Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-06, 21:40
  #1
Medlem
Han har pratat i intervjuer om allt han tänker göra, stått och babblat på tomgång om hur de de tar ansvar, hur han är medveten om diverse utmaningar, hur de "tittar på" saker just nu och hur han ska återkomma senare i olika frågor. Prat prat och mera tomt prat men jag kan helt seriöst inte komma på EN enda jävla sak han genomfört under sina drygt 2 år som statsminister. Det finns inga konkreta svar, inga åtgärder, ingen förändring, bara ett framstammande av floskler som inte betyder ett skit.
Alltså, har han överhuvudtaget gjort EN enda sak av värde?
Citera
2017-02-06, 21:53
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 251
Han har pratat i intervjuer om allt han tänker göra, stått och babblat på tomgång om hur de de tar ansvar, hur han är medveten om diverse utmaningar, hur de "tittar på" saker just nu och hur han ska återkomma senare i olika frågor. Prat prat och mera tomt prat men jag kan helt seriöst inte komma på EN enda jävla sak han genomfört under sina drygt 2 år som statsminister. Det finns inga konkreta svar, inga åtgärder, ingen förändring, bara ett framstammande av floskler som inte betyder ett skit.
Alltså, har han överhuvudtaget gjort EN enda sak av värde?

Stängt gränserna?
Citera
2017-02-06, 21:54
  #3
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 251
Han har pratat i intervjuer om allt han tänker göra, stått och babblat på tomgång om hur de de tar ansvar, hur han är medveten om diverse utmaningar, hur de "tittar på" saker just nu och hur han ska återkomma senare i olika frågor. Prat prat och mera tomt prat men jag kan helt seriöst inte komma på EN enda jävla sak han genomfört under sina drygt 2 år som statsminister. Det finns inga konkreta svar, inga åtgärder, ingen förändring, bara ett framstammande av floskler som inte betyder ett skit.
Alltså, har han överhuvudtaget gjort EN enda sak av värde?

Har någon statsminister i Sverige efter Palme gjort så mycket mer än ställa till det för Sverige?
Citera
2017-02-06, 21:56
  #4
Medlem
outback4s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 251
Han har pratat i intervjuer om allt han tänker göra, stått och babblat på tomgång om hur de de tar ansvar, hur han är medveten om diverse utmaningar, hur de "tittar på" saker just nu och hur han ska återkomma senare i olika frågor. Prat prat och mera tomt prat men jag kan helt seriöst inte komma på EN enda jävla sak han genomfört under sina drygt 2 år som statsminister. Det finns inga konkreta svar, inga åtgärder, ingen förändring, bara ett framstammande av floskler som inte betyder ett skit.
Alltså, har han överhuvudtaget gjort EN enda sak av värde?


https://www.youtube.com/watch?v=5pwhgQdJKIw

Best of med Stefan Löfvén del 1
Citera
2017-02-06, 22:04
  #5
Medlem
PlutoJs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av baa37377
Stängt gränserna?
Stängda gränser betyder att ingen utom medborgare och utlänningar med giltiga viseringar kommer över gränsen. Så, har Löfvén stängt Sveriges gränser eller inte?
Citera
2017-02-06, 22:21
  #6
Medlem
Löfvén kommer aldrig att bli ihågkommen för något annat än att han är klenbegåvad. Detta försöker han dölja genom att skrika och bete sig som en femåring när hans argument tryter. Till detta kan läggas på hans hat mot oliktänkande. Han har inte haft många rätt som statsminister hittills.

Jämför jag honom med andra socialdemokratiska ledare hittar jag ingen (förutom Håkan Juholt) som ens kommer i närheten av att vara så verklighetsfrånvänd och totalt inkompetent. Andra S-ledare har haft integritet, ledarskap och fingertoppskänsla. Löfvén och Juholt spelar/spelade INTE i den ligan

Till hans försvar ska jag ändå säg att S (med god hjälp av alliansen) själva har satt sig i en situation de inte kan ta sig ur, så även om han verkligen VILLE ställa saker tillrätta, så inser han att bollen är i rullning och inte kan stoppas. Vilket har gjort att jag och många av mina vänner kollar om vi kan få utlandstjänst för att slippa se skiten.

Den dagen lågkonjunkturen slår till kommer att bli blodig, nu upprätthålls allt av "gratis" pengar i form av en artificiell minusränta. Men vi som varit med förr vet att det kommer en lågkonjunktur och en återgång till "normal" ränta.........frågan är bara när !

Med så många bidragstagare som Sverige lyckats knyta till sig kommer kollapsen bli total.
Citera
2017-02-06, 23:13
  #7
Medlem
apelsinhimlens avatar
Idag var Stefan i Arab-by som är en mycket fin stadsdel i Växjö. Löften har kommit med några av de dummaste förslag jag hört en stadsminister säga.
Citera
2017-02-06, 23:22
  #8
Medlem
RobRoyss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av 251
Han har pratat i intervjuer om allt han tänker göra, stått och babblat på tomgång om hur de de tar ansvar, hur han är medveten om diverse utmaningar, hur de "tittar på" saker just nu och hur han ska återkomma senare i olika frågor. Prat prat och mera tomt prat men jag kan helt seriöst inte komma på EN enda jävla sak han genomfört under sina drygt 2 år som statsminister. Det finns inga konkreta svar, inga åtgärder, ingen förändring, bara ett framstammande av floskler som inte betyder ett skit.
Alltså, har han överhuvudtaget gjort EN enda sak av värde?

Löfven är en marionett. Det har inte kommit en originell tanke ur den käften och då blir resultaten därefter.
Citera
2017-02-06, 23:26
  #9
Medlem
Provocative2.0s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av SniderBoz
Har någon statsminister i Sverige efter Palme gjort så mycket mer än ställa till det för Sverige?
Kan du ge några exempel?
Citera
2017-02-07, 08:34
  #10
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av baa37377
Stängt gränserna?

Ööö va? Nä han har inte stängt nån gräns.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback