Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-18, 13:05
  #13
Medlem
studioxswes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ladernacken
https://www.glocalnet.se/webmail/

skriv in din algonet adress och password.

xxxx@algonet.se

och pass

ok Det fungerade inte för mig, kanske bara trasig idag

The www.glocalnet.se page isn’t working

www.glocalnet.se didn’t send any data.
ERR_EMPTY_RESPONSE
Citera
2017-12-08, 19:41
  #14
Medlem
Sados avatar
Ja, då har Glocalnet meddelat att de kommer att klappa igen mitt Algonet-konto den 15:e januari. Det var ju lite trist när man har haft samma mailadress sedan 1995

Gmail, here I come...

/S
Citera
2017-12-08, 20:20
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Sado
Ja, då har Glocalnet meddelat att de kommer att klappa igen mitt Algonet-konto den 15:e januari. Det var ju lite trist när man har haft samma mailadress sedan 1995

Gmail, here I come...

/S

Jag har också haft mitt algonet-konto lika länge.
Men jag tror inte de stänger ner mailkontot, de flyttar över det till sitt nät.
Jag har i alla fall inte fått något sådant meddelande.
Testade nyss, så här står det idag när man loggar in.: https://wmail.glocalnet.net/#/mail/list/msg
Citera
2018-02-07, 16:57
  #16
Medlem
Så, fr.o.m idag kan jag inte logga in på webmailen för mitt algonetkonto längre. Tidsfristen 15 januari verkade de inte bry sig om att hålla så noga. Dock ligger vidarebefordringen jag la in fortfarande kvar. Hade mitt konto sedan slutet av -95.

Jag minns fortarande Algonets modempoolsnummer i Stockholm, 08-242211. Man ringde upp med Trumpet Winsock och hamnade på en Xylogics terminalserver, som gav en banner likt denna:

Annex Command Line Interpreter * Copyright 1991 Xylogics, Inc.

Checking authorization, Please wait...
Annex username: xxxxx
Annex password:

Därefter så anslöt den via rlogin (tror jag) till en av de två sunmaskinerna, aristotle eller sophocles ("bengt" tillkom senare), varpå man fick köra "slirp" (tror jag programmet hette) hette för att starta en SLIP-anslutning (dock skötte scriptet i Trumpet Winsock detta).

2,6KB/s nedladdningshastighet med ett Dynalink 1428VQE-modem minns jag tydligt.

Någon som har fler minnen av Algonets tidiga dagar (94-96)?
Citera
2018-02-09, 11:00
  #17
Medlem
Pratade med supporten idag.
De har skickat ut info men det verkar inte gått så bra för dom.

Oklart varför eftersom de har min e-postadress (såklart) och även min fakturaadress. De verkar dock ha använt min gamla bostadsadress från 2012 för det var den han hade i sin dator.

Hur som helst så säger dom att GlocalNet slutar med e-posttjänsten helt.

Mina inloggningsuppgifter slutade fungera den 6/2-18 (kan fortfarande skicka mail från Outlook)

De skickar ut nya inloggningsuppgifter med brev om man frågar, dock går det bara att använda mailen till den sista februari, sen är det helt dött.

Jobbigt att behöva ge upp sin fina algonet-mail när den finns registerad på massa ställen.

Hoppas man inte får betalningsanmärkningar på grund av missade betalningar etc. från en massa företag.
Citera
2018-03-18, 08:27
  #18
Moderator
RostigHinks avatar
Funderade på varför jag inte fått någon faktura på ett bra tag nu denna soliga söndag. Provade surfa till min gamla hemsida bara för att konstatera att den är borta. Handknackad HTML gjord på 90-talet. Nostalgi gjorde att jag betalade de årliga fakturorna. Emailadressen använde jag aldrig.

Inte ett ljud från Glocalnet om detta. Jävligt dåligt hanterat av Telenoriega.

Nu har jag sidorna på någon av mina gamla datorer som står i förrådet så allt är inte borta.
Citera
2018-03-18, 08:52
  #19
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Funderade på varför jag inte fått någon faktura på ett bra tag nu denna soliga söndag. Provade surfa till min gamla hemsida bara för att konstatera att den är borta. Handknackad HTML gjord på 90-talet. Nostalgi gjorde att jag betalade de årliga fakturorna. Emailadressen använde jag aldrig.

Inte ett ljud från Glocalnet om detta. Jävligt dåligt hanterat av Telenoriega.

Nu har jag sidorna på någon av mina gamla datorer som står i förrådet så allt är inte borta.
Konstigt att du inte fått något meddelande om det tror dom varnat minst 2 gånger till alla som har Algonet konton. Du kanske inte kontrollerat dina mail på den email-adressen du angav när du registrerade ditt konto?
Citera
2018-03-18, 09:01
  #20
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Konstigt att du inte fått något meddelande om det tror dom varnat minst 2 gånger till alla som har Algonet konton. Du kanske inte kontrollerat dina mail på den email-adressen du angav när du registrerade ditt konto?
De borde ha reagerat när mailen studsade i så fall. Eftersom det var en nostalgiweb så brydde jag mig aldrig om att uppdatera emailadressen som var en gammal home.se som även den bara försvann utan ett ord. Grävde aldrig i det då jag sedan 15 år har 3 egna domäner med tillhörande MX.
Citera
2018-03-18, 09:06
  #21
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
De borde ha reagerat när mailen studsade i så fall. Eftersom det var en nostalgiweb så brydde jag mig aldrig om att uppdatera emailadressen som var en gammal home.se som även den bara försvann utan ett ord. Grävde aldrig i det då jag sedan 15 år har 3 egna domäner med tillhörande MX.
Det brydde dom sig inte om, 99% av alla dom skickade ut mail till hade säkert glömt bort att dom haft ett Algonet konto överhuvud taget och skulle dom gått igenom alla dom mailen som studsade tillbaka och försökt ta reda på en ny adress hade dom fått mer jobb än dom klarat av...
Citera
2018-03-18, 11:59
  #22
Moderator
RostigHinks avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kimdah2002
Det brydde dom sig inte om, 99% av alla dom skickade ut mail till hade säkert glömt bort att dom haft ett Algonet konto överhuvud taget och skulle dom gått igenom alla dom mailen som studsade tillbaka och försökt ta reda på en ny adress hade dom fått mer jobb än dom klarat av...
Jag kan tänka mig det. Så varför skickade de inte meddelandet med treeware från början? Fakturaadresserna hade de (åtminstone i mitt fall).
Citera
2018-03-18, 13:26
  #23
Medlem
kimdah2002s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av RostigHink
Jag kan tänka mig det. Så varför skickade de inte meddelandet med treeware från början? Fakturaadresserna hade de (åtminstone i mitt fall).
Det kan man fråga sig dom kanske tyckte det räckte med att de meddelat på internet över ett år att dom skulle stänga ner...

Du kan ju kolla om dina sidor finns kvar på https://web.archive.org
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback