Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-05, 12:18
  #1
Medlem
Jag uppgraderade mig från en Macbook Pro till en iMac i somras och saknar bekvämligheten med en laptop.

Vad bör jag kolla efter hos en begagnad dator? Och vad är ett rimligt pris för att begagnad Macbook Air/Pro?

Jag är nämligen rädd för att bli skammad med en halvfungerande dator för ett orlimligt pris

Notering: kommer bara använda datorn för surfning och lite lätt bildredigering.
Citera
2017-02-05, 12:57
  #2
Medlem
RaketDoriss avatar
Jag hade gått på 13" Retina skärm. i5. 8GB ram minne. samt 128/256GB SSD beroende på hur mycket lagrging du behöver. Kör du en iMac räcker nog 128GB SSD

Kanske för jag själv äger en sån här och gjort sen 2014-01-15
Citera
2017-02-05, 13:30
  #3
Medlem
Personligen så hade jag valt Pro framför Air.

Använd en adekvat programvara och be att få göra ett hårdvarutest innan köpet så får du reda på skicket på komponenterna och hur länge datorn varit använd. Stämmer det inte överens med vad säljaren påstår eller om du inte får genomföra testet säger du tack och adjö och letar vidare.

Kolla också så kvitto finns samt att serienumret på det och maskinen stämmer. Du kan också kolla det på Apples hemsida.
Citera
2017-02-05, 15:40
  #4
Medlem
BigFatCones avatar
Sjukt onödigt att skaffa en Pro om man redan har en stationär som man kör det tunga arbetet på.

Jag har en i5/4GB/128GB och som "soffdator" räcker det alldeles utmärkt. Det är som sagt onödigt att köpa en fet dator om man bara ska ha något som är smidigt att ha med sig som man mest surfar och kollar film på.

Det jag kan förstå är att om man köper en Pro för att få Retina. Det är ju rätt nice.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback