Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-03-02, 18:15
  #13
Medlem
nonameds avatar
PK är väldigt vänster politik och åt det hållet enligt mig.
Citera
2017-03-06, 13:45
  #14
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
hahaha nice try, det är snarare raka motsatsen, SD-svansen är smuts och rör sig bland smuts och ska därmed hålla sig på det smutsiga golvet

"PK" har hög tolerans gentemot samtliga människor medans "icke pk" har noll tolerans till alla som inte tänker som "icke pk".

Nu blev det visst ett självmål..
Citera
2017-03-06, 15:56
  #15
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filsmink
Nu blev det visst ett självmål..

Men ser man på då, på vilket sätt då?
Vad var inte sanning i det jag skrev?
Citera
2017-03-06, 16:56
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av The13
Men ser man på då, på vilket sätt då?
Vad var inte sanning i det jag skrev?

Citat:
SD-svansen är smuts och rör sig bland smuts och ska därmed hålla sig på det smutsiga golvet

tätt följt av

Citat:
"PK" har hög tolerans gentemot samtliga människor

rimmar ganska dåligt. Det blir lite som aftonbladets kampanj: "Vi gillar olika! (så länge du tycker som oss, annars kan du brinna)".

Personligen tror jag att hetsen kring "PK" uppstod som en motreaktion mot hetsen och demoniseringen från etablissemanget mot de som inte höll med om det rådande politiska mainstreamåsikterna. Vid det här laget känns det som att båda termerna reducerats ned till urvattnade slagträn som båda sidor använder för att försöka få meningsmotståndaren att se dålig ut. Saken är ju bara att alla hört dem så många gånger att ingen bryr sig längre,
Citera
2017-03-06, 17:11
  #17
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Filsmink
tätt följt av



rimmar ganska dåligt. Det blir lite som aftonbladets kampanj: "Vi gillar olika! (så länge du tycker som oss, annars kan du brinna)".

Personligen tror jag att hetsen kring "PK" uppstod som en motreaktion mot hetsen och demoniseringen från etablissemanget mot de som inte höll med om det rådande politiska mainstreamåsikterna. Vid det här laget känns det som att båda termerna reducerats ned till urvattnade slagträn som båda sidor använder för att försöka få meningsmotståndaren att se dålig ut. Saken är ju bara att alla hört dem så många gånger att ingen bryr sig längre,

Visst rimmar det dåligt om man inte tänker men det finns ju ingen chans i hela världen att en normal eller pk skulle acceptera en person som ser ner på, och även hatar människor pga hudfärg eller sexuell läggning, det är något jag tar för givet att man förstår.
Samt att precis som jag skrev så har pk Hög tolerans, trots allt, medans rasister har extrem låg tolerans.
Citera
2017-03-06, 18:24
  #18
Medlem
Frawjons avatar
Som jag påpekade på språkforumet kommer själva begreppet PK från Sovjetunionen på 1920-talet. Den som var politiskt korrekt var en som tyckte precis som bolsjevikerna, vilka själva hade myntat uttrycket. Den moderna användningen är därför ironisk: en PK-person är en som lika slaviskt tycker "rätt" som alla som hyllade sovjetregimen på 1920-talet.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback