Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
Resultat: Vilket lag vinner Super Bowl LII?
Arizona Cardinals
0%
0 röster
Atlanta Falcons
4,31%
5 röster
Baltimore Ravens
3,45%
4 röster
Buffalo Bills
0%
0 röster
Carolina Panthers
6,03%
7 röster
Chicago Bears
0,86%
1 röster
Cincinnati Bengals
1,72%
2 röster
Cleveland Browns
0%
0 röster
Dallas Cowboys
6,90%
8 röster
Denver Broncos
2,59%
3 röster
Detroit Lions
0%
0 röster
Green Bay Packers
12,07%
14 röster
Houston Texans
4,31%
5 röster
Indianapolis Colts
0%
0 röster
Jacksonville Jaguars
0,86%
1 röster
Kansas City Chiefs
0%
0 röster
Los Angeles Chargers
0,86%
1 röster
Los Angeles Rams
1,72%
2 röster
Miami Dolphins
2,59%
3 röster
Minnesota Vikings
2,59%
3 röster
New England Patriots
19,83%
23 röster
New Orleans Saints
1,72%
2 röster
New York Giants
5,17%
6 röster
New York Jets
2,59%
3 röster
Oakland Raiders
5,17%
6 röster
Philadelphia Eagles
0,86%
1 röster
Pittsburgh Steelers
4,31%
5 röster
San Francisco 49ers
0,86%
1 röster
Seattle Seahawks
4,31%
5 röster
Tampa Bay Buccaneers
0,86%
1 röster
Tennessee Titans
0,86%
1 röster
Washington Redskins
2,59%
3 röster
2018-02-08, 10:46
  #1453
Moderator
Mclarengbgs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av AslakVikingsson
Kollade på NFL total access inatt och det intressanta dom tog upp gällande McDaniels är ju att han troligen stannade i Patriots för att dom ger han hc jobbet så fort Belichick slutar om 1-2 år. Men då kan det ju även vara så att Brady lägger av samtidigt som Belichick. Kan bli tufft för McDaniels att kunna prestera direkt vilket fansen lär kräva. Och om han skulle misslyckas och få sparken är det nog inte många lag som vill anställa honom efter vad han nu gjorde mot Colts.

Till en början får han förmodligen inga förfrågningar om jobb som HC, nej. (Om McD blir HC hos Pats och det jobbet går snett). Däremot så blir det förmodligen inga problem att få jobb som offensive coordinator/QB coach/senior consultant någonstans. Glöm inte bort att det finns många som han jobbat tidigare med hos Pats, t.ex. Pioli, Vrabel, O'brien, Patricia, Dimitroff.
Citera
2018-02-08, 13:25
  #1454
Medlem
Necrolusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Mclarengbg
Till en början får han förmodligen inga förfrågningar om jobb som HC, nej. (Om McD blir HC hos Pats och det jobbet går snett). Däremot så blir det förmodligen inga problem att få jobb som offensive coordinator/QB coach/senior consultant någonstans. Glöm inte bort att det finns många som han jobbat tidigare med hos Pats, t.ex. Pioli, Vrabel, O'brien, Patricia, Dimitroff.
Efter hur han betedde sig mot Colts hoppas jag att han ärver askan av vad BB och Brady skapade tillsammans.
Citera
2018-02-09, 13:22
  #1455
Medlem
Jimmy Garoppolo kritar på ett femårskontrakt och blir ligans bäst betalda spelare.
Citera
2018-02-09, 14:37
  #1456
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Jubbe
Jimmy Garoppolo kritar på ett femårskontrakt och blir ligans bäst betalda spelare.

Förstår inte hur det ör möjligt, han har 7 starts sedan debuten 2014. Visst han vann 5 raka med 49ers men 27.5M dollar/år i 5 år är sjukt.

Blir intressant att se alla monsterkontrakt etablerade QBs kommer få nu.
Citera
2018-02-10, 11:46
  #1457
Medlem
InnesIs avatar
Så första säsongen avklarad för mig som aktiv NFL-tittare. Några av mina tidiga reflektioner kvarstår, några har reviderats och några tillkommit.

Jag tycker fortfarande att det är lite synd med detta kamerafokus på QB'n. Jag saknar det där med att se löpningarna direkt när de händer och inte bara i repriserna. Jag hade gärna sett en kamera från kortlinjen synvinkel istället för, eller som komplement till, långsidekameran.

Antalet videogranskningar är för många. De borde kortas ner till de allra nödvändigaste. Och på samma tema kan jag tycka att de är väl anala ibland vad gäller kontroll på bollen vid TD t.ex. Jag kan tycka att det räcker med att ha den i händerna, om den sedan rör sig lite spelar ingen större roll.

I början tyckte jag inte riktigt om regeln med båda fötterna inom planen vid en mottagning men jag ser nu en charm i hur mottagaren måste anstränga sig för att vara helt inom planen för att lyckas med sin mottagning. Många imponerande "trippa-på-linjen-mottagningar" har det blivit :-)

Det tar ett tag att tvätta bort känslan av att lagsporter ska vara som fotboll, rugby eller handboll. Dvs pulserande och alltid pågående spel. Men amerikansk fotboll liknar där mer snooker, som jag verkligen tycker om. Turas om att anfalla/försvara och planera sina drag spel för spel. Upplever att detta är den största tröskeln för folk som börjar se NFL utan förkunskap.

Reklamen är fortfarande döden för NFL om det ska bli riktigt populärt bortom USA tror jag. Att en match tar 3.5 h när den effektivt oftast tar strax över 2 h är inte gångbart.
Citera
2018-02-10, 16:52
  #1458
Medlem
B-Dawks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Towan
Vem ser du som Eagles starting-QB nästa år, B-Dawk? Kommer de köra på Carson eller fortsätta med Foles? Oavsett så ser jag inte att de skulle ha kvar båda nästa säsong!

Det kommer bli Carson. Han är en bättre QB och det är han som är framtiden. Att laget vann Super Bowl med Foles är en sjuk jäkla bonus och visar att det är viktigt att ha en bra backup.

Såvida inte Eagles får något riktigt bra bud så tror jag att Foles blir kvar. Han är inte killen som skulle begära en trade direkt eller någon monsterlön så jag tror han blir kvar såvida inte något lag kommer med ett bud Eagles inte kan motstå.

***
Jason Kelce är kung. Lyssna på hans "tal" efter Super Bowl paraden om ni inte redan gjort det.
https://www.youtube.com/watch?v=DhIFNxEz1qc
Citera
2018-02-11, 17:33
  #1459
Medlem
Necrolusters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av B-Dawk
Det kommer bli Carson. Han är en bättre QB och det är han som är framtiden. Att laget vann Super Bowl med Foles är en sjuk jäkla bonus och visar att det är viktigt att ha en bra backup.

Såvida inte Eagles får något riktigt bra bud så tror jag att Foles blir kvar. Han är inte killen som skulle begära en trade direkt eller någon monsterlön så jag tror han blir kvar såvida inte något lag kommer med ett bud Eagles inte kan motstå.

***
Jason Kelce är kung. Lyssna på hans "tal" efter Super Bowl paraden om ni inte redan gjort det.
https://www.youtube.com/watch?v=DhIFNxEz1qc
Brorsan hans är en liten bitch, men Jason är ju fan kung av Philadelphia. Han lär ju ha fått erbjudande från WWE redan.
Citera
2018-02-11, 18:09
  #1460
Medlem
tittletattles avatar
Efter draften förra året ställde jag ett antal frågor som sheldor4599 samt B-Dawk valde att svara på.
Frågorna och svaren:

1) Vilket lag har gjort den bästa draften (efter förutsättningarna)?
B-Dawk: ” Jag lutar åt någon av lagen Chargers eller 49ers. Bägge har gjort flera bra och smarta draftval i mina ögon.”
sheldor4599: ” Lite tjatigt kanske det blir, men jag tycker Browns var bra, även om de inte hittade sin long term QB så var det mer disciplinerat än vanligt och de fick riktigt bra spelare i första.

Även Texans och Saints tror jag kan bli bra.

2) Vilket lag har gjort den sämsta draften (efter förutsättningarna)?
B: ” Chiefs ställer jag mig lite frågande till. De ger upp en hel del för att flytta upp och plocka en QB som inte kommer att spela denna säsongen. De gav upp lite nutid för att försäkra sig om framtiden. Som slutspelslag är det fel väg att gå i mina ögon.”
S: ” Vet ej, befarar att det kan bli Giants.”

3) Vilket lag kommer ha mest nytta av sina draftval närmaste säsongen?
B: ” Green Bay Packers tror jag faktiskt. Flera av valen på dag 2 kommer spela många matcher i år och Dupre som de plockade i 7:e har potential att kunna få spela i år. Redskins har även de plockat en hel del killar som jag tror kommer att få speltid i år.”
s: ”passar”

4) Vem blir årets rookie nästa säsong?
B: ” Offensive Rookie of the Year: Dalvin Cook, RB, Minnesota
Defensive Rookie of the Year: Malik Hooker, S, Indianapolis”
S: ”Offensivt tror jag Mike Wiliams kan leverera, defensivt vet jag inte riktigt men säger Myles Garrett.”

5) Vilken spelare kommer om ett år vara det smartaste draftvalet? (stiga mest i ranking kontra picknummer)
B: ” Jourdan Lewis, CB, Dallas Cowboys. Liten kille men spelare betydligt större än vad storleken anger. Kap för Cowboys i tredje rundan.”
S: ” Om ett år vet jag inte, men Jake Butt kan nog visa sig vara ett riktigt bra val som föll på skador. Samma sak gäller spelare som föll pga diverse off field issues. Kan de hålla sig i skinnet och bete sig kan de nog bli något riktigt bra. ”

6) Finns det några draftval i förstarundan som om ett år kommer anses vara riktiga bottennapp?
B: ” Takk McKinley tror jag. Sen skulle det ligga något i våldtäktsanklagelserna mot Gareon Conley ja då kommer alla undra varför Raiders tog chansen redan i första.”
S: ” Är det för fegt att säga Trubisky?”


Har ni några tankar och reflektionerna om svaren, samt vill svara på samma frågor efter säsongen?
Citera
2018-02-12, 15:32
  #1461
Medlem
Heatlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av J-dilla
Förstår inte hur det ör möjligt, han har 7 starts sedan debuten 2014. Visst han vann 5 raka med 49ers men 27.5M dollar/år i 5 år är sjukt.

Blir intressant att se alla monsterkontrakt etablerade QBs kommer få nu.

Det är möjligt för det är ligans viktigaste position. Titta bara på Eagles. Eftersom att salary capet ökat nu de senaste åren med 10-15 milj så kommer det pungas ut pengar till alla möjliga QBs.
Citera
2018-02-15, 05:53
  #1462
Medlem
Mr.Johanssons avatar
https://auburn.247sports.com/Article...burn-101438800

Verkar som att en "halvsvensk" är med bland årets draftprospects.
Citera
2018-04-29, 14:54
  #1463
Medlem
Citat:
Brorsan Nils spelade i Lindsdals IF 2017.
Daniel Carlson spelar i NFL 2018.
Carlson, med rötter i Mönsterås, blev draftad av Minnesota Vikings.
Sporten har tidigare berättat om Daniel Carlson. Pappa Hans kommer från Mönsterås, brorsan Nils Carlson och svägerskan Valerie Carlson spelade dessutom fotboll i Lindsdals IF respektive IFK Kalmar förra säsongen.
http://www.barometern.se/sport/har-r...-av-minnesota/
Citera
2018-05-04, 00:21
  #1464
Medlem
Snapcounts avatar
Tja, en rejäl nepotism med att ge Dallas Jason Witten jobbet till MNF. Har personligen gillat Kurt Warners jobb i NFL-studion som sansad med bra analyser, likaså Tomlinson.

Har inget emot Witten, men han fick nog en räkmacka.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback