Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-08, 04:46
  #1
Medlem
Arbetarbroders avatar
Jag är jävligt oteknisk först bara.

Men censuren överallt märker jag, och jag hatar den. Steemit är en plattform som påstår sig vara fri från censur-risken.

Citat:
Steemit, a social media platform running on Blockchain, set out to fix two main issues that we see in social networking sites such as Facebook, Twitter and Reddit. It’s designed to (1) enable content creators to profit from their creativity, and (2) to secure the freedom of people to share ideas without risk of censorship.
http://www.the-blockchain.com/2017/0...rotect-speech/
Den är alltså kopplad till Blockchain och har en egen kryptovaluta knuten till sig, och jag har hört om lyckade överföringar till Bitcoins när man har över 100 dollar, så det är ingen scam så långt.
Men framförallt är det "secure the freedom of people to share ideas without risk of censorship" delen som tilltalar mig.

What is Steemit and how does it work? https://steemit.com/steemit/@panenka...w-does-it-work

Frågeställning:
Vad är Steemit och har det nån chans?
Några åsikter om "Steemit"??
Citera
2017-02-11, 10:35
  #2
Avstängd
AkoBakos avatar
Låter som en helt vettig idé, dock kan man ju anmärka på belöningsystemet som definitivt kommer att bli missbrukat på ett eller annat sätt. Sen är ju miljon dollar-frågan ifall ägarna klarar av att växa utan att bli korrupterade av judepengar?

Förresten, var det inte tal om någon social mediaplattform som skapades under den amerikanska valkampanjen som skulle väga upp Facebook, twitter etc? Har för mig att the Donald hade blivit medlem och den verkar gå på sparlåga, kommer fan inte på namnet.
Citera
2018-01-27, 00:37
  #3
Medlem
Zabriskie.Points avatar
Fler och fler kända ansikten börjar ansluta sig till Steemit, såg bland annat Jerry Bandfield, Neil Strauss när jag bläddrade i flödet häromdagen. Fler här som tror på steemit?
Citera
2023-12-28, 12:27
  #4
Medlem
McCarthy01s avatar
Hur fan ska man göra för att börja posta/ blogga på Steemit? Har reggat mig men finns ingen "Create post"-knapp.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback