Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-07, 16:31
  #1
Medlem
Joomlas avatar
Edit: löst

Mitt wi-fi är helt dött. Började snurra som om jag blivit frånkopplad men efter den lyckades koppla upp sig mot nätverket igen så har jag inte fått någon kontakt. Min VPN-klient verkar ansluta sig som vanligt och alt-klickar jag på ikonen står det "Internet: kan nås". Men mail funkar inte, och ingen webbläsare hittar servrar.

Har provat starta om datorn 2-3 gånger, testat fyra nätverk som alla fungerar på min mobil samt provat med min VPN på/av. Samt kört trådlös diagnostik på datorn som bara föreslår det är routern det är fel på. Därav min misstanke om hårdvarufel.

Datorn är en rMBP late 2013 15" med senaste OS X, 10.12.3.

Edit: Apple hardware test hittar inget... funkade att starta det över internet, alt-d vid uppstart. Vet inte om det är indikativt på något eller om den läser från startskivan ändå.

edit: Provade gäst-kontot och datorn startade om till den och där fungerande internet. Väl tillbaka på min vanliga användare så funkar internet även där väldigt oberoende konfiguration. Mycket mystiskt iallafall.
__________________
Senast redigerad av Joomla 2017-02-07 kl. 16:45.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback