Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-07, 14:40
  #13
Medlem
tack lägger iaf ner diskussionen här, tack ni som svarat.
Citera
2017-02-07, 16:18
  #14
Medlem
Du har gjort rätt, har du Anna som förstanamn i passet så är det ok, och du bör fått ett godtjännande.
Du får kalla din Anna när du går igenom gränskontrollen bara, glöm ej skriva i Custom Declation (blå blankett) som du får på flyget innan landning där du ska försäkra att att duinte rört djur , ej medför frukt,hur mycket kontanter du har och vad du ska bo första natten, och lägg bladet i passet

För att du ska känna dig tryggare ta ut kopia på mail och ta även en kopia på ditt godkännande på Estas hemsida , du kan även ta en utskrift från ditt konto där det visas transaktionen, så har Du både livrem och hängser, va ska du i USA?
Citera
2017-02-07, 16:39
  #15
Medlem
Japp Anna står före matilda, men har gjort en egen underskrift i passet där det bara står
Matilda Blomqvist
Men annars står det överallt Anna Matilda, alltså Anna först på det som är maskinellt..
det är förvirrande alltihop för mig, jag är ganska säker jag inte kunde ange två namn så valde det som var först.
Men jag tycker jag fått svar på mina frågor nu så jag kommer inte kommentera mer här.
tack ändå.
Citera
2017-02-08, 04:26
  #16
Medlem
vet att jag skulle sluta skriva här men verkar som ni har rätt ändå
gick in på usa;s embassad och hittade detta: I fältet där Given Name, eller tilltalsnamn efterfrågas, ska du i din ESTA ansökan endast fylla i det namn som står först av dina förnamn i ditt pass, oavsett om detta är ditt tilltalsnamn eller ej.

Alltså så ska jag inbte ange två namn utan bara det som står först alltså anna i detta fallet.. men när jag skrivit under själv så har jag skrivit bara Matilda Blomqvist hoppas inte detta krånglar sig, man kanske kan förklara annars?
men jag lär ha gjort rätt?
Citera
2017-02-08, 08:09
  #17
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MissMisery1994
vet att jag skulle sluta skriva här men verkar som ni har rätt ändå
gick in på usa;s embassad och hittade detta: I fältet där Given Name, eller tilltalsnamn efterfrågas, ska du i din ESTA ansökan endast fylla i det namn som står först av dina förnamn i ditt pass, oavsett om detta är ditt tilltalsnamn eller ej.

Alltså så ska jag inbte ange två namn utan bara det som står först alltså anna i detta fallet.. men när jag skrivit under själv så har jag skrivit bara Matilda Blomqvist hoppas inte detta krånglar sig, man kanske kan förklara annars?
men jag lär ha gjort rätt?

LUGN!

Du har gjort rätt!

Vad du kallar dig och hur din signatur ser ut (behöver inte ens gå att läsa) bryr de sig inte om!

Glöm inte att ta med en penna så slipper du låna av någon på flyget när du ska fylla i tulldeklarationen. Den ser för övrigt ut såhär om du vill förbereda dig. https://www.cbp.gov/sites/default/fi...termark%29.pdf

Edit: Hur mycket pengar du har ska du inte fylla i! Bara om du har pengar eller värdepapper till ett värde av mer än $10.000 ska du kryssa för att du har det.
__________________
Senast redigerad av Floridasidan 2017-02-08 kl. 08:22.
Citera
2018-01-24, 11:42
  #18
Medlem
Om man är född i hägersten ska man skriva haegersten då
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2809726

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback