Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-09, 09:31
  #1
Medlem
kaktuskuddens avatar
jag har inte haft sex på ett tag eftersom jag slutade gilla det och det kändes bara tråkigt. nu har jag precis träffat en kille som säger han att han märker att jag blir obekväm och att det känns som vi tvingar fram det.

ibland gillar jag det och vill ha sex med honom som vanligt, men ibland är jag trött efter jobbet och jag orkar liksom inte. jag är också en sån person som inte bara kan ha sex med vem som helst utan måste typ vara kär i personen. jag har haft sex många gånger med killar som inte betytt ett skit och jag tror det har skadat mig rejält nu i efterhand det är som sex har blivit något jobbigt och obekvämt.

jag blev såklart jätteledsen när han sa det för i min värld betyder detta att jag kommer bli dumpad. men då säger han att allt är som vanligt men vi kanske inte bara ska ha sex på ett tag för min skull. jag känner så mycket press på att vara perfekt sexuellt och jag får extremt dåligt samvete av att säga "nej" till en kille jag faktiskt gillar. så det här ger mig panik. jag känner att jag inte duger. jag är absolut inte van vid att någon kille ens bryr sig om hur jag känner. har bara haft pojkvänner som tvingat mig att ha sex fast jag inte vill, som skrikit och blivit sura när jag inte har velat ha sex osv.

jag vet inte vad jag ska göra, om någon har några tips får ni gärna dela med er.
Citera
2017-02-09, 09:46
  #2
Medlem
TheHedges avatar
Först och främst måste jag nästan gratulera till att du hittat en kille med vett i skallen. Han kommer inte att lämna dig bara för att det intima inte fungerar just nu. Ge det hela tid, testa att successivt bygga upp ert sex.
Citera
2017-02-09, 09:48
  #3
Medlem
negetes avatar
Så du är inte alltid sugen (för din egen del) men känner att du inte vill neka honom, svaret är enkelt.

Ha sex när du känner för det, i övriga fall så runkar/suger du av honom.
Win-Win.
Citera
2017-02-09, 10:40
  #4
Medlem
RagingHippies avatar
Jag har alltid tyckt det är en kvinnas plikt i ett förhållande.
Annars kan du vara singel, och när sexet känns "rätt" gå in i ett förhållande.

Men en kvinna har alltid kvinnliga skyldigheter i ett förhållande.
Citera
2017-02-09, 12:42
  #5
Medlem
beardbraids avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheHedge
Först och främst måste jag nästan gratulera till att du hittat en kille med vett i skallen. Han kommer inte att lämna dig bara för att det intima inte fungerar just nu. Ge det hela tid, testa att successivt bygga upp ert sex.

Jag instämmer i TheHedges gratulationskör. Att frkn.kaktuskudden hittat en kille som inte verkar helt tappad är inte en minut för tidigt.

Jag tror inte alltid på allt snack om att män och kvinnor är lika, vilket ni (vad jag förmodar) lite yngre matats med, utan den krassa sanningen är att 50 % av alla oss män är idioter. I alla fall när det kommer till deras förmåga att sätta sig in i en annan människas tankar och känslor, men märkväl, det är i snitt, och i det tidiga vuxenlivet är idioterna mycket mer allmänt förekommande, sedan minskar det, och kring 70 år är den siffran nere på ca 25%. Förändringen förklaras lite enkelt av lika delar Darwin och mognadsprocesser.

Så frkn.kaktuskudden skall inte vara förvånad att hon endast stött på idioter, vilka kan vara nog så svårupptäckta med unga (och jag förmodar saker igen, men vackra) ögon.

Så om fröken (får jag kalla fröken kaktuskudden?) hänger på här så skall farbror Beardbraid mansplaina lite om män och kärlek och sex, om frkn. tillåter.

(Och jag inser att jag låter hopplöst gammal men jag är faktiskt bara lite på de trettio vilka i dessa tider även kallas "Les noveaux vingtièmes" eller nåt annat nonsens för att illustrera hur fånig och omogen jag är som sitter pårökt i tränigskläder på flashback, vuxna karln.)

Det skall hursomhelst bli mig ett nöje.......Var var vi?....Just det! Idioter! Jag tycker Kaktuskudden bör investera i en trisslott, ty fru Fortuna verkar spegla hennes vackra leende, förutom vad gäller kärleken, även såtillvida att det dök upp figuranter i tråden för att illustrera temat för våran inledning: "Lära av egna och andras misstag, eller saker man bör se upp med om man vill kunna ha ett njutbart sexualliv och ett intakt hjärta."

Älskog kräver tillit, tid och en relation där parterna tycker väldigt mycket om, och bryr sig om varandra. Det måste finnas en ömsesidig respekt och ömsesidig vilja och lust till det, och det är väl det sista som kaktuskudden och hennes nye prins skall försöka hitta vägen till, om jag uppfattat rätt. Jag skall inte mala på utan vi går direkt på vår första figurant:
Citat:
Ursprungligen postat av negete
Så du är inte alltid sugen (för din egen del) men känner att du inte vill neka honom, svaret är enkelt.

Ha sex när du känner för det, i övriga fall så runkar/suger du av honom.
Win-Win.

Vår första figurant är kanske inte idiot men ignorant, då han försöker få till nåt för endast sig själv intressant, och trots kaktuskuddens välformulerade trådstart så kan han (för en tjej kan, som vi tangerade i inledningen, knappast vara fullt så clueless) inte föreställa sig hur det känns att faktiskt inte ha lust och ändå utföra väldigt ensidiga tjänster för att nån skall få utlopp för nåt djuriskt ejakulationsbehov. Romantiskt som fan. Sånt får ingen att känna sig uppskattad och avslapnad.

Som bakläxa får underrekryt negete göra tung- och fingerträning på kvinnor (eller män, spela roll) han inte är riktigt tänd på tills han lär sig ömsesidighet eller har bokstaverat "Hon förtjänar att förföras" på tre olika clitorides x 100. Överrekryten kan gå nu.

Citat:
Ursprungligen postat av RapeIsFunnyHahahah
Men sug av honom om du inte orkar sex? Dumma jävla blattebrud

*Tar bara ett bestämt tag om nacken på det infantila nicket och utdelar en pungspark trots tvivel över förekomst av testes*

...Som jag sa,min bästa kaktuskudden, 50 fördömda skramentskade %....

Citat:
Ursprungligen postat av RagingHippie
Jag har alltid tyckt det är en kvinnas plikt i ett förhållande.
Annars kan du vara singel, och när sexet känns "rätt" gå in i ett förhållande.

Men en kvinna har alltid kvinnliga skyldigheter i ett förhållande.

Ännu en omogen skit som spelar kaxig. Lever sig dock såpass bra in i nån undergiven fantasi om kvinnliga skyldigheter och rollspel så den här tror jag bestämt sätter fast i koppel under mitt skrivbord nästa gång jag känner för att ta på mig ridstövlarna och utforska internets mörkare delar på tjack.

(Nu lägger jag självmant bort titlarna, du reform for the win.)

Som du säkert förstått vid det här laget, så är det omöjligt att känna den tillit som krävs för sann njutning och intimitet när det spontana utbudet ser ut så här. Det roliga är ju att eftersom du verkar stött på en nål i en höstack som ätits upp av en jävla enhörning, det vill säga en kille med någonslags social och emotionell kompetens, så det är för dig bara att slappna av och ta det lugnt och känna sköna känslor.

Njut av varandras sällskap och närhet, ge varandra kramar och massage och säg fina saker till varandra och njut av att hångla lite så lär detta lösa sig tids nog.
Tillit får man inte fort. Din kille verkar ju ha drivet,viljan och lyhördheten som krävs för att vara riktigt jävla bra. Om du bara är lite kommunikativ så kan nog bara han hjälpa fröken på traven rätt långt.

Men mitt huvudsakliga råd är att börja leta efter din egna lust medelst fantasi/avslappning och självbefläckelse, om ett sådant snuskigt förslag kan få drunkna i mängden på nätet 2017. Lycka till och ta hand om varandra.
Citera
2017-02-09, 14:23
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kaktuskudden
jag har inte haft sex på ett tag eftersom jag slutade gilla det och det kändes bara tråkigt. nu har jag precis träffat en kille som säger han att han märker att jag blir obekväm och att det känns som vi tvingar fram det.

ibland gillar jag det och vill ha sex med honom som vanligt, men ibland är jag trött efter jobbet och jag orkar liksom inte. jag är också en sån person som inte bara kan ha sex med vem som helst utan måste typ vara kär i personen. jag har haft sex många gånger med killar som inte betytt ett skit och jag tror det har skadat mig rejält nu i efterhand det är som sex har blivit något jobbigt och obekvämt.

jag blev såklart jätteledsen när han sa det för i min värld betyder detta att jag kommer bli dumpad. men då säger han att allt är som vanligt men vi kanske inte bara ska ha sex på ett tag för min skull. jag känner så mycket press på att vara perfekt sexuellt och jag får extremt dåligt samvete av att säga "nej" till en kille jag faktiskt gillar. så det här ger mig panik. jag känner att jag inte duger. jag är absolut inte van vid att någon kille ens bryr sig om hur jag känner. har bara haft pojkvänner som tvingat mig att ha sex fast jag inte vill, som skrikit och blivit sura när jag inte har velat ha sex osv.

jag vet inte vad jag ska göra, om någon har några tips får ni gärna dela med er.


Alltså du skulle kunna beskriva killen jag träffar. I Hans fall är det sannolikt inte att han tröttnat utan att han helt enkelt är oerfaren och har en jäkla massa prestationsångest, jag är långt ifrån oerfaren men har senaste 2,5 åren inte haft sex med känslor och tycker att det är lite jobbigt att ha det faktiskt, det är enklare att hänga med någon som inte spelar så stor roll. Jag har faktiskt föreslagit samma sak med att vi kanske bara ska strunta i att ha krav på penetrerande sex ett tag för att inte han ska behöva "tvinga fram det" och ha lite ångest för det varje gång vi ses.

Det fick honom att känna sig ungefär som du beskriver, men jag menar det helt ärligt, i den här relationen är sex inte viktigt just nu (i de relationer jag haft som gått ut på att just ha sex, har det varit viktigt). Ta honom på orden och ta det lugnt.
Citera
2017-02-09, 21:11
  #7
Medlem
Roidberts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RagingHippie
Jag har alltid tyckt det är en kvinnas plikt i ett förhållande.
Annars kan du vara singel, och när sexet känns "rätt" gå in i ett förhållande.

Men en kvinna har alltid kvinnliga skyldigheter i ett förhållande.

Jag håller med. Vi män har högre sexdrift, så det är taskigt att inte tillfredsställa sin man som kvinna. Killen hon träffar nu är antagligen desperat efter fitta, men kommer tids nog att tröttna som de andra och antingen börja bråka eller söka sig till någon annan kvinna som vill att han ska vara glad.

Man kan givetvis inte kräva sex, då en flickvän inte är en slav, men det är ens fulla rätt som man att vara missnöjd och göra slut. Börjar bli jävligt less på alla surfittor och white knight-töntar som tycker att allt ska ske på kvinnans villkor.
Citera
2017-02-09, 22:41
  #8
Medlem
RagingHippies avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roidbert
Jag håller med. Vi män har högre sexdrift, så det är taskigt att inte tillfredsställa sin man som kvinna. Killen hon träffar nu är antagligen desperat efter fitta, men kommer tids nog att tröttna som de andra och antingen börja bråka eller söka sig till någon annan kvinna som vill att han ska vara glad.

Man kan givetvis inte kräva sex, då en flickvän inte är en slav, men det är ens fulla rätt som man att vara missnöjd och göra slut. Börjar bli jävligt less på alla surfittor och white knight-töntar som tycker att allt ska ske på kvinnans villkor.

Ja fattar det inte heller.. blir väldigt konstigt förhållande om det hela tiden ska tas hänsyn till kvinnan som om hon vore någon slags Drottning.
Men jag håller med kvinnan är inte heller slav.

Hon ska dock ha en kvinnlig roll, hennes kvinnliga roll stärker hans manliga roll.
Hans manliga roll stärker hennes kvinnliga roll.
Båda bygger upp varandra istället för att en ska bli nedbruten av alla krav & regler från den andra parten.
Naturlighet ?
Citera
2017-02-20, 22:23
  #9
Medlem
I mitt förra förhållande lyckades jag aldrig känna mig bekväm på det sexuella planet. Allt kändes bara jobbigt och jag hoppades att det snart skulle vara över.
Nu träffar jag däremot en kille som fått mig att känna mig bekväm. Nu gör jag saker som jag aldrig tidigare trott att jag skulle våga göra. Allt handlar nog bara om att våga lita på varandra och ha en bra kommunikation. Jag hoppas att du en dag blir lika bekväm som jag blivit! Stressa dock inte fram det
Citera
2017-02-23, 19:30
  #10
Avstängd
kolla upp dina hormonnivåer.
Citera
2017-03-04, 21:33
  #11
Medlem
KnackehaxanMias avatar
Grattis att du träffat en kille som bryr sig om dig o dina känslor!

Ni har ju precis träffats så ge det lite tid - det verkar som om du har rätt så dåliga tidigare erfarenheter av sex o då blire så klart lite problematiskt, svårt, lite stressande när du äntligen träffat ngn som du verkligen har känslor av kärlek för.

Du ser ju att han är kvar o du har inte blivit dumpad fastän du nekat sex - kan va skönt för dig också att få ett kvitto på att det den här ggn inte bara handlar om att han vill ha sex.

Försök slappna av o njuta av det hela.

Inte heller ngt konstigt med att du tidvis inte känner för/orkar ha sex pga jobb - sånt får man räkna med i ett förhållande.
Citera
2017-03-04, 21:59
  #12
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Kolla om det finns något bakomliggande problem hos dig. Annars: bjud till och runka/sug av honom ibland och däremellan ha "riktig" sex som ni båda njuter av.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback