Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 3
  • 4
2017-02-27, 15:44
  #37
Medlem
Tror du det är något som skulle kunna höras av andra personer eller går att spela in med mikrofon?
Citera
2017-03-06, 13:08
  #38
Medlem
Det finns störningar i hörselcentrum som gör att man inne i sitt huvud hör röster och dessa röster är påtagligt verkliga för personen som hör dem eftersom det är hjärnan som skapar dem.

Se Idévärlden näst sista avsnittet för att höra mer om detta fenomen och sedan be en läkare undersöka hur din hörsel funkar så kan du få bot för detta.
Citera
2017-03-10, 00:24
  #39
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Lairdy
Jag är jätteglad för din skull att du har hittat en väg som funkar för dig, att du mår bättre och tog dig ur det som fick dig att må dåligt! Det var starkt jobbat.

Men jag undrar om du inte drar förhastade slutsatser när du säger att det som inte var bra för dig automatiskt är dåligt för alla andra? Jag tror nog att det kan finnas ondsinta energier därute, precis som det finns ondsinta människor. Men jag skulle ju inte råda någon att gräva ner sig i en bunker och stanna där resten av livet för att då är de helt säkra från alla onda människor i världen. Man måste tyvärr ta lite risker ibland för att lära sig något och utvecklas.

Och om du ser på det hela i retrospekt. Du skulle aldrig ha funnit den här styrkan och gudskraften som du nu har tillgång till, om du inte hade gett dig ut på okänt vatten till att börja med, eller hur?



Varsågod ta dina risker.
Citera
2017-03-30, 10:41
  #40
Medlem
Krakems avatar
Citat:
Ursprungligen postat av IsaValkyria
. Skullle jag inte ha gjort. efter detta var det ännu starkare energier och ondare än nånsin. Jag har aldrig hört spöken förrut, men har alltid varit jätte energikänslig vilket jag dock inte förstått tidigare, men börjat meditera mkt senaste året och har då fattat att jag känner av andras känslor i min kropp. Dock så utvecklades jag andligt i och med ängla meditationerna, å för fort kanske? Har innan detta haft missbruksproblem å depression. (Aldrig nån psykos) snälla säg att det finns någon kunnig här som kan hjälpa mig! Har även sett svarta män eller varelser stå runt mig med bl.a svärd eller trollstav liknande och de stod en av dom framför en spegel och de räknade. De får mig må illa. Trött. svag. Kan handla om svart magi. Har träffat på någon som höll på med sånt förrut, så ej omöjligt. Tacksam för svar av folk som vet något eller har nån aning.

Söka vård och komma i kontakt med läkare låter som en bra början men om vi håller oss till det spirituella skall jag ge dig några råd.

Jag fetar ditt misstag då du inte har en aning om intentionerna bakom dessa ansiktslösa youtube-meditationer. Bibeln är mycket tydlig att man inte skall söka vägledning genom medier eller spirituella då de förvisso inte nödvändigtvis behöver vara illasinnade (vilket du inte har en aning om) men därför att en sådan process lämnar ut dig till högre makters godtycke. Har du inte den andliga beredskapen, och med ditt tidigare missbruk i åtanke får man förmoda att du befunnit dig i ett andligt försvagat skick, slutar det ofta i det du upplever tyvärr. Därvidlag finns det en del grundregler man bör känna till vid änglameditationer som baserar sig på vad ett medium kanaliserar.

Känslan av utveckling i andligheten kan vi i ditt fall med säkerhet förmoda är en falsk känsla. De "änglar" du upplever är i själva verket samma mörka skuggvarelser som plågar dig, men de kommer oftast i skepnad av din skyddsängel eller tom ärkeängel då du med största sannolikhet begått misstaget att inte be dem identifiera sig vid meditation. Sedan har dem boostat dig med alla möjliga falska känslor av tillfredsställe (andlig utveckling, du börjar känna dig utvald, kanske tom börjar tro att du är en reinkarnerad osv.). Det är klassiska trick för att i själva verket förslava dig, ställa dig under deras totala kontroll för att slutligen beröva dig på ditt liv. Det är den brutala målsättningen.

Men det finns hopp och det är insikten att de sataniska krafterna bara har ett uppdrag med köttsliga varelser: att testa dig. Dem testar dig om huruvida det är köttets väg du skall gå eller om du väljer tron. Har man haft med dessa krafter att göra är det som regel det senare som triggas per automatik om du klarar den initiala styrkeprövningen som krävs. Dem är inte starkare (och har inte mera makt) över dig än vad du själv tillåter. Du kommer fortsätta att prövas och den andliga utvecklingen har bara börjat men glöm inte bort att du inte står själv i den här kampen. Fortsätt meditera, men denna gång på dina egna villkor, och blir dem för jobbiga så läs högt ur Mikaels bön:

https://www.ewtn.com/Devotionals/prayers/michael.htm

Glöm inte bort att du är bärare av ljuset. Lycka till!
Citera
2017-03-30, 17:32
  #41
Medlem
Jag vet inte vad för droger du tog, men jag kände en man som berättade att han ibland får återtrippar för att knarket har lagrats i hans fettdepåer, så närhelst han tappar lite i kroppsfett så trippar han.
Citera
  • 3
  • 4

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback