Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-08, 13:46
  #1
Medlem
Direktinsprutnings avatar
Hej igen Flashback... Finns många intressanta fordonstrådar här och bra diskussioner, men jag tycker nästan att delforumen i fordons sektionen är lite väl få till antalet... Vet att det finns "Övriga fordon" men vissa fordon och andra grejer tycker jag faktiskt att förtjänar ett eget delforum... Det vore tex väldigt bra med delforum som "flygplan och helikoptrar", "motorer och teknik" med mera... Vad har ni för åsikter om detta?? Håller ni med eller ej och vad tycker ni?? Bara att börja diskutera!
Citera
2017-02-08, 13:50
  #2
Medlem
Bigl-rips avatar
Ja varför inte, då kan de passa på att splitta motorcykel och mopededer samtidigt.
Citera
2017-02-08, 13:52
  #3
Medlem
Direktinsprutnings avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bigl-rip
Ja varför inte, då kan de passa på att splitta motorcykel och mopededer samtidigt.

Håller med... Fyrhjulingar borde också få ett eget delforum och ett annat skulle kunna heta "snöskotrar och vattenskotrar"...
Citera
2017-02-08, 14:01
  #4
Medlem
tempeZZts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktinsprutning
Hej igen Flashback... Finns många intressanta fordonstrådar här och bra diskussioner, men jag tycker nästan att delforumen i fordons sektionen är lite väl få till antalet... Vet att det finns "Övriga fordon" men vissa fordon och andra grejer tycker jag faktiskt att förtjänar ett eget delforum... Det vore tex väldigt bra med delforum som "flygplan och helikoptrar", "motorer och teknik" med mera... Vad har ni för åsikter om detta?? Håller ni med eller ej och vad tycker ni?? Bara att börja diskutera!

Forumförslag ställs här:
(FB) Forumförslag

Har du läst här?
(FB) Sammanställning av alla föreslagna nya forum och underforum

Vilka är dina 30 trådar i respektive del du föreslår?
Enligt FAQ:
Citat:
Q: Jag tycker det saknas ett del- eller underforum. Hur gör jag för att ni ska starta nytt del/underforum?
A: Kolla först i 'Sammanställning av alla föreslagna nya forum och underforum'. Finns förslaget redan med så fortsätt argumentera i en befintlig tråd. Om inte så är det bara att starta en ny tråd där förslaget presenteras. Tumregeln för att ett nytt forum ska övervägas är att man kan presentera 30 befintliga och hyfsat aktuella trådar som kan platsa där.
Citera
2017-02-08, 14:02
  #5
Medlem
INTPs avatar
...och det man får är ett halvdussin nya avdelningar med minimal aktivitet, som ingen kommer titta i eftersom det så sällan skrivs något där. Nej, finfördelning av alla ämnen kan låta bra i teorin, men jag har sett för många forum dö på grund av den låga aktiviteten det leder till.
Citera
2017-02-08, 20:52
  #6
Moderator
Oddballs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Direktinsprutning
Håller med... Fyrhjulingar borde också få ett eget delforum och ett annat skulle kunna heta "snöskotrar och vattenskotrar"...

"Snöskotrar och vattenskotrar"...möjligtvis det sämsta förslag jag någonsin hört!

Bara för att ordet "skoter" finns med betyder inte att de i övrigt har speciellt många gemensamma beröringspunkter.

Citat:
Ursprungligen postat av INTP
...och det man får är ett halvdussin nya avdelningar med minimal aktivitet, som ingen kommer titta i eftersom det så sällan skrivs något där. Nej, finfördelning av alla ämnen kan låta bra i teorin, men jag har sett för många forum dö på grund av den låga aktiviteten det leder till.

Helt riktigt, finns det underlag är det en annan femma, men att enbart dela upp allt i en massa underforum bara "därför att" är fel väg att gå. Ett halvdött forum om t.ex fyrhjulingar gör ingen glad.
Citera
2017-02-08, 20:53
  #7
Moderator
Oddballs avatar
Flyttar över tråden till Flashback och Forumförslag.

Övriga fordon --> Forumförslag
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback