Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-06, 15:41
  #1
Medlem
Alkyonioss avatar
Tja,

Har börjat kika lite på Meteor.js, i ett försök att komma igång och knacka lite kod igen.

Men har en fundering. På deras hemsida så finns det tutorials i både angular, react och blaze. Utifrån det jag har kunnat läsa mig till så har de tidigare enbart använt sig utav blaze och håller på att migrera till React, men var kommer angular in i bilden?

Och om man ska börja med det idag, vad ska jag välja?
Citera
2017-02-07, 12:38
  #2
Medlem
Angular (eller Angular 2 förslagsvis) kommer in på samma sätt i det hela som React, och tidigare Blaze. Du behöver något som hanterar vyerna och där kommer antingen React eller Angular in i bilden.

Angående vilken du ska välja så beror det på vad du vill få ut av projektet. Angular 2 är ett ramverk, React är snarare ett bibliotek. Angular har väldigt mycket åsikter om hur du ska göra saker, React har det inte. Jag skulle råda dig att läsa ett par jämförelser mellan React och Angular 2 och se vilket du bäst tycker matchar dina krav och önskemål.

Gällande kapacitet (om vi avgränsar det till bara UI) så är det ingen större skillnad. Bägge hanterar problemen på lite olika men fullgoda sätt.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback