Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-05, 15:35
  #1
Medlem
Behöver jag köpa det?
Citera
2017-02-05, 15:51
  #2
Medlem
ihelps avatar
Vanligtvis nej, men kan vara bra att veta vad du har för surfplatta. Är det Android eller ios?
Citera
2017-02-05, 18:55
  #3
Medlem
Zot^s avatar
Jag har aldrig antivirus, speciellt inte på surfplattor då dem är sega nog även utan det. Se till att inte gå in på skumma porrsidor och trycka på länkar i spam mail så kommer du att klara dig.
Citera
2017-02-05, 19:00
  #4
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladder
Behöver jag köpa det?

Ja det är bra att ha.
Finns gratis som är tillräckligt bra.

Flera har gratis - https://www.av-test.org/en/antivirus...ws/windows-10/.
Panda vore lämpligt då det är "lätt".
__________________
Senast redigerad av 1FF 2017-02-05 kl. 19:04.
Citera
2017-02-06, 08:49
  #5
Medlem
hazzos avatar
Jag skulle rekommendera dig att skaffa ett. Finns bra som är gratis. Tyvärr får man oftast stå ut med lite reklam.
Citera
2017-02-06, 17:54
  #6
Medlem
Stugsittares avatar
Som dom flesta säger, segar ett AV ned plattan för mycket.

Om man håller sig till PlayStore borde risken att behöva ett AV vara väldigt liten.

För min del kör jag med Carbon Mod på plattan just nu, och laddar ned .APK filerna direkt från nätet.
Men, hela Android får väl sägas vara ett enda stort spyware & adware, så inget att bry sig om...
Citera
2017-02-06, 21:57
  #7
Medlem
SvartaBjorns avatar
Smaken är som baken...

Jag har kört en del öppna nätverk (av olika anledningar) och fått trafik stoppad av mitt AV så visst finns det oönskade saker där ute.

Men det är självklart en avvägningsfråga som man själv får ta beslut för och emot.
Mitt högst personliga råd är att testa med. Laggar det för mycket så det stör kan man alltid köra utan.
Citera
2017-02-07, 10:53
  #8
Medlem
/Nisse_Hults avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Ladder
Behöver jag köpa det?

Nejdå! inte behöver du köpa! Du kan få ett gratis! Som är riktigt bra också!

se: https://www.sophos.com/en-us/product...e-edition.aspx

se här, hur den klarade sig i tester under hela förra året!

Citat:
For 14 consecutive tests, spanning all the way back to September 2014, Sophos Mobile Security has achieved a perfect 100% protection score in AV-TEST’s comprehensive comparison of the top Android security and antivirus apps. To put this into perspective: Sophos Mobile Security has detected and blocked every single piece of malware that AV-TEST has attempted to throw at it, for more than two years.

Väl värt att prova och är GRATIS! såvitt jag vet! (Använder inte android själv pga. av alla sårbarheter och det urfula gränssnitt á la Windows 95)
__________________
Senast redigerad av /Nisse_Hult 2017-02-07 kl. 10:58.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback