Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-21, 17:39
  #49
Medlem
Mötet gick bra:

Citat:
Summan är att snart tre års iskyla börjat lätta lite grann. Men det beror inte på några ryska eftergifter utan på att Sverige börjat uppfatta sin hårda linje som ohållbar i längden.
http://www.dn.se/nyheter/politik/ewa...-och-ryssland/

Annorlunda uttryckt - Lavrov höll ställningarna och Wallström kröp till korset.

Citat:
På pressträffen satt en mycket bister rysk utrikesminister Lavrov. Han tittade knappt på sin svenska kollega, som vänskapligt kallade honom för ”Sergej”.
Inte "vänskapligt" utan dumt och ohyfsat. Att använda bara förnamnet, utan att lägga till fadersnamnet (om man inte först "lagt bort titlarna", vilket de säkerligen inte hade gjort), är ju i sammanhanget en ganska grov förolämpning.
Citera
2017-02-21, 18:24
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Mötet gick bra:

http://www.dn.se/nyheter/politik/ewa...-och-ryssland/

Annorlunda uttryckt - Lavrov höll ställningarna och Wallström kröp till korset.

Inte "vänskapligt" utan dumt och ohyfsat. Att använda bara förnamnet, utan att lägga till fadersnamnet (om man inte först "lagt bort titlarna", vilket de säkerligen inte hade gjort), är ju i sammanhanget en ganska grov förolämpning.

Fjantström gjorde alltså bort sig igen.

Oväntat!
Citera
2017-02-21, 19:50
  #51
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av VarmaDrycker
Mötet gick bra:

http://www.dn.se/nyheter/politik/ewa...-och-ryssland/

Annorlunda uttryckt - Lavrov höll ställningarna och Wallström kröp till korset.

Inte "vänskapligt" utan dumt och ohyfsat. Att använda bara förnamnet, utan att lägga till fadersnamnet (om man inte först "lagt bort titlarna", vilket de säkerligen inte hade gjort), är ju i sammanhanget en ganska grov förolämpning.

Man kan nästan kalla Wallströms resa för en Canossa-vandring, ett sätt att visa ånger efter synder.

Hon är mycket okunnig. Någon på UD skulle ha berättat hur Lavrov skulle adresseras. Jag hoppas att Lavrov fick henne att fatta vad som händer/hände i Ukraina, men hon är ett outbildat globalist-verktyg styrt från Bryssel och Washington. Frågan är om hon är mottaglig för sakargument.

Nå, det händer saker. Vi talar återigen med Ryssland och har återupptagit de militära kontakterna. Alltid något. Nu kan Wallström åka hem och räkna sina pengar.
Citera
2017-02-21, 21:14
  #52
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Det är ju helt löjeväckande, samtidigt som Wallström ger sken av att Sverige är Ukrainas beskyddare, gör man sitt yttersta för att inga ukrainare skall komma till Sverige!
Och man lyckas dessutom att mota bort ukrainaren, då antalet i Sverige är försvinnande litet.
Det vore mycket bättre Wallström knep ihop sin feministiska käft om allt som rör Ukraina!

Polen motar ju bort negern och araben, men polska politiker och statskontrollerad media (tv radio) tiger totalt ihjäl alla neger och arabländer, och säger aldrig någonting!

Carl Bildt var tillsammans med Polens utrikesminister Sikorski i Ukraina massor med gånger, för att locka över Ukraina till EU-sidan. Det hände alltså innan Krim bröt sig ur Ukraina.
Detta var ungefär samtidigt som Ryssland utökade samarbetet i "Eurasiska ekonomiska unionen".
Ukraina stod då och tvekade om man skulle hänga på "Ryssland", eller lyssna på Bildts och Sikorski:s erbjudanden om närmare samarbete med EU.

Sverige är ju genom Bildts agerande lika ansvarig som Polen för den uppkomna situationen.
Polen har dock tagit sitt ansvar genom att "automatiskt" tilldela alla ukrainare som vill uppehållstillstånd.
För Sveriges del är det ju rent skamligt att man inte gör som Polen, och därför skall svenska politiker knipa igen sin feministiska käft om allt i Ukraina!
__________________
Senast redigerad av Hultabultan 2017-02-21 kl. 21:23.
Citera
2017-02-21, 21:22
  #53
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Man kan nästan kalla Wallströms resa för en Canossa-vandring, ett sätt att visa ånger efter synder.

Hon är mycket okunnig. Någon på UD skulle ha berättat hur Lavrov skulle adresseras. Jag hoppas att Lavrov fick henne att fatta vad som händer/hände i Ukraina, men hon är ett outbildat globalist-verktyg styrt från Bryssel och Washington. Frågan är om hon är mottaglig för sakargument.

Nå, det händer saker. Vi talar återigen med Ryssland och har återupptagit de militära kontakterna. Alltid något. Nu kan Wallström åka hem och räkna sina pengar.
Återupptar militära kontakter? <men jag håller med om att Wallström borde satt <lavrov mer på plats för att visa vad man tycker om maffian i Kreml. Tyvärr är Wallström alltför väluppfostrad medan tölpen Lavrov som på sitt vanliga vis kväde fram diffusa hot. Ryssland ändrar sig aldrig verkar dt som utan kommer även framledes att framstå som en något efterbliven nation i det internationella samkvämet.
Nu har Sverige gjort sin plikt i säkerhetsrådet genom besöket i Ryssland och vi kan ägna oss åt viktigare politiskt arbete. Samövningen med Nato står ju för dörren och där har vi ju verkligen militära kontakter som heter duga.
Citera
2017-02-21, 21:22
  #54
Medlem
Volvo242DLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av vedhuggare
Man kan nästan kalla Wallströms resa för en Canossa-vandring, ett sätt att visa ånger efter synder.

Hon är mycket okunnig. Någon på UD skulle ha berättat hur Lavrov skulle adresseras. Jag hoppas att Lavrov fick henne att fatta vad som händer/hände i Ukraina, men hon är ett outbildat globalist-verktyg styrt från Bryssel och Washington. Frågan är om hon är mottaglig för sakargument.

Nå, det händer saker. Vi talar återigen med Ryssland och har återupptagit de militära kontakterna. Alltid något. Nu kan Wallström åka hem och räkna sina pengar.
Bra. Canossavandring var ett helt nytt ord för mig.
Jag hoppas också att Sergej Lavrov fick åtminstone henne förstå att den officiella svenska inställningen till konflikten i Ukraina befinner sig i en återvändsgränd. Att det sedan mindre påverkar Sveriges ställningstaganden är förstås en helt annan sak då Sverige fortfarande tror sig vara fast förankrad i den transatlantiska länken.

Besöket förstärker min uppfattning att Ryssland är en politisk jätte och om sedan Ryssland samtidigt skulle vara en ekonomisk dvärg för sin storlek så betyder det mindre i sammanhanget för av Tyskland kan vi konstatera att motsatsen ej skulle vara bättre för nationens status i geopolitiken.

Wallströms tilltal till Sergej Lavrov måste varit en förkrossande seger för Ryssland redan vid mötets inledning då förmodligen själv insett hur hon gjort bort sig då hon själv blev tilltalad "fru utrikesminister" istället för med sitt namn eller förnamn.
Citera
2017-02-21, 21:31
  #55
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Återupptar militära kontakter? <men jag håller med om att Wallström borde satt <lavrov mer på plats för att visa vad man tycker om maffian i Kreml. Tyvärr är Wallström alltför väluppfostrad medan tölpen Lavrov som på sitt vanliga vis kväde fram diffusa hot. Ryssland ändrar sig aldrig verkar dt som utan kommer även framledes att framstå som en något efterbliven nation i det internationella samkvämet.
Nu har Sverige gjort sin plikt i säkerhetsrådet genom besöket i Ryssland och vi kan ägna oss åt viktigare politiskt arbete. Samövningen med Nato står ju för dörren och där har vi ju verkligen militära kontakter som heter duga.

Men vad tror du att Ukrainas regering i Kiev tycker om Sveriges migrationspolitik?
Sverige motar bort ukrainare, likadant som Polen motar bort negrer och araber!
Polen välkomnar ukrainare, likadant alla nigger och araber är välkomna i Sverige!

Ukrainare i Polen handlar förresten oftast inte om att man flyttar permanent, utan man kommer några månader för att jobba, och därmed förstärka sin magra kassa!
__________________
Senast redigerad av Hultabultan 2017-02-21 kl. 21:37.
Citera
2017-02-21, 21:39
  #56
Medlem
fitz-humes avatar
Bra att se att Wallström håller hårt på Sveriges fasta linje att aldrig acceptera rysk aggression. Även om diskussionen var dödfödd från första början ville hon ändå få Lavrov att förstå att han kan glömma lyfta sanktioner så länge ryssarna jäklas med Ukraina.

Mötets syfte handlade dock egentligen inte om Ukraina eller sanktioner, utan om mer praktiska ting där man kan föra en dialog.
Citera
2017-02-21, 21:42
  #57
Medlem
Volvo242DLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lucas49
Nu har Sverige gjort sin plikt i säkerhetsrådet genom besöket i Ryssland och vi kan ägna oss åt viktigare politiskt arbete. Samövningen med Nato står ju för dörren och där har vi ju verkligen militära kontakter som heter duga.
Som jag förstår saken har den nya administrationen i USA under Donald J Trump helt andra ambitioner än att subventionera en svensk krigsmakt som kostar stora summor även för ett land som USA. Den nya administrationen är starkt konservativ liksom den i Ryssland och har på så vis tagit på sig ett ansvar att få bukt med det likaså ofantliga budgetunderskottet som vänsterdemokrater alltid förorsakar nationerna när dom drar på sig de alldeles för stora spenderbyxorna. Den "humanitära stormakten Sverige" är ett antimilitärt exempel på samma förhållande. Vill påminna dig Lucas49 att Ryssland har en väldigt liten utlandsskuld som man dessutom har ambitioner att hålla tillbaka. Vi kan alltså konstatera att Ryssland är "herre i sitt eget hus" vilket inte alla andra stormakter i världen kan skryta med. Amerika har nu fått ny administration så där hoppas jag på förbättring som då givetvis måste bekostas av vänskapligare relationer med Ryssland. Hur du än vrider och vänder på det så kostar alltid krig ofantligt massa pengar vilket Ryssland så väl begriper vad gäller kriget i Ukraina
Citera
2017-02-21, 22:03
  #58
Medlem
Volvo242DLs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
För Sveriges del är det ju rent skamligt att man inte gör som Polen, och därför skall svenska politiker knipa igen sin feministiska käft om allt i Ukraina! [/b]
Tycka är en sak och handling är en annan och det senare kan lättare leda till konsekvenser. Du måste tänka att förhållandet är rent pragmatiskt då feminister som regel är underlägsna i fysiskt styrka men kan ha lättare att prata sig ur farliga situationer. Det svenska förhållningssättet till ukrainska flyktingar är alltså givet och dessutom är landet Ukraina ej med i Schengen och har inte tillgång till EU:s fria rörlighet
Citera
2017-02-21, 22:03
  #59
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Hultabultan
Men vad tror du att Ukrainas regering i Kiev tycker om Sveriges migrationspolitik?
Sverige motar bort ukrainare, likadant som Polen motar bort negrer och araber!
Polen välkomnar ukrainare, likadant alla nigger och araber är välkomna i Sverige!

Ukrainare i Polen handlar förresten oftast inte om att man flyttar permanent, utan man kommer några månader för att jobba, och därmed förstärka sin magra kassa!

Jag har stött på två exil-ukrainare i Sverige, men jag talade bara med den ene. Han kunde inte handla det han ville ha. Jag lyckades hjälpa honom med min enkla ryska och med händer och fötter, så att säga (han talade helt annorlunda). Han tackade mig från sitt hjärta. Tänk att han vände sig till mig, en av få i köpcentrumet som kunde hjälpa honom. Himmelen måste ha varit med honom.

Din information om ukrainare i Sverige är ny för mig. Här tar vi emot vad/vem som helst. Wallström pratar bara precis som Bildt. Det är bra om hon får kritik i Kiev.
Citera
2017-02-21, 22:07
  #60
Medlem
Hultabultans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av fitz-hume
Bra att se att Wallström håller hårt på Sveriges fasta linje att aldrig acceptera rysk aggression. Även om diskussionen var dödfödd från första början ville hon ändå få Lavrov att förstå att han kan glömma lyfta sanktioner så länge ryssarna jäklas med Ukraina.

Mötets syfte handlade dock egentligen inte om Ukraina eller sanktioner, utan om mer praktiska ting där man kan föra en dialog.

Men du anser tydligen att Sverige skall fortsätta mota bort ukrainska migranter???
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback