Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-03, 23:29
  #1
Medlem
Manorms avatar
Jag överväger att rösta på Enhet i riksdagsvalet 2018. Det är ett parti som bland annat verkar föreslå att vi ska kommunicera mer med varandra. Det tror jag är viktigt för att skapa en värld där fler får chansen att uppnå sin potential.

Frågeställning:

Tror du att det är en bra idé att rösta på Enhet? Eller ser du något som talar emot partiet?

Tacksam för svar,
Jonathan Månorm
Citera
2017-02-03, 23:33
  #2
Medlem
LuktenUtavBajss avatar
Ja, det låter som en bättre idé än att rösta på något av de andra 8-klöverpartiernai alla fall. Om vi kommunicerar mer med varandra så blir det nog roligare att leva i Sverige. Om man dessutom får möjligheten att uppnå sin potential så blir det ännu bättre.

Rösta du på Enhet. Det verkar vara ett bra val.
Citera
2017-02-03, 23:40
  #3
Medlem
Manorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av LuktenUtavBajs
Ja, det låter som en bättre idé än att rösta på något av de andra 8-klöverpartiernai alla fall. Om vi kommunicerar mer med varandra så blir det nog roligare att leva i Sverige. Om man dessutom får möjligheten att uppnå sin potential så blir det ännu bättre.

Rösta du på Enhet. Det verkar vara ett bra val.

Nu känner jag mig stärkt i mina funderingar. Även jag tror att det skulle bli roligare att leva i Sverige om vi kommunicerade mer med varandra.

Tack för svar LuktenUtavBajs, och god fortsättning!
Citera
2017-02-03, 23:44
  #4
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manorm
Jag överväger att rösta på Enhet i riksdagsvalet 2018. Det är ett parti som bland annat verkar föreslå att vi ska kommunicera mer med varandra. Det tror jag är viktigt för att skapa en värld där fler får chansen att uppnå sin potential.

Frågeställning:

Tror du att det är en bra idé att rösta på Enhet? Eller ser du något som talar emot partiet?

Tacksam för svar,
Jonathan Månorm

Innan det går att svara helt på frågan bör du berätta vilket alternativt parti som du överväger. Det gör att valet bättre kan relateras till något.
Citera
2017-02-03, 23:50
  #5
Medlem
Internhumors avatar
Alla partier har partiprogram. Gå igenom de noggrant. En del har en enda stor plan för Sverige, andra har olika profilfrågor för att täcka många områden på detaljnivå.

Det viktiga är att värdera vilket parti som realistiskt har bäst chans att göra en pragmatisk skillnad i samhället.

I många fall gör dina egna val i vardagen och yrkeslivet större skillnad för ditt liv och andra medmänniskor än om du röstar på ett parti.
__________________
Senast redigerad av Internhumor 2017-02-04 kl. 00:03.
Citera
2017-02-03, 23:55
  #6
Medlem
TheRickiestRicks avatar
Jag tycker att Enhet borde lägga till en punkt på deras lista och ungefär såhär skulle jag skrivit den:

Eftersom det är Enhet vi strävar efter så bjuder vi härmed in alla nationer och alla människor i ett försök att ena OSS!
Citera
2017-02-03, 23:59
  #7
Medlem
Manorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Innan det går att svara helt på frågan bör du berätta vilket alternativt parti som du överväger. Det gör att valet bättre kan relateras till något.

Bra fråga. Om jag ska vara helt ärlig med dig, och det vill jag ju vara, så överväger jag annars att helt enkelt strunta i att rösta. Det är nämligen så att jag saknar förtroende för politikerna i de etablerade partierna. De möts i debatter och stångas för sina åsikter istället för att gemensamt försöka komma fram till den lösning som är bäst för flest. Förstår du hur jag tänker?

Tack för ditt inspel, det var värdefullt för min process.
Citera
2017-02-04, 00:02
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Manorm
Bra fråga. Om jag ska vara helt ärlig med dig, och det vill jag ju vara, så överväger jag annars att helt enkelt strunta i att rösta. Det är nämligen så att jag saknar förtroende för politikerna i de etablerade partierna. De möts i debatter och stångas för sina åsikter istället för att gemensamt försöka komma fram till den lösning som är bäst för flest. Förstår du hur jag tänker?

Tack för ditt inspel, det var värdefullt för min process.

Tack för svaret!

Kanske är Enhet bättre än soffan, men det beror förstås också på hur stor sannolikhet det är att partiet kommer in i Riksdagen.
Citera
2017-02-04, 00:11
  #9
Medlem
Manorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Urarva
Tack för svaret!

Kanske är Enhet bättre än soffan, men det beror förstås också på hur stor sannolikhet det är att partiet kommer in i Riksdagen.

Det var mitt nöje!

Jag förstår vad du menar. Kanske slösar jag bort min röst om de inte kommer in i riksdagen. Men å andra sidan räknas alla röster, så även om de inte kommer in syns mitt stöd i statistiken. Det har kanske betydelse. Därför lutar jag fortfarande åt att rösta på Enhet framför att ligga på soffan.
Citera
2017-02-04, 00:12
  #10
Medlem
Mjälls avatar
Jag kanske slänger en röst på direktdemokraterna men förmodligen inget, det känns som det kraftfullaste man kan göra med sin röst.

Enhet låter fint och gulligt. Jag stöder dig i ditt beslut.
Citera
2017-02-04, 00:24
  #11
Medlem
Manorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Internhumor
Alla partier har partiprogram. Gå igenom de noggrant. En del har en enda stor plan för Sverige, andra har olika profilfrågor för att täcka många områden på detaljnivå.

Det viktiga är att värdera vilket parti som realistiskt har bäst chans att göra en pragmatisk skillnad i samhället.

I många fall gör dina egna val i vardagen och yrkeslivet större skillnad för ditt liv och andra medmänniskor än om du röstar på ett parti.

Wow, vilket insiktsfullt svar, tack.

Jag ska definitivt följa ditt tips och kolla in alla partiers partiprogram. Sist jag gjorde det var väl på gymnasiet så det är på tiden att jag färskar upp kunskaperna.

Instämmer i ditt påstående, samma slutsats har jag dragit. Som jag skrev i TS arbetar jag för att bidra till en värld där fler får chansen att uppnå sin potential. Och störst chans att skapa ett sådant samhälle tror jag att partiet Enhet har.

Enligt min erfarenhet har du rätt: de små valen i vardagen har antagligen större betydelse än partiet vi röstar på. Det är bland annat därför som jag själv alltid gör mitt bästa för att kommunicera tydligt.
Citera
2017-02-04, 00:27
  #12
Medlem
Manorms avatar
Citat:
Ursprungligen postat av TheRickiestRick
Jag tycker att Enhet borde lägga till en punkt på deras lista och ungefär såhär skulle jag skrivit den:

Eftersom det är Enhet vi strävar efter så bjuder vi härmed in alla nationer och alla människor i ett försök att ena OSS!

Intressant! Kan du utveckla varför du tycker att det vore betydelsefullt att lägga till den punkten?
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback