Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-04-04, 23:04
  #37
Medlem
Elementarts avatar
Har någon smakat Solero Strawberry Smoothie-glassen? Den påminner lite grann om Red Dream i utseende som fanns för ungefär 15 år sedan.
Citera
2017-04-22, 11:16
  #38
Medlem
Qebuis avatar
Kom igen nu, nu borde väl fler ha tryckt i sig lite glassnyheter?
Citera
2017-04-24, 05:48
  #39
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qebui
Kom igen nu, nu borde väl fler ha tryckt i sig lite glassnyheter?
Jorå, har smakat Daimstrut Lakrits. Den jag hoppades mest på. Tyvärr en besvikelse.

1. Färgen. Gråblå, alldeles för intensiv. Får en att tänka på västkustdynga.

2. Smaken. Salmiak, salt. Kemikalier. Någon len och kryddig lakritssmak går knappt att detektera.

Tror att det var ett misstag att satsa på saltlakritsglass till daimkulorna. Hade gift sig bättre med en rund, men distinkt, sötlakritsglass.

Om ni vill testa något som smakar som en korsning mellan nyasfalterad väg och en kallsup på västkusten - köp en Daimstrut Lakrits.

/Alplandskap
Citera
2017-04-24, 06:16
  #40
Medlem
Alplandskaps avatar
När jag väl har börjat min tirad kan jag lika gärna fortsätta.

Förutom Daimstrut Lakrits hade jag hoppats mycket på Magnum Cocos i år. Har dock inte sett den i affärena än? Cocos är kanske en smak GB inte släpper förrän sommarfeelingen har kommit igång ordentligt? Det är en smak som i alla fall jag förknippar med sol och sandstrand. Ingen idé att släppa den i stormarnas och hagelskurarnas april?

Hur som helst, det jag vill komma till är storleken. Storleken på Magnum. Lanserades inte den som en stor glass? Som räckte och blev över? Betyder inte Magnum stor? Nu är Magnum liten. För liten för att jag ska köpa den. Och med alla dubbla lager av choklad, sylt och jordnötssmör blir det för liten glass/tillbehör-ratio.

Fler än jag som tycker att "Magnum" blivit för liten?

/Alplandskap
Citera
2017-04-24, 14:35
  #41
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Förutom Daimstrut Lakrits hade jag hoppats mycket på Magnum Cocos i år. Har dock inte sett den i affärena än? Cocos är kanske en smak GB inte släpper förrän sommarfeelingen har kommit igång ordentligt? Det är en smak som i alla fall jag förknippar med sol och sandstrand. Ingen idé att släppa den i stormarnas och hagelskurarnas april?
/.../

Fler än jag som tycker att "Magnum" blivit för liten?

/Alplandskap
Magnum cocos har jag sett både i mataffär (ICA Maxi) och på Pressbyrån.

Har också reagerat på storleken på Magnum! Har en känsla av att den har minskat i storlek.
Citera
2017-04-26, 10:33
  #42
Medlem
Furiennas avatar
Och de har förstås inga sockerfria glassar i år heller?
__________________
Senast redigerad av Furienna 2017-04-26 kl. 11:06.
Citera
2017-05-15, 00:22
  #43
Medlem
Elementarts avatar
Daim Liquorice var inte så god, den hade en lite konstig lakrits smak tyckte jag. Triumfs salmiakki glass är godare. Ska testa den där Solero glassen nästa gång, jag tänkte köpa den senast men den kändes väldigt liten.
Citera
2017-05-19, 16:50
  #44
Medlem
Gregory.Houses avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Furienna
Och de har förstås inga sockerfria glassar i år heller?

Tror inte det faktiskt. Har inte sett det bland glassbaren.
Citera
2017-05-19, 17:59
  #45
Medlem
arnekos avatar
Daimstrut Lakrits funkar kanon bra. drog en förut o de var ljuvligt gott.
4/5 i betyg.
Citera
2017-05-19, 18:04
  #46
Medlem
Qebuis avatar
Blev en till Solero strawberry smoothie idag. Gott, gott, gott.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback