågan i Finlandtråden, ligger den inte fel utan ska ligga i Ryssland OCH nära utlandet(dit Finland och länder i Skandinavien bör tillhöra)

Från FAQ:
Citat:
Q: Jag tycker det saknas ett del- eller underforum. Hur gör jag för att ni ska starta nytt del/underforum?
A: Kolla först i 'Sammanställning av alla föreslagna nya forum och underforum'. Finns förslaget redan med så fortsätt argumentera i en befintlig tråd. Om inte så är det bara att starta en ny tråd där förslaget presenteras. Tumregeln för att ett nytt forum ska övervägas är att man kan presentera 30 befintliga och hyfsat aktuella trådar som kan platsa där.
Citera
2017-02-14, 21:03
  #4
Medlem
Moramannens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tempeZZt
Från FAQ:
Jag kollade lite snabbt, och hittade ungefär 15 trådar som skulle platsa i ett "USA och det nära utlandet"-underforum. Det finns förstås fler trådar än så som handlar om USA, men dessa behandlar samtidigt relationerna med bl.a. EU, Ryssland, Iran eller Kina (inte det nära utlandet), så i nuläget verkar det inte vara motiverat med ytterligare ett underforum.
Citera
2017-02-15, 00:02
  #5
Moderator
bernad_laws avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Moramannen
Jag kollade lite snabbt, och hittade ungefär 15 trådar som skulle platsa i ett "USA och det nära utlandet"-underforum. Det finns förstås fler trådar än så som handlar om USA, men dessa behandlar samtidigt relationerna med bl.a. EU, Ryssland, Iran eller Kina (inte det nära utlandet), så i nuläget verkar det inte vara motiverat med ytterligare ett underforum.

Det är litet av ett medvetet val för att försöka begränsa behovet av ytterligare ett underforum; vi har försökt samla huvuddelen av den amerikanska politiska diskursen i dels en tråd om amerikansk inrikespolitik och dels i en tråd om amerikansk utrikespolitik. Om intresset ökar ytterligare får vi omvärdera, men just nu anser vi inte att ytterligare ett underforum är nödvändigt.
Citera
2017-02-15, 03:51
  #6
Medlem
Det skulle vara bra tycker jag. Oavsett om det är många där så kan de som är där skapa fler trådar och dela upp ämnen som man vill diskutera mer ingående.

För övrigt så kan väl varje världsdel få ett underforum.

Men tillgång så ökar ju också efterfrågan.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback