Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2020-07-01, 18:17
  #1441
Medlem
elbels avatar
Hur mår bo?
Citera
2020-11-22, 20:48
  #1442
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Hur mår bo?
Bra fråga! OCKSÅ nyfiken på det.

Undrar även om Drivhalls mamma slutat tro att hennes äckliga unge är godhjärtad eller om hon fortfarande klagar på polisen och kriminalvården.
Citera
2020-11-22, 21:33
  #1443
Moderator
Mappings avatar
Minfil/Forumfiles är nere, så här är FUP på Docdroid också: https://docdro.id/ZbyH4KC
Citera
2020-11-23, 16:45
  #1444
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Hur mår bo?
Han måste ha haft en hel änglaskara som skydd,helt otroligt att han överlevt, hur hans liv är idag
undrar man ju.
Vad kan ha varit motivet att vaktmästaren Lennart pepprades på detta sätt?
Kanske blev Jacob provocerad av att vaktmästaren var ute den sena timmen och skötte sitt jobb.
(Har sett att vissa barn blir provocerade när de ser tex byggarbetare uppe på byggnadsställningar, barnen kastar sten på byggarbetaren, så byggarna tvingas avbryta arbetet.)
Jacob kanske tror han tillhör kriminellas-elit om han skjuter en mänska?
Hade införskaffat en skyddsväst som "värsta kriminella". Konstigt alltihopa.
Försökte ragga på en eskort denna natt men det slutar med att han skjuter en oskyldigt arbetande plikttrogen person.Sjukt.
Och hans storebror vill komplettera med
-fuck the law i sitt förhör.
Citera
2020-11-23, 17:04
  #1445
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av elbel
Hur mår bo?

Jag har förstått det som att BO har fått bestående handikapp/funktionshinder. Likaså att han flyttat och det fick stridas mycket för att få sin bostad handikappanpassad.
Citera
2022-07-28, 19:04
  #1446
Medlem
spoilers avatar
"Fem män åtalas i Malmö Tingsrätt för ett rån mot en butik som skedde i april. Vid rånet slogs ett butiksbiträde i huvudet med kofot och hotades med pistolliknande föremål.

De fem männen som alla är i tidiga 20-års åldern gick den 19 april in i en butik belägen i Bunkeflo. Samtliga var maskerade och med sig hade de kniv, en kofot och en pistolattrapp. Väl inne i butiken satte de kniven mot halsen på butiksbiträdet, hotade honom med pistolattrappen och slog honom i huvudet med kofoten.

/.../

Samtliga åtalade är välkända av polisen. En av dem dömdes 2017 för att ha skjutit en vaktmästare som skottade snö i huvudet. Ett mordförsök som uppmärksammades stort i media. Han är även dömd för rån och människorov i samband med att han flydde från en ungdomsanstalt. På grund av att han vid mordet endast var 15 år gamla och 17 år vid flykten har han totalt avtjänat fyra år i sluten ungdomsvård. I dagsläget är han 21 år gammal."

https://www.skd.se/2022-07-25/fem-at...samt-butiksran
Citera
2023-07-03, 20:39
  #1447
Medlem
spoilers avatar
Betalvägg

"15 år gammal sköt han en vaktmästare på Roskildevägen i Malmö. Nu har 22-åringen häktats misstänkt för ett nytt grovt brott.

Han var en av sju som greps efter dubbelskjutningen på Kastanjegården. Alla de andra sex är försatta på fri fot.

– Jag har inte lagt ned misstanken mot någon av dem, säger Elena Severin, åklagare."

https://www.sydsvenskan.se/2023-07-0...for-nytt-brott
Citera
2023-07-04, 00:33
  #1448
Medlem
eatshiets avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eatshiet
Han kommer dömas till sluten ungdomsvård och vara ute om 2-3 år igen. När han kommer ut så kommer han att återfalla till att börja sälja knark igen. Han har ingenting som styr honom på rätt spår, ingen tillit till skolan, något anpassat socialt nätverk, en hjärna till att studera vidare med eller något att disciplineras till. Han glorifierar dessutom ett totalt barnsligt och fattigt gangster ideal. Det är typiskt sociologiskt exempel som man läser om på universitetet. Han kommer aldrig att återanpassas in till samhället igen. Han bor med loosers till kriminella bröder, han verkar lida av en lätt psykisk störning med en störd självuppfattning ett möjligt missbruk i bakgrunden, och har föräldrar som inte kan styra upp ett skit där hemma med en mamma i total självförnekelse och som fortsätter att amma ett negativt betende - som dessutom bor i ett skitområde.

Tragisk händelse. Tragiskt att vi kommer få läsa om denna jävla fittfamiljen och denna förlorade ungen på flashback många år i framtiden.
Vad var det jag sade. En riktigt jäkla looserliv. Allting med med han är skrivet som ett kriminologiskt skolboksexempel och det är tragiskt att han är så förutsägbar. Som sagt vi kommer fortsätta få läsa om denna jävla fjanten på Flashback i många år framåt.
__________________
Senast redigerad av eatshiet 2023-07-04 kl. 00:38.
Citera
2023-07-04, 00:55
  #1449
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av spoiler
Betalvägg

"15 år gammal sköt han en vaktmästare på Roskildevägen i Malmö. Nu har 22-åringen häktats misstänkt för ett nytt grovt brott.

Han var en av sju som greps efter dubbelskjutningen på Kastanjegården. Alla de andra sex är försatta på fri fot.

– Jag har inte lagt ned misstanken mot någon av dem, säger Elena Severin, åklagare."

https://www.sydsvenskan.se/2023-07-0...for-nytt-brott
Is@c Drivhall alltså. En i skaran som pappa Elvis fostrat. Har för mig att han bytt förnamn nu.

Flera som fick äta pizza med sluta skjuta gänget och polisen fick hjälp att genomföra namnbyten. Vissa andra kriminella följde efter. Läs Mohgrabi.
__________________
Senast redigerad av Pandalina4 2023-07-04 kl. 01:02.
Citera
2023-07-04, 01:04
  #1450
Medlem
Pandalina4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av eatshiet
Vad var det jag sade. En riktigt jäkla looserliv. Allting med med han är skrivet som ett kriminologiskt skolboksexempel och det är tragiskt att han är så förutsägbar. Som sagt vi kommer fortsätta få läsa om denna jävla fjanten på Flashback i många år framåt.
Han och hans bröder har väl inte ens klarat grundskolan vad jag läst i personutredningen.
Tror inte jag minns fel.
Tror pappa Elvis inte kunde hjälpa syskonen med läxorna
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback