Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 7
  • 8
2017-02-09, 17:12
  #85
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Å andra sidan så brukar just rena chokladkakor inte finnas i lösvikt men visst, din poäng kvarstår.
Jo det finns det visst, marabou mjölkchoklad finns på lösvikt i de flesta affärer., snickers mars och bounty och kexchoklad med. Går du till hemmakväll har de många miniatyrer av vanlig chokladkakor som tex lion och kitkat på lösvikt. Mitt turklivs har ibland uopbrutna chokladkakor, antagligen bäst före som de säljer sådär istället
Citera
2017-02-09, 17:23
  #86
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Jo det finns det visst, marabou mjölkchoklad finns på lösvikt i de flesta affärer., snickers mars och bounty och kexchoklad med. Går du till hemmakväll har de många miniatyrer av vanlig chokladkakor som tex lion och kitkat på lösvikt. Mitt turklivs har ibland uopbrutna chokladkakor, antagligen bäst före som de säljer sådär istället
Jag vet inte var du bor men jag bor alldeles för långt från ett Hemmakväll och ingen av mina lokala affärer säljer nerbrutna Marabou Mjölkchoklad. Snickers, Mars och många andra tillverkas dock i "bite size" och brukar säljas bland lösviktsgodiset. Annars återfinns dom i regel i påsar.

Mina "turklivs" sysslar inte heller med såna saker. Antar att det beror på var man bor.

Men. En snabb googling ger mig att det finns Marabou Mjölkchoklad i bite size. Dock inget jag har stött på i lösvikten trots det.
Citera
2017-02-09, 19:14
  #87
Medlem
carminaburanas avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Jag vet inte var du bor men jag bor alldeles för långt från ett Hemmakväll och ingen av mina lokala affärer säljer nerbrutna Marabou Mjölkchoklad. Snickers, Mars och många andra tillverkas dock i "bite size" och brukar säljas bland lösviktsgodiset. Annars återfinns dom i regel i påsar.

Mina "turklivs" sysslar inte heller med såna saker. Antar att det beror på var man bor.

Men. En snabb googling ger mig att det finns Marabou Mjölkchoklad i bite size. Dock inget jag har stött på i lösvikten trots det.

Mjölkchokladen i tvåpack finns på bla Coop, Ica och hemmakväll i nästan varenda en jag varit inne i, så du har nog bara en jävla otur. Jag är i en förort till sthlm. Kan säga att nedbrutna kakor är inget jag träffa på ofta, men samma ställe har haft fullstora mars utan förpackning i lösvikt lådorna
Citera
2017-02-09, 20:21
  #88
Medlem
BigFatCones avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Mjölkchokladen i tvåpack finns på bla Coop, Ica och hemmakväll i nästan varenda en jag varit inne i, så du har nog bara en jävla otur. Jag är i en förort till sthlm. Kan säga att nedbrutna kakor är inget jag träffa på ofta, men samma ställe har haft fullstora mars utan förpackning i lösvikt lådorna
Jag bor inne i Stockholm och det finns inte på mina tre närmaste Coop eller tre närmaste Ica för den delen. Inte på mitt närmaste hemköp heller. Hemmakväll finns men dit är det så långt det känns ovärt att ta sig dit. Men men, uppenbarligen finns det i lösvikt, jag har bara inte stött på det. Gott så och åter till ämnet.
Citera
2017-02-10, 02:56
  #89
Medlem
harems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av carminaburana
Snackar du om, skumbananer är Åsling (om de inte är stenhårda som på många turklivs)

Vi har ett lokalt turklivs där de har bra utbud men allt är stenhårt. Irriternadrsom fan

Lägg av, skumbananer är onödigt godis. Det äter man endast för att fördriva tiden när man är på fika hos mormor när man var pojk.
Citera
2017-02-10, 18:23
  #90
Medlem
Alplandskaps avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Daftdark
Har qldrig haft problemet.

Har man problemet bör man skjutas, du har alltså inte självdisciplin att inte köpa godis du inte gillar för dina pengar?

Värdelösa människa
Det var väl lite väl hårt? För att man luras att tro att en skopa haribokastanjer vore gott när man står där vid lösgodishyllan en vardageftermiddag klockan fem med blodsockret nere vid fotknölarna. Kan hända den bäste. Har hänt mig.
Citera
2017-02-11, 18:45
  #91
Medlem
Usch, fy satan!

Jag tror jag just överdoserade på lösgodis. Mår inte inget vidare just nu.

Jag hittade en godisbutik som skröt med att de har Finlands största utbud av lösgodis. Där fanns hundratals olika sorter och det slutade med att jag kom ut med en påse på 1,2 kg.
Citera
2017-02-12, 17:13
  #92
Medlem
dialektikers avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Alplandskap
Det är inte okej. Dock gör jag samma sak själv.

Gott & Blandat: endast sötlakritsen. Ett måste! Ibland kan det följa med någon färgad gelé, men det är smällar man får ta.

Engelsk konfekt: de rosa och blå med "strössel" på. Eller efter humör. Engelsk konfekt verkar dock ha utgått ur lösgodissortimentet på senare år. (Troligtvis beroende på att det blir snustorrt på några timmar.)


Ha, ha, ärligt svar. Ja det verkar jämna ut sig det där om någon är förtjust i vissa bitar i mixade blandningar. Själv kände jag mig skyldig då jag valde ut hallon lakritssmak, i en mixad blandning med hallon-lakrits, mörk, ljus och mint -kolor. Jag tänkte att Ica-personalen skulle bli sur när bara en sort var kvar, nämligen mint som jag inte tog alls.
Sen, när jag gått förbi där igen dock, har jag sett att ALLA mintkolorna är slut. Så det är någon som är väldigt förtjust bara i dem då.
Det är ju perfekt. (blev tvungen att ta några mintkolor, bara för det, för att se hur de smakar).
Citera
2017-02-13, 11:21
  #93
Medlem
watsups avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BigFatCone
Å andra sidan så brukar just rena chokladkakor inte finnas i lösvikt men visst, din poäng kvarstår.

Jorå , både Marabou och kexchoklad finnes!
Citera
2017-02-13, 11:23
  #94
Avstängd
majduns avatar
max 5 väl valda sorter i samma påse så blir det aldrig tråkigt i botten på slutet
Citera
2017-02-13, 11:41
  #95
Medlem
vikingrods avatar
Köper aldrig lösgodis. Alldeles för ohygieniskt. Efter jag sett barn stå och gräva med snoriga fingrar, gamla gubbar hosta och till och med fått godisbitar med tuggor på dom i sleven så är det bara glömma. Fy fan.
Köper mitt godis inplastat. Annars får det vara.
Citera
2017-03-12, 14:16
  #96
Medlem
Vafan plockar du i godis som du inte gillar? Jag förstår inte hur du lyckas med det.
Citera
  • 7
  • 8

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback