Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-05, 12:02
  #1
Medlem
Qebuis avatar
(Visste ej om jag skulle placera tråden inom politik eller relationer & samlevnad)

Jag själv är kvinna och har bara blivit attraherad av kvinnor under mina år, har dock känt sexuell attraktion till både kvinnor och män, så jag anses väl vara bisexuell om man nu måste lägga sig i något fack.
Jag har aldrig träffat en homo- eller bisexuell som är sverigedemokrat. Alla har varit vänster, PK och/eller radikalfeminister. Jag själv är sverigedemokrat och att kunna vara öppen med mina åsikter har aldrig respekterats. Det är svårt att hinta diskret om vilka åsikter man har då jag är trött på rasiststämpeln och vill undvika det.
Har aldrig inlett ett förhållande då alla jag träffat inte har varit öppna. Jag tycker att man ska få ha sina åsikter oavsett om man inte håller med utan att bli kallas rasist, fascist, nazist osv.

Min fråga för denna tråd är vart ni bi- och homosexuella sverigedemokrater finns? Finns ni ens? Eller är jag ensam om mina åsikter? Varför är det så ovanligt att vara homo- och bi och rösta på Sverigedemokraterna? Varför alltid vänstern?

Vad ni anser om homo/bi osv osv-sexualitet är inte det jag efterfrågar i denna tråd.
Citera
2017-02-05, 12:05
  #2
Medlem
Tja här i Malmö känner jag ett par stycken.
Citera
2017-02-05, 12:10
  #3
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av svartekaptenen
Tja här i Malmö känner jag ett par stycken.
Skönt att höra att man inte är ensam.
Citera
2017-02-05, 12:31
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Tjack-Ass
Sverigedemokraterna har ett eget HBTQ-förbund. Jag själv är en s.k. blatte eller blattelover haha! och jag röstar också SD... alltid gjort kommer alltid göra... ända tills alla ISIS-krigare är ute ur Sverige och vi inte tar emot 2000 personer i veckan...

Att man inte röstar SD som invandrare eller HBTQ-person är för att media har uppfostrat hela Sverige till att tro att SD hatar allt som inte är vitt och straight...
Så sant och för att citera Milo, "muhammedanerna vill slänga ner mig från ett hustak". Jag tycker
det är häpnadsväckande att personer som Gardell vill ha dem i landet överhuvudtaget.
Citera
2017-02-05, 12:40
  #5
Medlem
8711s avatar
Det är inte ovanligt. Det handlar om var du rör dig. Antagligen gillar dessa personer inte att gå på pridefestivaler, representeras av homolobbyn och utmärka sig för att dom har en annan sexualitet än majoritetens. Dom syns inte mer än någon annan alltså.

Jag har minst två i min närhet som är bi eller homosexuella och Sverigedemokrater, men dom är varken kravmaskiner eller vill representeras av prideparaden eller rfsl.

Det förväntas ju att alla homosexuella ska gilla pride, delta där, vilja representeras av homolobbyn och vara vänster. Man får ju det man gapat efter i alla år, det är ju en extremt intolerant miljö där man i princip inte får tycka annorlunda än det som förväntas.
Citera
2017-02-05, 13:43
  #6
Medlem
Det finns massor av homosexuella SD:are, min fd flickväns bror är bisexuell och umgås med en hel del homosexuella SD sympatisörer, varför skulle det inte finnas?
Citera
2017-02-05, 14:06
  #7
Medlem
Jag känner 1 bisexuel kvinna och 1 homosexuell man som rösta SD ena är även med i deras parti. Båda är universitetsutbildade, så inte vad man läser om SDare.
Citera
2017-02-05, 14:20
  #8
Medlem
kordens avatar
Dom finns , men förstår mig ej på bögar som sympatisera med muslimer då deras syn på bögar är = avrättning 😂
Citera
2017-02-05, 14:40
  #9
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Pratade med en transa. Hen sa att det största hotet var SD, vad i hotet bestod utav det framkom icke då denne fick något mörkt i blicken och sänkte rösten. Jag förstod att inte ställa fler frågor. Trist att det bland PK-personer är så lågt i tak.
Jag känner också en transa hon resonerar precis tvärtom.
Citera
2017-02-05, 15:47
  #10
Medlem
Qebuis avatar
Citat:
Ursprungligen postat av OccultusMysterium
Det finns massor av homosexuella SD:are, min fd flickväns bror är bisexuell och umgås med en hel del homosexuella SD sympatisörer, varför skulle det inte finnas?
Därför jag aldrig ser dessa, det betyder absolut ingenting, men det får mig att känna att det är ovanligt. Man är så gärna öppen om att vara vänster och en "god" människa men aldrig hör jag något om att man är sverigedemokrat och öppet homo.

Citat:
Ursprungligen postat av Richenbacker
Pratade med en transa. Hen sa att det största hotet var SD, vad i hotet bestod utav det framkom icke då denne fick något mörkt i blicken och sänkte rösten. Jag förstod att inte ställa fler frågor. Trist att det bland PK-personer är så lågt i tak.
Precis.

Citat:
Ursprungligen postat av korden
Dom finns , men förstår mig ej på bögar som sympatisera med muslimer då deras syn på bögar är = avrättning 😂
Vet en som är mycket engagerad inom HBTQ-frågor och feminism men står på invandrarnas sida när det kommer till HBTQ-personer i exempelvis Tensta som får mycket skit efter sig. Inom deras kultur är det fult med HBTQ, och sjääälvklart blir de upprörda och därför ska man respektera det och inte "provocera" tycker hon. Och så klagar man på att i deras hemländer är det hemsk människosyn på kvinnor och HBTQ-människor, så varför låter man det få komma hit istället för att straffa och visa att så här går det inte till i Sverige? Man blir så upprörd.
Citera
2017-02-05, 15:57
  #11
Medlem
8711s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Qebui
Därför jag aldrig ser dessa, det betyder absolut ingenting, men det får mig att känna att det är ovanligt. Man är så gärna öppen om att vara vänster och en "god" människa men aldrig hör jag något om att man är sverigedemokrat och öppet homo.

Fast det fenomenet gäller även i stort i hela samhället. Det är många som tror sig aldrig ha träffat på en Sverigedemokrat, även fast var fjärde-var femte väljare är Sverigedemokrat. Folk är rädda för konsekvenserna om dom skulle visa eller uttala sitt stöd till allmän beskådan, rädda att förlora familj, vänner, arbeten och annat för att man är negativ till invandringspolitiken. Det gäller såklart även bland homo och bisexuella. Det är som samhället fast ännu mer intolerant och stigmatiserande, men fenomenet är detsamma.

Det är sällan man av en slump stöter på en person som öppet och vidlyftigt pratar om att personen är Sverigedemokrat, om man inte känner personen sedan tidigare eller att personen är en del av ens familj eller så.
Citera
2017-02-05, 16:24
  #12
Medlem
Kolgrill-ftws avatar
Vill inte vifta runt hans/hennes nick men vi hade en rätt så aktiv flashbackmedlem som var öppet homosexuell och SDare och postade en del i SD-opinionstråden förut.
Är man gay med huvudet på skaft så förstår man att det inte blir så bra om man massimporterar muslimer och islam. Därför är SD förstahandsval för bl.a dom.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback