Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-07, 17:14
  #1
Medlem
Tjenare.

Mitt trådlösa Corsair headset "stängs av"/tappar kontakten 1-2 sekunder hela tiden.
Sist jag spela hände det inte så ofta, och har inte spelat på en vecka eller något.

Ska tilläggas att min dator är 4 år kanske mer, men om det varit ljudkortet så borde det väl slutat fungera helt, eller? Kan inte mycket om datorer i sig så vet inte alls vad jag bör göra.
Men kan inte panga mina HS i cs ordentligt, så uppskattar all hjälp.

Kan lägga till att jag testa gå ur cs, satte igång youtube och först fungera det normalt. Men började även där "stängas av".
När jag inte har något ljud igång så funkar det normalt, men när jag börjar spela upp något så börjar det jävlas igen....

MVH.
__________________
Senast redigerad av MR-Ganjalf 2017-02-07 kl. 17:28.
Citera
2017-02-07, 22:31
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Tjenare.

Mitt trådlösa Corsair headset "stängs av"/tappar kontakten 1-2 sekunder hela tiden.
Sist jag spela hände det inte så ofta, och har inte spelat på en vecka eller något.

Ska tilläggas att min dator är 4 år kanske mer, men om det varit ljudkortet så borde det väl slutat fungera helt, eller? Kan inte mycket om datorer i sig så vet inte alls vad jag bör göra.
Men kan inte panga mina HS i cs ordentligt, så uppskattar all hjälp.

Kan lägga till att jag testa gå ur cs, satte igång youtube och först fungera det normalt. Men började även där "stängas av".
När jag inte har något ljud igång så funkar det normalt, men när jag börjar spela upp något så börjar det jävlas igen....

MVH.

Corsair viod?
Har la inget med ljudkort o göra. Den drivs la av usb ?
Vet du vad du har för hårdvara i burken ? Moderkort mm? Hur har du kopplat den ? Hur långt ifrån sitter du ?
Citera
2017-02-07, 23:12
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jens86
Corsair viod?
Har la inget med ljudkort o göra. Den drivs la av usb ?
Vet du vad du har för hårdvara i burken ? Moderkort mm? Hur har du kopplat den ? Hur långt ifrån sitter du ?

Corsair H2100 är modellen.
stängde precis den för dagen, kan inte innantill vad där är i den.
Kopplas till USB, har funkt utan problem i ett år eller när jag nu köpte det.
Satte i förstärkare till den som skickar ut signalen, samt bytte USB port.
Först funka det, men sen börja ljudet försvinna igen, dock inte lika mycket.
Adaptern som skickar signalen lyser hela tiden blå fast headsetet slutar funka, så den bör vara ok.

Sitter inte ens en meter ifrån den.
Citera
2017-02-07, 23:25
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MR-Ganjalf
Corsair H2100 är modellen.
stängde precis den för dagen, kan inte innantill vad där är i den.
Kopplas till USB, har funkt utan problem i ett år eller när jag nu köpte det.
Satte i förstärkare till den som skickar ut signalen, samt bytte USB port.
Först funka det, men sen börja ljudet försvinna igen, dock inte lika mycket.
Adaptern som skickar signalen lyser hela tiden blå fast headsetet slutar funka, så den bör vara ok.

Sitter inte ens en meter ifrån den.

Frontport eller bakport ?

Brukar stå på moderkortet va de e för modell det. O de kan vara ganska intressant. Antingen är det hårdvaran i sig. Eller så e de moderkortet son inte hänger med

Vad är det för win?
Kollat något i Windows felloggbok ?
Senaste mjukvaran från corsair hemsida ?
__________________
Senast redigerad av Jens86 2017-02-07 kl. 23:32.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback