Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-06, 23:33
  #1
Medlem
Jag har sysslat med att skriva texter och rappa åt instrumentals under ca 3 års tid nu, men har inte varit seriös med det tills några månader tillbaks. Det känns som att mitt flow kommer och går, vissa månader kan jag tycka att jag får till ord och rim riktigt fint, men på senaste känns det bara så "platt" på något sätt.
När jag lyssnar in mig på ett beat och nynnar på engelska så tycker jag att det låter sjukt bra, men problemet när jag sjunger är att man hör att engelskan blir "framtvingad", låter alltså inte naturligt och det gör mig så j*vla frustrerad. Bör man fortsätta på svenska och försöka få samma feeling som när jag sjunger (skriver, nynnar) på engelska eller borde jag träna upp mitt engelska uttal? Vad tycker ni?

Själv tycker jag att engelska låter mycket mer soft än vad svenska gör, orden blir inte lika hackiga.
Sorry om inlägget blev lite förvirrande med svenska och engelska hit och dit, men läs då gärna om meningen ni inte förstår
Citera
2017-02-06, 23:36
  #2
Medlem
Kan också tillägga att det är på senaste tiden då jag verkligen försökt skriva seriösa texter med en djup mening det känts som absolut svårast.. När jag väl har bestämt mig för något jag ska skriva om så känns det helt plötsligt svårt som fan??

Back in the days kunde jag bara sitta och skriva ner mening efter mening under samma vända jag lyssnade på beatet.
Citera
2017-02-06, 23:43
  #3
Medlem
GanjaFarfars avatar
Har man ingenting att berätta är det svårt att skriva en berättelse right? Man kan inte vara på berättarhumör hela tiden, utan får ta tillvara på perioderna när dom kommer.
Citera
2017-02-08, 10:28
  #4
Medlem
JONFREDs avatar
Övaövaöva! Jobbajobbajobba! Lägg timmarna som det krävs för att bli bra på någonting, ge inte upp och sitt tills det släpper. Jag tror man behöver lära sig att jobba även om man inte är i "ett flow". Känns som man blir väldigt "handikappad" om man ska sitta och vänta på det hela tiden!

Mvh
Citera
2017-02-12, 07:01
  #5
Moderator
MondoBizarros avatar
Egen musik: feedback --> Egen musik: teknik, instrument, inköp och produktion
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback