Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-03-15, 00:21
  #37
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Joakim.Larsson
Jag kan nog inte säga så mycket. Vad jag minns har jag träffat henne någon enstaka gång vid ett medlemsmöte i Ludvika för en del år sedan. Det har varit kaotiskt i Dalarna inför årsmötet så hur det blir nu vet jag inte.

Konstigt att ingen stormedia har lyckats ta upp att Madde tar över efter Jenny. Hittar ingenting på nätet.

Enda anledningen till att jag kände till att Jenny skulle avgå var för att de nämnde något om det på radio. Men ingen artikel om detta i övrigt.
Citera
2017-03-15, 02:51
  #38
Medlem
8711s avatar
Här kan vi se SD Dalarnas nya ordförande Madde Vestin.

Citat:
Nya SD-ordföranden: Hoppas vildarna lämnar sina uppdrag

– De som sitter kvar som politiska vildar ska avsäga sig sina uppdrag, säger Madelene Vestin från Falun, som valdes till ny SD-ordförande för Dalarna i helgen efter Jenny Nordahl.

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6651685

Tråkig och usel artikel från Sveriges Radio, som vanligt. Usla journalister.
Citera
2017-03-15, 07:08
  #39
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Här kan vi se SD Dalarnas nya ordförande Madde Vestin.



http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6651685

Tråkig och usel artikel från Sveriges Radio, som vanligt. Usla journalister.

Jo, jag såg det nu.

Inget om vad hennes planer är för Dala-Distriktet.

Bara tjat om uteslutna medlemmar.
Citera
2017-03-15, 12:43
  #40
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OliverCromwell
Jo, jag såg det nu.

Inget om vad hennes planer är för Dala-Distriktet.

Bara tjat om uteslutna medlemmar.

Ja, det är det jag menar som är så tråkigt. Usla och dåliga journalister. Jag hade personligen kunnat ringa upp henne och skrivit en mer givande artikel om hennes person och bakgrund med lite underhållande frågor så intresset kan vidhållas, hennes tankar om sitt ordförandeskap, sina visioner med SD Dalarna osv. Journalisterna är så tråkiga och så dåliga. Det är 1 av 20 kanske som bemödar sig skriva intressanta och givande artiklar.
Citera
2017-03-15, 19:17
  #41
Medlem
OliverCromwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ja, det är det jag menar som är så tråkigt. Usla och dåliga journalister. Jag hade personligen kunnat ringa upp henne och skrivit en mer givande artikel om hennes person och bakgrund med lite underhållande frågor så intresset kan vidhållas, hennes tankar om sitt ordförandeskap, sina visioner med SD Dalarna osv. Journalisterna är så tråkiga och så dåliga. Det är 1 av 20 kanske som bemödar sig skriva intressanta och givande artiklar.

Är nästan säker på att de pratade i 30 minuter. Och Kanske Madde tom tyckte att det där gick ändå bra.

Och sedan publicerar P4 endast 2 minuter där de tjatar på Madde om uteslutna medlemmar.

Garanterat att de gick ungefär så.
Citera
2017-09-27, 20:30
  #42
Medlem
Garderobs avatar
Publicerades tidigare idag:

”SD utesluter dalaordföranden Madelene Vestin” –*någon som vet varför?

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6786792
Citera
2017-09-27, 21:36
  #43
Medlem
Naturligtvis är det "vänstermedias" fel, att SD-ledningen nu utesluter partiets distriktsordförande i Dalarna. En ren "tidningsanka".
Som beklagligtvis råkar vara alldeles sann.
Citera
2017-09-28, 04:25
  #44
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Garderob
Publicerades tidigare idag:

”SD utesluter dalaordföranden Madelene Vestin” –*någon som vet varför?

http://sverigesradio.se/sida/artikel...rtikel=6786792


Det är väl det vanliga, att hon öppet råkat uttrycka sina verkliga åsikter
Citera
2017-09-28, 13:20
  #45
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av komocka
Det är väl det vanliga, att hon öppet råkat uttrycka sina verkliga åsikter


"Språket har människan fått, för att hon skall kunna dölja sina tankar."
Charles Maurice de Talleyrand (fransk diplomat och Napoleons utrikesminister).
Citera
2017-09-28, 14:36
  #46
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 8711
Ja, det är det jag menar som är så tråkigt. Usla och dåliga journalister. Jag hade personligen kunnat ringa upp henne och skrivit en mer givande artikel om hennes person och bakgrund med lite underhållande frågor så intresset kan vidhållas, hennes tankar om sitt ordförandeskap, sina visioner med SD Dalarna osv. Journalisterna är så tråkiga och så dåliga. Det är 1 av 20 kanske som bemödar sig skriva intressanta och givande artiklar.

Ja inte vet jag om dessa kvinnor, varkan om den uteslutna eller hennes efterträdare.

Ni, ja du och en annan SD sympatisör skyller på journalisterna att intervjun blev så dålig. Varför skall hon överhuvudtaget kommentera vad personer som inte längre är med i SD gör undrar jag?

Jag har själv varit med i SD. Gick ur partiet att fri vilja. Efter det att de ordinarie SD ledamöterna hoppat av i fullmäktige hoppat av tillträdde jag min post. Faktiskt i respekt för SD-väljarna och att jag gärna företräder den politik som utmålats i SD principprogram och även den lokala valplattform som SD hade inför valet 2014 (som jag faktiskt skrev).

SD här på Gotland har uttalat sig ett antal gånger om mig och när jag accepterade uppdraget som fullmäktigeledamot så försökte de pressa mig att avstå.

Jag för min del begriper inte varför de behöver uttala sig. Gör ni? Även i detta fall som tråden handlar om?

Tillägg: Jag tycker faktiskt det är mycket skönt att inte vara med i SD längre. SD fungerar verkligen i mycket som en sekt - men en sekt med djävligt bra politik och är kanske det enda som kan rädda Sverige.
__________________
Senast redigerad av hannes.muller 2017-09-28 kl. 14:41.
Citera
2017-11-10, 18:59
  #47
Medlem
Alfheims avatar
"Inte rasist men" publicerade under gårdagen uppgifter om att uteslutningarna av SD-topparna i Borlänge bland annat skulle bero på att Kaj Löfvenhamn kallat Paula Bieler för "judehora", vilket också fastnat på en inspelning:

Citat:
IRM kan nu avslöja nya detaljer kring missförhållanden inom SD Borlänge där man helt ogenerat kunnat spela nazistmusik på det lokala kansliet, kalla en partitopp för judehora utan att partikamrater reagerat och framförallt, att partiledningen fått inspelningar på detta utan att det lett till riktiga konsekvenser för alla inblandade. Istället kallar Richard Jomshof inspelningarna för ”partiskadligt beteende”.

https://www.interasistmen.se/granskn...r-omfattingen/

Även Aftonbladet har i dag en artikel om saken:
https://www.aftonbladet.se/a/GvWml
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback