Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 2
  • 3
2017-02-27, 13:10
  #25
Avstängd
daddlar
Citera
2017-03-07, 08:34
  #26
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av HjBoY
Estrella linschips riktigt goda!

http://www.estrella.se/assets/upload...chips-stor.jpg

Håller med, fast nyttiga är dom inte. Visst innehåller dom lite mindre fett än vanliga chips (Och eftersom det bara är 110g i en påse) - däremot innehåller dom nästan lika mycket kalorier som vanliga chips så nog är dom inte speciellt nyttiga allt.
Citera
2017-03-07, 08:41
  #27
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Salt är inte farligt, det är en skröna.

Fett är inte farligt, eller onyttigt, tvärtom även det en skröna.

Ingen hr koll i denna tråden, sitta och rekommendera salta pinnar och riskakor, snabb kolhydrater och socker är ren giftet. Ni får läsa på lite. Nötter är det nytt steg snacksen ni kan äta

Inget är onyttigt om man kompenserar sitt kaloriintag med motsvarande uttag.. Sitter man i sin soffa och hivar i sig kopiösa mängder nötter hela dagarna så kommer man bli FET, du kan stoppa upp din skröna där det bäst passar..

Gå ett par km om dagen så bränner du några hundra kalorier och kan äta en hel uppsättning salta pinnar (100g) utan att du blir fet, går också bra med popcorn, tom med smör på..

Jordnötter? Not so much.
Pistagenötter? Nä inte det heller
Mandel? Nope
Citera
2017-03-07, 11:25
  #28
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Inget är onyttigt om man kompenserar sitt kaloriintag med motsvarande uttag.. Sitter man i sin soffa och hivar i sig kopiösa mängder nötter hela dagarna så kommer man bli FET, du kan stoppa upp din skröna där det bäst passar..

Gå ett par km om dagen så bränner du några hundra kalorier och kan äta en hel uppsättning salta pinnar (100g) utan att du blir fet, går också bra med popcorn, tom med smör på..

Jordnötter? Not so much.
Pistagenötter? Nä inte det heller
Mandel? Nope

Du har tyvärr ingen koll. Du blandar ihop fetthalt med "onyttigt". Fett är nyttigt och essentiellt. Utan fett dör du. Kroppen klara sig däremot utmärkt med 0g kolhydrater. Läs på om länkarna mellan cancer och snabba kolhydrater.
Citera
2017-03-07, 12:01
  #29
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Du har tyvärr ingen koll. Du blandar ihop fetthalt med "onyttigt". Fett är nyttigt och essentiellt. Utan fett dör du. Kroppen klara sig däremot utmärkt med 0g kolhydrater. Läs på om länkarna mellan cancer och snabba kolhydrater.

Jag skrev faktiskt kalorier i inlägget, inget om fett. Har själv gått ner 8 Kg på en månad genom att kontrollera mitt intag av just kolhydrater.

Tror inte du har koll. Kroppen mår bäst om den får rätt dos av varje, visa gärna på en studie som stödjer din tes att jag kan äta 100g mättet och omättat fett om dagen utan att gå upp ett kilo då jag samtidig inte rör mig mig.
Citera
2017-03-07, 16:01
  #30
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av studioxswe
Jag skrev faktiskt kalorier i inlägget, inget om fett. Har själv gått ner 8 Kg på en månad genom att kontrollera mitt intag av just kolhydrater.

Tror inte du har koll. Kroppen mår bäst om den får rätt dos av varje, visa gärna på en studie som stödjer din tes att jag kan äta 100g mättet och omättat fett om dagen utan att gå upp ett kilo då jag samtidig inte rör mig mig.

Dina "kunskaper" bygger på flera år gamla falska studier med modifierade resultat. Dags för dig att googla lite nya studier och lära dig lite, min vän
Citera
2017-03-07, 16:05
  #31
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Dina "kunskaper" bygger på flera år gamla falska studier med modifierade resultat. Dags för dig att googla lite nya studier och lära dig lite, min vän

Varför ska jag googla när du verkar veta exakt hur det ligger till? Ge mig gärna ett exempel på vad jag skrev ovan är fel så erkänner jag lätt att jag har fel, vännen.
Citera
2017-03-12, 14:07
  #32
Medlem
Nötter, t.ex Pistachenötter, har jag hört ska vara rent av nyttiga. Och det är otroligt gott. Tyvärr är det så förbannat dyra.

Om jag var miljonär skulle jag äta Pistachenötter varje dag, eller tills jag tröttnade iaf.
Citera
  • 2
  • 3

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback