Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-13, 03:07
  #85
Medlem
1procentares avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Libertarismus
Infektionsrisk. Förhöjda kortisolvärden och en ökad produktion av stresshormoner månader efter ingreppet. Traumatisk upplevelse (det är trots allt en bebis vi talar om).

Har du ens kollat på klippet. Idiot.

Skadan är redan gjord. Du har inte rätten att skära hål i bebisars öron, hur kan du inte förstå detta?


Infektion? Det e större risk att det blir infekterat när barnet e äldre. För då ska det bytas olika örhänge och man vill ha de ena och de andra. Sen e allt en risk

Socker är inte bra, risk för diabetes, fetma o allt va de heter
passiv rökning
Åka bil :P

Man kanske ska koncentrera sig på vanliga risker som väldigt många föräldrar utsätter sina barn för. Hur många barn e inte sockerberoende? Hur många barn lever med föräldrar som dricker alkohol och e påverkade i deras närvaro?

Förstår inte att en såhär liten sak kan bli något stort. Som sagt de e ett litet litet hål som tar 5 sekunder. Visa barn gråter och vissa inte. Sen e det över. Sen e det ju föräldrarnas skyldighet att se till så det inte blir infekterat. Och blir det infekterat, så dör inte barnet precis. Då får man ju lösa det och fixa så det läker. Liksom det e inte första barnet i världen som har öränge precis haha. Så tror man hade hört mer om det ifall det var så OTROLIGT FARLIGT
Citera
2017-02-13, 07:27
  #86
Medlem
Merwinnas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1procentare
Infektion? Det e större risk att det blir infekterat när barnet e äldre. För då ska det bytas olika örhänge och man vill ha de ena och de andra. Sen e allt en risk

Socker är inte bra, risk för diabetes, fetma o allt va de heter
passiv rökning
Åka bil :P

Man kanske ska koncentrera sig på vanliga risker som väldigt många föräldrar utsätter sina barn för. Hur många barn e inte sockerberoende? Hur många barn lever med föräldrar som dricker alkohol och e påverkade i deras närvaro?

Förstår inte att en såhär liten sak kan bli något stort. Som sagt de e ett litet litet hål som tar 5 sekunder. Visa barn gråter och vissa inte. Sen e det över. Sen e det ju föräldrarnas skyldighet att se till så det inte blir infekterat. Och blir det infekterat, så dör inte barnet precis. Då får man ju lösa det och fixa så det läker. Liksom det e inte första barnet i världen som har öränge precis haha. Så tror man hade hört mer om det ifall det var så OTROLIGT FARLIGT

Men nu pratar du IGEN som att örhängen på barn är något självklart och helt nödvändigt, som dom ändå måste få förr eller senare. Så ÄR det inte. De kan få avgöra detta själva när de är typ 12 år, och då är de även stora nog att kunna låta bli att pilla.

Och jag upprepar mig också igen, och påpekar att just de beteenden du beskriver - sockerberoende, fulla föräldrar - i min erfarenhet sammanfaller med hål i öronen på småbarn. Det är samma grupp som gör allt detta, d.v.s. White Trash.
Citera
2017-02-13, 13:18
  #87
Medlem
Libertarismuss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 1procentare
Infektion? Det e större risk att det blir infekterat när barnet e äldre. För då ska det bytas olika örhänge och man vill ha de ena och de andra. Sen e allt en risk

Socker är inte bra, risk för diabetes, fetma o allt va de heter
passiv rökning
Åka bil :P
Socker är inte bra = precis, därför bör föräldrarna inte ge godis till sina barn varje dag.
Passiv rökning är inte bra = precis, därför bör föräldrarna inte röka framför sina barn.
Att skära hål i öronen är inte bra = precis, därför bör föräldrarna inte pierca sina barn.
Citat:
Man kanske ska koncentrera sig på vanliga risker som väldigt många föräldrar utsätter sina barn för. Hur många barn e inte sockerberoende? Hur många barn lever med föräldrar som dricker alkohol och e påverkade i deras närvaro?
Håller med. Men på vilket sätt skulle situationen bli bättre om man piercade sina barn?
Citat:
Förstår inte att en såhär liten sak kan bli något stort. Som sagt de e ett litet litet hål som tar 5 sekunder. Visa barn gråter och vissa inte. Sen e det över. Sen e det ju föräldrarnas skyldighet att se till så det inte blir infekterat. Och blir det infekterat, så dör inte barnet precis. Då får man ju lösa det och fixa så det läker. Liksom det e inte första barnet i världen som har öränge precis haha. Så tror man hade hört mer om det ifall det var så OTROLIGT FARLIGT
Så länge barnet inte dör så är det okej?

Okej, nu vet jag att du antingen var komplett mentalt traumatiserad som barn eller är ett troll. Trevlig konversation, men nu är det slut på det roliga. Hej då.
Citera
2017-02-13, 20:33
  #88
Medlem
[quote=adolescens|



Jag var 10 månader, jag minns det inte ens! Jag kan ju omöjligt ta skada av någonting jag inte minns.

[/QUOTE]

Du är förstås inte medveten om att en hel del forskning påvisar att psykisk ohälsa grundläggs innan barnet fyllt två?
Citera
2017-02-13, 22:49
  #89
Medlem
cerns avatar
Förstår inte hur piercare kan gå med på detta?
Citera
2017-03-19, 01:22
  #90
Medlem
HighwayDelights avatar
Skjuter de piercingen med pistol? Hur felknullad i huvudet är man om man piercar öronen på en så liten jävla unge? Och framförallt, vilken seriös studio går med på detta?
Citera
2017-03-20, 21:04
  #91
Medlem
Men att omskära ungar då, det är ok? Nä, tycker barn ska vara fredade
Citera
2017-03-20, 21:17
  #92
Medlem
HighwayDelights avatar
Det är åt helvete efterblivet att skjuta hål i öronen på en sån liten jävla unge, och med pistol dessutom, som inte ens kan rengöras ordentligt emellan, men vill man ge sin unge någon trevlig blodsmitta och tänker med fittan, så är det väl så...

På dagis i Malmö har varenda jävla blatteunge hål i öronen, ungarna kan fan knappt krypa, men piercings ska de ha
Citera
2017-10-06, 02:56
  #93
Medlem
Vad säger BVC om sådant?

Jag förstår inte hennes reaktion heller; hon gråter i salongen och senare i intervjun för att dottern fick ont och började gråta. Det visar ju bara att det hela var ett ogenomtänkt beslut.

Förutom risk för infektioner och kontaktallergi hos ett så litet barn med outvecklat immunförsvar kan man ju tänka hur det blir när hon börjar på dagis och de andra ungarna ska vara där och rycka och dra henne i öronen tills de blöder.

Citat:
Ursprungligen postat av HighwayDelight
Skjuter de piercingen med pistol? Hur felknullad i huvudet är man om man piercar öronen på en så liten jävla unge? Och framförallt, vilken seriös studio går med på detta?
Det var en frisörsalong, så ja det var med en pistol.
__________________
Senast redigerad av Roxic 2017-10-06 kl. 03:10.
Citera
2017-10-26, 10:14
  #94
Medlem
Loeptiks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Roxic
Vad säger BVC om sådant?

Jag förstår inte hennes reaktion heller; hon gråter i salongen och senare i intervjun för att dottern fick ont och började gråta. Det visar ju bara att det hela var ett ogenomtänkt beslut.

Förutom risk för infektioner och kontaktallergi hos ett så litet barn med outvecklat immunförsvar kan man ju tänka hur det blir när hon börjar på dagis och de andra ungarna ska vara där och rycka och dra henne i öronen tills de blöder.


Det var en frisörsalong, så ja det var med en pistol.

Vilket kan medföra blodsmitta o annat trevligt och är helt åt helvete efterblivet.
Att de ens får lov att ha kvar detta...
En pistol kan omöjligen steriliseras på samma sätt som nålar, men dessutom används väl engångs hos en SERIÖS piercare som INTE hade tagit emot en så liten unge, om de vore rädda om sitt rykte det vill säga.

Barnen gråter bara, och detta är enbart till för föräldrarnas jävla skeva utséendefixering.. Lite som när man kuperar öron och svans hos hund
__________________
Senast redigerad av Loeptik 2017-10-26 kl. 10:16.
Citera
2017-11-02, 06:56
  #95
Medlem
RZLAs avatar
Det borde vara åldersgräns på piercingar och att ta hål i öronen. Något som jag trodde att det var också..?
Citera
2017-11-02, 07:08
  #96
Medlem
Centauris avatar
Sjukt vidrigt att påtvinga detta på ett spädbarn för att mamman tycker att det är fiiiint.

Barn ska endast påtvingas saker som är fördelaktiga för individen och samhället i stort (t.ex. vaccinationer). Estetiska ting faller ej in i denna kategori.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback