Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-06, 18:58
  #1
Medlem
Hej!
Det är så att jag nämligen har börjat gymma först och främst vill jag gå ner i vikt
sedan lägga på muskler. Ja jag är medveten om kosten är viktig också. Nu till
min fråga då jag undrar hur ska jag lägga upp schemat? det räcker inte med
väll att bara löpa på löpbandet i 30 min väll?Ja jag är
sjukt motiverad men vet inte hur riktigt jag ska lägga
upp schemat.
Citera
2017-02-06, 19:13
  #2
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenzelW1
Hej!
Det är så att jag nämligen har börjat gymma först och främst vill jag gå ner i vikt
sedan lägga på muskler. Ja jag är medveten om kosten är viktig också. Nu till
min fråga då jag undrar hur ska jag lägga upp schemat? det räcker inte med
väll att bara löpa på löpbandet i 30 min väll?Ja jag är
sjukt motiverad men vet inte hur riktigt jag ska lägga
upp schemat.

Kosten är allt när man ska ner i vikt. Du återkommer mer med den än vad du kan göra med träning. 30 min löpning låter därför helt okey om du gör 3ggr i veckan. Sen fixar du 90% med kosten. Det är så man bör gör.

Men banta inte till överdrift. I ett lugnare tempo så tar det nästan lika många veckor. Så ingen brådska då det kommer gå undan.

Proteinrik kost tillsammans med grönsaker brukar fungera bra.
Citera
2017-02-06, 19:20
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Kosten är allt när man ska ner i vikt. Du återkommer mer med den än vad du kan göra med träning. 30 min löpning låter därför helt okey om du gör 3ggr i veckan. Sen fixar du 90% med kosten. Det är så man bör gör.

Men banta inte till överdrift. I ett lugnare tempo så tar det nästan lika många veckor. Så ingen brådska då det kommer gå undan.

Proteinrik kost tillsammans med grönsaker brukar fungera bra.
Okej tack,då förstår jag!Nej jag tänker inte banta bara utan att äta mindre än jag brukar att göra. Jag köpte också whey 100 som jag tar efter träning och Casein-80 som kvällsprotein innan jag lägger mig o sover. Hjälper whey 100 på längre sikt? Jag ska testa och använda dessa sedan får se om jag fortsätter med proteinpulver.
Citera
2017-02-06, 19:33
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DenzelW1
Okej tack,då förstår jag!Nej jag tänker inte banta bara utan att äta mindre än jag brukar att göra. Jag köpte också whey 100 som jag tar efter träning och Casein-80 som kvällsprotein innan jag lägger mig o sover. Hjälper whey 100 på längre sikt? Jag ska testa och använda dessa sedan får se om jag fortsätter med proteinpulver.

Det var inte sådan där pulverdiet jag syftade på när jag skrev banta. :P Utan jag kallar det att banta om man vill ha en synbar viktnedgång över tid.

Jadu. Whey 100 är ett pulver med protein. Finns ju annars billig Kesella i affären, mjölk, ägg, kyckling osv som ger dig mer näring och protein för samma pengar.

Kvällsprotein var längesedan jag läste. Skojar kosttillskottbutikerna fortfarande med sådant... Jag skulle inte handla i den affären som sålde det proteinet till dig. De skrattade säkert när du lämnade affären. Köp Whey 80 i fortsättningen om du vill ha ett prisvärt proteinpulver. Du behöver inte ta protein innan du lägger dig. Musklerna försvinner inte för att du sover. Sicka skojare som blåste dig där.
Citera
2017-02-06, 19:52
  #5
Medlem
Ät magert kött nöt/kyckling fisk etc, skippa potatis. Ersätt med div baljväxter samt ris. Samt ta PW 5km 5ggr i veckan, . Du ska se på resultat, funkade fint. Förmodar du styrketränar med. Brukar göra smoothie av 300g kvarg 1 näve havre, 1/2 näve frysta bär, 1 banan samt 3dl mjölk efter varje träning på kvällen,
Citera
2017-02-06, 19:54
  #6
Medlem
jpettersson1991s avatar
Precis som MRZnr1 skrev så är "kvällsprotein" inget måste, troligen dygnets totala intag som är viktigare i längden. Skulle också rekommendera Whey-80. Det du använder är främst om man är känslig mot laktos, ifall du inte är det så funkar ett vanligt koncentrat utmärkt.
Citera
2017-02-06, 20:03
  #7
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MRZnr1
Det var inte sådan där pulverdiet jag syftade på när jag skrev banta. :P Utan jag kallar det att banta om man vill ha en synbar viktnedgång över tid.

Jadu. Whey 100 är ett pulver med protein. Finns ju annars billig Kesella i affären, mjölk, ägg, kyckling osv som ger dig mer näring och protein för samma pengar.

Kvällsprotein var längesedan jag läste. Skojar kosttillskottbutikerna fortfarande med sådant... Jag skulle inte handla i den affären som sålde det proteinet till dig. De skrattade säkert när du lämnade affären. Köp Whey 80 i fortsättningen om du vill ha ett prisvärt proteinpulver. Du behöver inte ta protein innan du lägger dig. Musklerna försvinner inte för att du sover. Sicka skojare som blåste dig där.

TS sa Casein-80, vilket jag antar är just casein, ingenting om att det skulle vara ett speciellt kvällsprotein (men ja, GG m.fl. håller på med sådant).

Vidare så brukar vanligt vassleprotein på ca 75-85gr protein/100g. Medan t.ex. ägg ligger på runt 15g protein/100g. Kyckling ligger runt 22g protein/100g. Så att vanliga livsmedel skulle innehålla mer protein stämmer ju inte riktigt. Ingenting av dessa är heller billigare än vassle, så kan inte riktigt hålla med dig. Sen så ska man ju givetvis inte substituera all mat med pulver, men jag tycker definitivt att det har sin plats.
Citera
2017-02-06, 20:10
  #8
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkyonios
TS sa Casein-80, vilket jag antar är just casein, ingenting om att det skulle vara ett speciellt kvällsprotein (men ja, GG m.fl. håller på med sådant).

Vidare så brukar vanligt vassleprotein på ca 75-85gr protein/100g. Medan t.ex. ägg ligger på runt 15g protein/100g. Kyckling ligger runt 22g protein/100g. Så att vanliga livsmedel skulle innehålla mer protein stämmer ju inte riktigt. Ingenting av dessa är heller billigare än vassle, så kan inte riktigt hålla med dig. Sen så ska man ju givetvis inte substituera all mat med pulver, men jag tycker definitivt att det har sin plats.

TS skrev tydligt i inlägget " Jag köpte också whey 100 som jag tar efter träning och Casein-80 som kvällsprotein innan jag lägger mig o sover."

Så vi får anta att ts köpte det i syfte för att just kasein är ett kvällsprotein.
Citera
2017-02-06, 20:17
  #9
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
TS skrev tydligt i inlägget " Jag köpte också whey 100 som jag tar efter träning och Casein-80 som kvällsprotein innan jag lägger mig o sover."

Så vi får anta att ts köpte det i syfte för att just kasein är ett kvällsprotein.

Jo, men att använda kasein som kvällsprotein är inte samma sak som att han köpte ett kvällsprotein.

Exempel

Vanligt kasein

"Kvällsprotein"
Citera
2017-02-06, 20:27
  #10
Medlem
jpettersson1991s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alkyonios
Jo, men att använda kasein som kvällsprotein är inte samma sak som att han köpte ett kvällsprotein.

Exempel

Vanligt kasein

"Kvällsprotein"

Är det själva marknadsföringen du menar? För båda dom du länkade innehåller samma sak.
Citera
2017-02-06, 20:29
  #11
Medlem
Alkyonioss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jpettersson1991
Är det själva marknadsföringen du menar? För båda dom du länkade innehåller samma sak.

Ja, det var ju marknadsföringen han/hon jag citerade nämnde så dels det. Sedan verkar ju innehållet skilja något:

Citat:
Night-Pro är berikad med en extra tryptofanrik proteinkälla, alfa-laktoalbumin, som har en dokumenterat lugnande effekt tack vare sin höga halt tryptofan. Tryptofan är en aminosyra som ökar mängden av signalsubstansen serotonin i hjärnan. Serotonin påverkar bland annat känsloläge och aptit och en balanserad serotoninnivå ger ett inre lugn och generellt välmående.

Sedan är ju även det senare betydligt dyrare.
Citera
2017-02-06, 20:32
  #12
Medlem
jpettersson1991s avatar
Okej.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback