Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-07, 06:57
  #1
Avstängd
Superkrafts avatar
Det finns många knep, själv är jag väldigt inriktad på sinnesmagi och kroppsmagi kombinerat, men det fysiska planet av magi är för mig outforskat.

Så jag skulle vilja lära mig hur man utför helande magi.

Avancerad sådan.

Hur man lägger händer på folk och botar sjukdomar och så vidare.

Är det verkligen bara mental placeboeffect som får kroppen att ändra sina kemikalier och bota sig själv genom att helaren utför en handling som får patienten att tro att den är helad?

Och att tron i den meningen försätter berg?

Eller hur man ger någon livskraft inte bara med ord och skämt utan också genom faktiska energier.

Jag tror jag kan lite grann med hur förstärker man sin förmåga? Meditation?

Är nästan helt självlärd. Och jag försöker tänka utanför boxen hela tiden.

Men finns det någon helare där ute som vill lära mig magisk healing?

Jag sysslar med interdimensionell helande magi, med det är mest magi som avvärjer onda krafter. Där emot kan jag inte bryta igenom till fysiskt helande.

Ska jag tro mer?

(Inga tramssvar tack.)
__________________
Senast redigerad av Superkraft 2017-02-07 kl. 07:13.
Citera
2017-02-07, 10:22
  #2
Medlem
Jag tror det finns olika tekniker beroende på viket kön man har.

Egentligen handlar det nog om schamanististiska ritualer om man ska vara effektiv. Då bör den som ska helas föras in i ett metafysiskt tillstånd där de vanliga reglerna för orsakssamband upphör. Där kan man nog arbeta effektivt med hälsoproblem av olika slag. Kanske är det en bra ide att ta droger till hjälp för att hamna i rätt tillstånd.
Citera
2017-02-07, 10:30
  #3
Medlem
Kobolds avatar
Helande magi existerar inte, så ingen kan lära dig det, men fortsätt gärna att experimentera. Du kanske blir den första som kommer på hur man gör det. Tänk bara på att det inte finns någon anledning till att helande magi måste fungera. Universum är inte skyldig dig något. Det måste inte existera ett sätt att hoppa till månen.
Citera
2017-02-07, 12:37
  #4
Moderator
Nospheratus avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Superkraft
Så jag skulle vilja lära mig hur man utför helande magi.

Avancerad sådan.

Hur man lägger händer på folk och botar sjukdomar och så vidare.
Är det inte mer praktiskt om du istället utbildar dig till läkare om du vill kunna bota sjukdomar? Det kräver ingen magi eller att man måste tro jättejättemycket på något. Det handlar snarare om dokumenterat effektiva och beprövade åtgärder för att bota sjukdomar. Faktum är att läkare har botat fler människor genom årens lopp än helande magi har gjort.

Healing verkar bygga på spridda skurar av rena gissningar och hypoteser om energier som ingen verkar kunna redogöra för. Framför allt verkar en grundläggande komponent vara att patienten måste tro jättemycket på det för att det ska fungera.

Energi vet man väldigt mycket om inom den etablerade vetenskapen. Den sorts energi som magiker och healers talar om har inget stöd. Eftersom man provat oändligt antal gånger med att försöka mäta eller på något sätt se den här energin. Så vitt man vet existerar ingen sådan energi, och då kan jag tycka att det är onödigt att försöka bota folk med det.

Det som är praktiskt med traditionell medicin är att patienten inte behöver tro på antibiotika för att det ska fungera. Det funkar ändå. Healing fungerar dock bara om patienten tror tillräckligt mycket på det. Och inte ens då botas sjukdomen, även om patienten upplever sig må lite bättre. Så ur perspektivet att bota sjukdomar så är traditionell medicin en mycket mer effektiv metod att bota sjukdomar. Så min rekommendation är att du läser på lite om det och ser om det kan vara något för dig istället.
Citera
2017-02-07, 14:09
  #5
Medlem
Atlas.s avatar
Det fungerar. Men vill du bli riktigt bra på healing så föddes du med egenskapen.

Du kan testa dig rätt enkelt om jag ber dig en sak, och i retur skriver du till
mig via pm vad du möjligtvis upplevde, du beskriver det.
Citera
2017-02-13, 17:53
  #6
Medlem
Falkhayns avatar
Detta är kanske inte bästa stället för frågan.

Vill du lära dig healing får du lära dig att jobba med energi. Börja med någon form av träning som höjer din energinivå, t.ex. meditation, (riktig) yoga eller qigong.

Rekommenderar att du söker information om healing från ett qigong- eller taoistperspektiv.
Citera
2017-02-13, 18:25
  #7
Avstängd
Superkrafts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Falkhayn
Detta är kanske inte bästa stället för frågan.

Vill du lära dig healing får du lära dig att jobba med energi. Börja med någon form av träning som höjer din energinivå, t.ex. meditation, (riktig) yoga eller qigong.

Rekommenderar att du söker information om healing från ett qigong- eller taoistperspektiv.

Men... mediterar gör jag redan... jaha jag måste göra också. Okej. xD

Man ser hur förbluffande sinnets väggar kan vara. Att jag inte kom på det själv innan jag kom på det själv.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback