Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-05, 13:51
  #1
Medlem
Magnifik046s avatar
Hej undra lite snabbt om ni vet nått program på pc som man kan streama spel till sin mac? Jag spelar för det mesta fps och då vill jag helst sitta fokuserad men har även gått tillbaka till Forza Horizon 3 och då hade varit skönt att luta sig tillbaka i soffan eller sängen med en laptop och spela där liksom. Så min fråga är om ni vet nått bra program som flyter på och har även hört att det ska funka via nvidia shadowplay och isf hur funkar det? mvh
__________________
Senast redigerad av Magnifik046 2017-02-05 kl. 13:56.
Citera
2017-02-05, 21:28
  #2
Medlem
Ravess avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Magnifik046
Hej undra lite snabbt om ni vet nått program på pc som man kan streama spel till sin mac? Jag spelar för det mesta fps och då vill jag helst sitta fokuserad men har även gått tillbaka till Forza Horizon 3 och då hade varit skönt att luta sig tillbaka i soffan eller sängen med en laptop och spela där liksom. Så min fråga är om ni vet nått bra program som flyter på och har även hört att det ska funka via nvidia shadowplay och isf hur funkar det? mvh

Använder du Steam så kan du använda deras inbyggda funktion http://store.steampowered.com/streaming/?l=swedish

Har inte testat den själv dock.
Citera
2017-02-05, 23:01
  #3
Moderator
memymos avatar
Spel: allmänt --> Spel: support
/Moderator
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback