Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-07, 15:12
  #1
Medlem
Vet inte om det redan finns en sån här tråd redan, ber om ursäkt i så fall.

Jag hade ett spel på min gamla dator som jag behövde ha CD-skiva för att spela. Nu har jag köpt en ny dator och vill väldigt gärna fortsätta spela det. Problemet är att det inte finns något CD-intag i datorn. Måste jag köpa spelet igen eller går det att fixa på något annat sätt som usb eller något?
Citera
2017-02-07, 15:18
  #2
Medlem
Ev1ld1cks avatar
Kolla om du kan ladda ner det nånstans på nätet , använd din egen cd-key , mounta sedan med daemon tools. Så hade jag gjort iallafall
Citera
2017-02-07, 15:18
  #3
Medlem
Stoppa i skivan i en dator med optisk läsare och skapa en ISO-kopia av den.
Citera
2017-02-07, 15:19
  #4
Medlem
Blir väl billigast och enklast att köpa spelet igen om det finns en nedladdningsbar version. Annars är det väl bara att köpa en DVD/CD-station. Finns även externa om det inte finns någon 5.25" plats i datorns chassi.
Citera
2017-02-07, 15:20
  #5
Medlem
Bluebeast72s avatar
Extern spelare vore ngt för dig, finns en uppsjö. Snabbt, lättuppkopplat via usb o enkelt.
Citera
2017-02-08, 12:55
  #6
Medlem
MartinStLouiss avatar
Jag köpte en cd-läsare till min dator som jag pluggade in i fronten bara för att ha om jag skulle behöva använda en cd-skiva nån gång vilket inte blir så ofta, om du inte vill göra det så finns det externa cd-läsare.
Citera
2017-02-08, 13:03
  #7
Medlem
Sweeper80s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av lassemegabp
Vet inte om det redan finns en sån här tråd redan, ber om ursäkt i så fall.

Jag hade ett spel på min gamla dator som jag behövde ha CD-skiva för att spela. Nu har jag köpt en ny dator och vill väldigt gärna fortsätta spela det. Problemet är att det inte finns något CD-intag i datorn. Måste jag köpa spelet igen eller går det att fixa på något annat sätt som usb eller något?

https://www.prisjakt.nu/kategori.php?k=329
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback