Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2018-08-12, 11:13
  #133
Medlem
Ankias avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VanDeKamp
Nej, det är inte han.
*
Nej, det är T*mas Br*lin.
Citera
2018-10-04, 08:58
  #134
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kattemaks
Någon som vet vad Bunkerkvinnan gör nuförtiden?
Gick iaf inget vidare för henne vad det verkar. Hon trodde väl att hon skulle bli rik och berömd med boken.

Dessutom blev ju hennes identitet avslöjad här på FB.
Citera
2018-10-04, 16:25
  #135
Medlem
PrisonMikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Steff83
Gick iaf inget vidare för henne vad det verkar. Hon trodde väl att hon skulle bli rik och berömd med boken.

Dessutom blev ju hennes identitet avslöjad här på FB.
Tror inte att hon räknat med att bli rik och berömd. Däremot fick hon nog en hygglig slant för boken. Hade hon velat bli berömd hade hon gått ut med sitt riktiga namn.

Hon hade nog räknat med att hennes riktiga namn skulle komma ut på Flashback. Något annat vore ju konstigt.

Sist jag hörde något läste hon på universitetet.
Citera
2018-10-04, 23:15
  #136
Medlem
Steff83s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PrisonMike
Tror inte att hon räknat med att bli rik och berömd. Däremot fick hon nog en hygglig slant för boken. Hade hon velat bli berömd hade hon gått ut med sitt riktiga namn.

Hon hade nog räknat med att hennes riktiga namn skulle komma ut på Flashback. Något annat vore ju konstigt.

Sist jag hörde något läste hon på universitetet.
Okej. Ja..men bra om hon tar tag i livet och lägger ner eskortandet.
Citera
2018-10-05, 14:49
  #137
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av PrisonMike
Tror inte att hon räknat med att bli rik och berömd. Däremot fick hon nog en hygglig slant för boken. Hade hon velat bli berömd hade hon gått ut med sitt riktiga namn.

Hon hade nog räknat med att hennes riktiga namn skulle komma ut på Flashback. Något annat vore ju konstigt.

Sist jag hörde något läste hon på universitetet.

Det är ju ganska vanligt att författare skriver under pseudonym, och hade hon inte fått skyddade personuppgifter för att Martin Trenneborg inte dömdes till livstid, utan bara 10 år? Åtminstone Elisabeth Fritzl fick skyddade personuppgifter, främst för att undvika journalister, då hennes far som hade henne inlåst i källaren mycket längre fick livstid, men det är möjligt att jag förväxlar dessa fall.
Citera
2018-10-05, 15:48
  #138
Medlem
PrisonMikes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av jo5h2pe
Det är ju ganska vanligt att författare skriver under pseudonym, och hade hon inte fått skyddade personuppgifter för att Martin Trenneborg inte dömdes till livstid, utan bara 10 år?
Hon hade troligen fått skyddade personuppgifter ändå. Det är bara att läsa tråden om henne här och tråden om kidnappningen för att förstå att det finns många sjuka bittra män där ute som ser henne som intressant att följa och förfölja.
Citera
2020-04-11, 19:06
  #139
Medlem
knors avatar
Tycker jäkligt synd om henne. Fy fan vilken upplevelse. Funderar på att köpa några hundra böcker och skicka en om dagen till läkaren när han kommer ut.

Måste ni förfölja någon så förfölj läkaren.
Citera
2020-04-11, 19:52
  #140
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av knor
Tycker jäkligt synd om henne. Fy fan vilken upplevelse. Funderar på att köpa några hundra böcker och skicka en om dagen till läkaren när han kommer ut.

Måste ni förfölja någon så förfölj läkaren.

Om du nu tycker så synd om henne och att hon förföljs här så varför lyfter du då en tråd som legat i dvala i snart två år?
Citera
2020-04-12, 09:57
  #141
Medlem
Skvistens avatar
Någon som vet vad hon gör nu förtiden?
Citera
2022-08-01, 07:49
  #142
Medlem
Rotwangs avatar
Okej den här "nyheten" är över ett år gammal.
Men jag såg att ingen annan tagit upp den.

Isabell har kommit ut med en ny bok.
"Stockholm secrets". En roman som handlar om Mia, Jane och Miriam som lever ett dubbelliv som eskorter i Stockholm.

https://www.adlibris.com/se/bok/stoc...-9789189261372
Har själv inte hunnit läsa boken.
Citera
2022-08-01, 08:24
  #143
Medlem
GilGrissom82s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Rotwang
Okej den här "nyheten" är över ett år gammal.
Men jag såg att ingen annan tagit upp den.

I*abell har kommit ut med en ny bok.
"Stockholm secrets". En roman som handlar om Mia, Jane och Miriam som lever ett dubbelliv som eskorter i Stockholm.

Saxat från en recension av boken när den gavs ut 2021:

I*abel Erik**on sägs ha en bakgrund som lyxeskort och därmed en unik inblick i hur den världen kan fungera. det råder det ingen tvekan om. Hur mycket av de situationer hon beskriver i boken som är självupplevda är det ingen som vet. Som läsare kan jag bara betrakta fenomenet utifrån och faktiskt häpnas av den historia I*abel Erik**on skriver.

och

I*abel Erik**ons debut är inget mästerverk rent språkligt men den är känslomässig och överraskande på många sätt. Hon beskriver lyxeskortvärlden ur ett ovanligt perspektiv. Inte alls så hårdhudat och känslokallt som jag hade förväntat mig. Snarare tvärtom.

https://www.bohuslaningen.se/kultur-...4-f78e292c17b4
Citera
2023-07-15, 07:29
  #144
Medlem
Walla-walla-winchas avatar
Nu har det gått några år, vad gör damen i dag? Fortfarande fnask?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback