Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-09, 00:42
  #1
Medlem
Darwins avatar
Mitt grafikkort (Nvidia GeForce GTX 1070) slutade precis att fungera? Nvidias kontrollpanel försvann från verktygsfältet och går inte att starta, det händer inget om jag startar om, och det fungerar inte att installera nya drivrutiner jag hämtade från Nvidias hemsida.

När jag kollade i kontrollpanelen ser det ut som något installerades (automatiskt) för grafikkortet precis när det slutade fungera... Kör på Windows 10.

Någon som känner igen problemet? Hårdvarufel? Windows update? Virus?
Citera
2017-02-09, 07:17
  #2
Medlem
provat patchen/hotfix från Microsoft INNAN installationen?

https://forums.geforce.com/default/t...e-windows-10-/
Citera
2017-02-09, 19:42
  #3
Medlem
RashanBashans avatar
Tack BCaalEngine! Hade samma problem som trådstartaren och försökt hitta en lösning på det... mitt gtx 1080 försvann efter windows uppdatering, men nu är vi igång igen
Citera
2017-02-09, 22:05
  #4
Medlem
Darwins avatar
Hmmm... problemet är väl halvlöst. Prövade att uppdatera Windows och installera ny drivrutin från Nvidias hemsida, men installationen avbryts och får ett felmeddelande om att en nyare eller samtida drivrutin redan finns (vilket ju inte stämmer).

Prövar sen att köra en "ren installation" av drivrutinen. Samma sak, men den verkar iaf ha tagit bort den gamla drivrutinen(?), och när jag startat om verkar den gamla drivrutinen återställts, så nu startar Nvidias kontrollpanel som tidigare.

Kan alltså inte installera nyaste drivisen... går det kanske att först avinstallera den gamla och köra in nytt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback