Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-05, 03:31
  #1
Medlem
Hejsan Flashback!

Nu har jag ett problem som alla snusare ibland stöter på.
Jag har fyra prillor kvar, och jag vill att det skall räcka tills på måndag morgon, alltså i 30h till.
14h går bort då jag sover så länge.

Hur ska jag göra? Jag hade ju kunnat köpa en dosa imorgon, men det blir inte riktigt en "utmaning" då.
Hur funkar det att t.ex klippa en prilla i två bitar och försluta varje sådan, för att dubbla antalet prillor?
Det är 14mg/g nikotin, så ifall jag klipper en prilla på mitten, så blir nikotinhalten nästan lika hög som i en normal prilla.

Tack på förhand
Citera
2017-02-05, 03:39
  #2
Medlem
Tufft. Stoppa in en ny snus med några timmars mellanrum utan att spotta ut tidigare prillor. Om abstinensen kryper sig på imorgon kväll får du sova med snusen.
Citera
2017-02-05, 03:41
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av CykaBlyat123
Hejsan Flashback!

Nu har jag ett problem som alla snusare ibland stöter på.
Jag har fyra prillor kvar, och jag vill att det skall räcka tills på måndag morgon, alltså i 30h till.
14h går bort då jag sover så länge.

Hur ska jag göra? Jag hade ju kunnat köpa en dosa imorgon, men det blir inte riktigt en "utmaning" då.
Hur funkar det att t.ex klippa en prilla i två bitar och försluta varje sådan, för att dubbla antalet prillor?
Det är 14mg/g nikotin, så ifall jag klipper en prilla på mitten, så blir nikotinhalten nästan lika hög som i en normal prilla.

Tack på förhand

Snusa inte förrän du verkligen måste. Jag är storsnusare men ger man sig fan på det så går det. Satt med en prilla en hel natt en gång. Jobbigt var det, men det gick.
Citera
2017-02-05, 03:47
  #4
Medlem
elastikmandens avatar
Någon kan väll swisha över en 50´lapp?

Eller om absolut inte orkar dig ut, så torka de redan begagnade, och återanvänd dem?
Citera
2017-02-05, 03:56
  #5
Medlem
Snusmalet kaffe under läppen funkar för mig. Har man inga tandpetare hemma dan efter går det ju alltid att skölja munnen med whiskey på morronen.
Citera
2017-02-05, 05:48
  #6
Medlem
00sjus avatar
Ta snuset när du känner att det krisar.
Citera
2017-02-05, 06:59
  #7
Medlem
kämpa, vet hur det är, snusar 24/7 blir hisspi när jag ser dosan börja sina, fast då går jag till kylskåpet å tar en ny dosa, kommer aldrig lösa dosor, stock på stock, utasätter inte mig själv för att bli utan! Lider med dig, kämpa på!
Citera
2017-02-05, 11:58
  #8
Medlem
torka de använda med toapapper, använd igen,

har gjort det nångång när man slarvat och inte köpt hem,

köper alltid stock, samt så har jag en snusdosa med äcklig smak, typ julsnus i kylen, som ligger där som reserv,

ibland har jag även en dosa lös i kylen,
Citera
2017-02-05, 13:27
  #9
Medlem
As-33-15-4-ps avatar
Klippa snuset och återförsegla lät som en kreativ idé måste jag säga. En liknande idé skulle ju vara att tömma prillorna och köra lös istället. Upplever att man får bättre nikotinkick av lös, så det kanske kan lindra problemet med den lilla mängden du tvingas köra.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback