Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-08, 22:25
  #1
Medlem
Norrlands.gulds avatar
"En grupp elever på Väggaskolan har anmälts för hot, våld och sexuella trakasserier.
Nu pågår en intern utredning."

"Skolledningen på Väggaskolan har samlats för att diskutera hur man ska hantera en grupp elever som upplevs hotfulla både mot andra elever och mot personal.

Flera av de händelser som nu utreds internt handlar om sexuella trakasserier, men det har även förekommit våld och så allvarliga hot att en del elever inte längre vågar vistas ensamma i korridorer och vid entrén."

Det har väl varit liknande händelser tidigare i Blekinge med detta tidigare. Då var det elever som inte hade med den vanliga verksamheten att göra med passade på att trakassera när de använde samma matsal. Någon som känner igen det samt mer om denna händelse?
http://www.blt.se/karlshamn/hotfullt...BFMmRBcDZjPSJ9
Citera
2017-02-09, 08:49
  #2
Medlem
8/2-2017 Killgäng sextrakasserar elever och våldshotar personal

Enligt BLT och Sveriges Radio har ett killgäng sextrakasserat elever och hotat både elever och personal med våld på Väggaskolan (gymnasium) i Karlshamns kommun. Eleverna uppges vara rädda för att synas ensamma i korridorerna och få vågar anmäla. Skolledningen vågar inte göra något själva då de ger rådet till eleverna att anmäla själva.

Vågar jag sätta en slant på att det är nyanlända berikare? Någon här som vet mer om situationen?
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6626298
__________________
Senast redigerad av teacher80 2017-02-09 kl. 08:53.
Citera
2017-02-09, 08:55
  #3
Medlem
Dr.Krankentots avatar
Ett "killgäng" brukar ge vissa aningar. Karlshamn är ordentligt berikat.
Citera
2017-02-09, 08:59
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
Enligt BLT och Sveriges Radio har ett killgäng sextrakasserat elever och hotat både elever och personal med våld på Väggaskolan (gymnasium) i Karlshamns kommun. Eleverna uppges vara rädda för att synas ensamma i korridorerna och få vågar anmäla. Skolledningen vågar inte göra något själva då de ger rådet till eleverna att anmäla själva.

Vågar jag sätta en slant på att det är nyanlända berikare? Någon här som vet mer om situationen?
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6626298

Det kan mycket väl vara så.
På min tid (80 talet) så var alla bullies Svenska, jag blev själv utsatt och jag utsatte andra.
Nu har vi Svenskar lärt oss, vi vet bättre idag (gäller inte alla såklart).
Nu är det tid för att lära andra människor hur man bör och inte bör bete sig, utbildning och lära.
Citera
2017-02-09, 09:03
  #5
Avstängd
Många av dom vill ju ha sex. Allt handlar om signaler man skickar ut. Tror garanterat att många av lärarna redan ligger med flyktingbarnen.
Citera
2017-02-09, 10:57
  #6
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Det kan mycket väl vara så.
På min tid (80 talet) så var alla bullies Svenska, jag blev själv utsatt och jag utsatte andra.
Nu har vi Svenskar lärt oss, vi vet bättre idag (gäller inte alla såklart).
Nu är det tid för att lära andra människor hur man bör och inte bör bete sig, utbildning och lära.

Ja eller kasta ut dem. Det går inte att lära vuxna människor en hel uppväxt av uppfostran. De kommer aldrig att integreras. Speciellt inte om de har en genomsnittlig IQ på antingen under ca 70 eller 85, beroende på om de kommer från Östafrika eller MENA.

Det spelar ingen roll vad folk inbillar sig eller säger, men det är helt lönlöst. Sånna här problem kommer bara fortsätta och öka i antal.
Citera
2017-02-09, 18:06
  #7
Medlem
sfrges avatar
Ungefär samma som händer på Wångens Travskola i Jämtland. Tonårstjejer blir trakaserade av några killar. Alla vet vilka dom är men inget händer.
Man blir så less på skiten så man vill spy.
Citera
2017-02-09, 19:31
  #8
Medlem
PappasNyaKilles avatar
Kroppsbesiktning --> ålder över 18 år --> utvisning. Problemet löst.
Citera
2017-02-09, 19:36
  #9
Medlem
Lifeisnows avatar
Citat:
Ursprungligen postat av teacher80
Enligt BLT och Sveriges Radio har ett killgäng sextrakasserat elever och hotat både elever och personal med våld på Väggaskolan (gymnasium) i Karlshamns kommun. Eleverna uppges vara rädda för att synas ensamma i korridorerna och få vågar anmäla. Skolledningen vågar inte göra något själva då de ger rådet till eleverna att anmäla själva.

Vågar jag sätta en slant på att det är nyanlända berikare? Någon här som vet mer om situationen?
http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6626298
http://www.karlshamn.se/sv/Karlshamn...or-invandrare/
Finns det ngt samband mellan dessa?
Citera
2017-02-10, 08:28
  #10
Medlem
Folkpartistiske rektorn Paul Hedlund och ansvariga S-kommunpolitiker har inte velat anmäla sextrakasserierna trots att de har känt till det. Istället dyvlade de över ansvaret på de enskilda eleverna, kanske för att de visste att ingen/få skulle våga göra det. Elevkåren är förvånade att ingen i skolledningen har velat göra något åt det trots att rektorer, lärare och ansvariga skolpolitiker har vetat om det.
Citera
2017-02-10, 08:38
  #11
Medlem
Allt tyder på invällare, först och främst betendet från GMs och sedan flatheten hos lärare/skolledningen utan att nån törs ta tag i problemet som då kommer i dagsljus och kan gynna dom mörk krafterna/parti
Citera
2017-02-10, 13:32
  #12
Medlem
nordicwraths avatar
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Det kan mycket väl vara så.
På min tid (80 talet) så var alla bullies Svenska, jag blev själv utsatt och jag utsatte andra.
Nu har vi Svenskar lärt oss, vi vet bättre idag (gäller inte alla såklart).
Nu är det tid för att lära andra människor hur man bör och inte bör bete sig, utbildning och lära.

I högstadiet där jag gick så var det ca 20% invandrare och de som mobbade var både svenskar och invandrare. Det fanns blattar och "invandrare", "invandrare" hängde med oss och var integrerade, dessa skötsammare invandrare var främst andra européer, någon enstaka asiat och perser (ofta pluggisar i min skola). Blattarna var ofta vårat blandade gäng i luven med. Skinnskallarna och blattarna var dock inte så mycket i bråk med varandra.

Men när min skola gick i samma skola fem år senare verkade blattegäng tagit över ordentligt
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback