Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-06, 15:45
  #1
Medlem
Slevberts avatar
Med godsaker menar jag sådant som godis, snacks (chips, ostbågar etc.), kakor och kaffebröd. Vilka saker inom dessa saker skulle ni ranka som minst onyttiga (välj själv hur ni vill definiera onyttigt)? Det ska alltså inte vara sådant som frukt och nötter, eftersom det då inte är "godsaker" längre (men sådana saker kan givetvis ingå som ingredienser i godsaker).
Citera
2017-02-06, 15:47
  #2
Medlem
gurkmajjas avatar
Du kan ju testa Kung Markattas grönkålschips med kakao och dadlar hehe.

Annars är det väl frågan om det finns något näringsvärde i skiten eller inte.
Citera
2017-02-06, 15:55
  #3
Avstängd
HMBPTOLEMAJOWs avatar
Popcorn sägs väl vara ett av de bästa alternativen i snacksväg. Det är ju naturligtvis osaltade, men en måttlig mängd salt ställer nog inte till det allt för mycket.

Annars är nötter och liknande nyttigt i rätt mängder. Däremot är det, till skillnad från popcorn, ganska fett.
Citera
2017-02-06, 16:01
  #4
Medlem
Som-Gjutens avatar
Riskakor?

skulle annars ha skrivit frukt och bär, alternativt lite grönsaker och en god dipp till men det e du nog inte ute efter
Citera
2017-02-06, 17:07
  #5
Medlem
cobhc87s avatar
Har för mig att salta pinnar ska vara ett vettigt alternativ. Vidrigt dock.
Citera
2017-02-06, 17:23
  #6
Medlem
enkeltulipans avatar
Mörk choklad ska väl vara ganska nyttigt har jag hört
Citera
2017-02-06, 17:46
  #7
Medlem
Kokosbollar (med vitt skum inuti) har förhållandevis lågt kaloriinnehåll. Alltså i förhållande till andra sötsaker.
Citera
2017-02-06, 19:20
  #8
Medlem
Du har ju dina definitioner av vad som är godis. Varför ska vi som läsare av tråden ha dina begränsningar?
Det finns ett godis som är så gott, men svårt att få tag på. ÄPPELRINGAR. Och nyttigt!
Citera
2017-02-07, 12:48
  #9
Medlem
rrpipers avatar
Ister i sockerlag
Citera
2017-02-08, 14:10
  #10
Medlem
linkan1s avatar
Kan tipsa om Del Monte Crunchy snacks. Finns i olika 3 olika smaker om jag inte minns fel
Citera
2017-02-08, 16:12
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HMBPTOLEMAJOW
Popcorn sägs väl vara ett av de bästa alternativen i snacksväg. Det är ju naturligtvis osaltade, men en måttlig mängd salt ställer nog inte till det allt för mycket.

Annars är nötter och liknande nyttigt i rätt mängder. Däremot är det, till skillnad från popcorn, ganska fett.

Salt är generell sett inget problem, då en normal kropp utan större besvär reglerar saltmängderna i kroppen. Nya rön säger t o m att salt inte är ett problem för ens spädbarn.

Såvida du inte går till total överdrift dvs! Men popcorn är inga som helst bekymmer för någon människa!
Citera
2017-02-08, 16:13
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av cobhc87
Har för mig att salta pinnar ska vara ett vettigt alternativ. Vidrigt dock.

Funkar som törsthöjare om inte annat!
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback