Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-03, 21:46
  #1
Medlem
Smurfen22s avatar
Hej!

Jag har skrivit en liknande tråd tidigare.
Måste bara få skriva av mig. Jag har nu sålt mitt hus. Nu måste jag bara sälja min bil och alla materiella saker.

Jag började jobba efter högskolan för 6 år sedan. Nu har jag blivit mer och mer deprimerad av att alla dagar är likadana. Jag vaknar, går till jobbet, väntat på helgen. När helgen väl kommer är det snart Måndag igen.

Det verkar som alla tycker jag är helt sjuk i huvudet som nu gör detta. Jag har planerat att resa i runt ett år. När jag kommer hem igen står jag arbetslös, men det löser väl sig alltid ? Jag har utbildning och arbetserfarenhet.

Det är så många som pratar om att man vill göra något liknande, men ingen som vågar.
Sedan jag bestämde mig har jag fått en ny livsglöd.

Är detta helt idiotiskt ?
Citera
2017-02-03, 21:52
  #2
Medlem
Tänk på vad du lämnar bakom dig bara.

Du ska vara borta i ett år, och komma tillbaka till vadå? Din familj och polare, absolut. Men du måste skaffa lägenhet, jobb etc. Det är enklare sagt än gjort i dagens samhälle.

Jag är precis som du, vaknar, går till jobbet, går hem, äta, sova, repeat.

Men jag överlever, det är väl det livet handlar om.
Citera
2017-02-03, 21:55
  #3
Medlem
Som-Gjutens avatar
Hey har tänkt samma tanke många gånger, men har inte haft möjligheten till det.
Gör det som DU vill göra med ditt liv och skit i vad andra säger haha!

Måste vara fantastiskt skönt och kunna bryta det tråkiga mönstret!
Citera
2017-02-03, 22:07
  #4
Medlem
Ett simpelt liv är allt vi får. Om du vill resa så ta då och gör det. Att bara repetera och göra samma sak dag ut och dag in men aldrig uppleva saker är ju seriöst helt värdelöst. Go for it! Have fun!
Citera
2017-02-03, 22:10
  #5
Medlem
Smurfen22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av duzalol
Tänk på vad du lämnar bakom dig bara.

Du ska vara borta i ett år, och komma tillbaka till vadå? Din familj och polare, absolut. Men du måste skaffa lägenhet, jobb etc. Det är enklare sagt än gjort i dagens samhälle.

Jag är precis som du, vaknar, går till jobbet, går hem, äta, sova, repeat.

Men jag överlever, det är väl det livet handlar om.


Det är något av det mest deprimerande jag någonsin hört. Även om det tar ett tag att få jobb när jag kommer tilbaka så går det bra ändå. Jag har lite över 1mil på kontot så drt kommer inte gå någon nöd på mig 😊
Citera
2017-02-03, 22:12
  #6
Medlem
Smurfen22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Toasty911
Ett simpelt liv är allt vi får. Om du vill resa så ta då och gör det. Att bara repetera och göra samma sak dag ut och dag in men aldrig uppleva saker är ju seriöst helt värdelöst. Go for it! Have fun!

Tänker detta är en typisk grej man ångrar när man blir äldre, att man aldrig gjorde.
Jag tänker att mottot "Man ångrar aldrig det man gjorde, man ångrar det man inte ha gjort."

Även om det blir lite drygt att söka jobb och allt det här igen så är det egentligen en bagatell.
Jag älskar att jag faktiskt gör detta!
Citera
2017-02-03, 22:14
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfen22
Tänker detta är en typisk grej man ångrar när man blir äldre, att man aldrig gjorde.
Jag tänker att mottot "Man ångrar aldrig det man gjorde, man ångrar det man inte ha gjort."

Även om det blir lite drygt att söka jobb och allt det här igen så är det egentligen en bagatell.
Jag älskar att jag faktiskt gör detta!
Men då så. Bara gör det och njut till fullo!
Citera
2017-02-03, 22:16
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfen22
Hej!

Jag har skrivit en liknande tråd tidigare.
Måste bara få skriva av mig. Jag har nu sålt mitt hus. Nu måste jag bara sälja min bil och alla materiella saker.

Jag började jobba efter högskolan för 6 år sedan. Nu har jag blivit mer och mer deprimerad av att alla dagar är likadana. Jag vaknar, går till jobbet, väntat på helgen. När helgen väl kommer är det snart Måndag igen.

Det verkar som alla tycker jag är helt sjuk i huvudet som nu gör detta. Jag har planerat att resa i runt ett år. När jag kommer hem igen står jag arbetslös, men det löser väl sig alltid ? Jag har utbildning och arbetserfarenhet.

Det är så många som pratar om att man vill göra något liknande, men ingen som vågar.
Sedan jag bestämde mig har jag fått en ny livsglöd.

Är detta helt idiotiskt ?

Du gör helt rätt.
Livet är till för att upplevas.
Jobba kan du ändå göra tills du är 80.
Vad gör då ett år av alla dessa?
Att få resa runt i världen och se sig om kring. Vidga sin syn på verkligheten. Att skapa sin egna verkligen och sin egna tro på vad ens liv gentligen handlar om.
Kör, Kör, Kör!
Citera
2017-02-03, 22:17
  #9
Medlem
Dessutom, jobb finns det gott om och pengar kan man alltid tjäna.
Det är det sista du behöver oroa dig för.
Citera
2017-02-03, 22:19
  #10
Medlem
Smurfen22s avatar
Citat:
Ursprungligen postat av oddping
Du gör helt rätt.
Livet är till för att upplevas.
Jobba kan du ändå göra tills du är 80.
Vad gör då ett år av alla dessa?
Att få resa runt i världen och se sig om kring. Vidga sin syn på verkligheten. Att skapa sin egna verkligen och sin egna tro på vad ens liv gentligen handlar om.
Kör, Kör, Kör!

Tack! Fantastisk kommentar
Alla är så jävla styrda, och samhället förväntar hur du ska bete dig.
Det som är konstigt är att folk på jobbet skrattar åt mig och menar det är helt idiotiskt, samtidigt märker jag att dom är avundsjuka.

Fattar egentligen inte varför dom är avundsjuk, dom kan också göra detta, om dom vill..
Citera
2017-02-03, 22:30
  #11
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfen22
Tack! Fantastisk kommentar
Alla är så jävla styrda, och samhället förväntar hur du ska bete dig.
Det som är konstigt är att folk på jobbet skrattar åt mig och menar det är helt idiotiskt, samtidigt märker jag att dom är avundsjuka.

Fattar egentligen inte varför dom är avundsjuk, dom kan också göra detta, om dom vill..

Jag har själv rest väldigt mycket och har fått tagit del av världen. Du kommer få en annan världsåskådning.

Dock är det inte konstigt att vi beter oss om vi gör. Det börjas tidigt i vårt avlånga land...
Världen är en fantastisk plats och tyvärr är det svenska samhället inriktat åt fel håll.

Res och njut av vad världen har att erbjuda.
Den tid vi får här är begränsad.

Samhälls normer är skapade för att hålla människor osäkra, i skräck och i schack.
Dem som vaknar upp inser sin egna potential, sitt egna ansvar till livet och förverkligar sig själva.
Samhället kommer alltid presentera en alternativ verklighet - Du väljer att agera eller låta det rinna av dig, likt en vindpust som blåser lätt i ansiktet.

DU skapar DIN mening med DITT liv.
DU styr och DU väljer, ingen annan.
Ta nu din ryggsäck, ditt pass och upptäck.
Citera
2017-02-03, 22:37
  #12
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Smurfen22
Hej!

Jag har skrivit en liknande tråd tidigare.
Måste bara få skriva av mig. Jag har nu sålt mitt hus. Nu måste jag bara sälja min bil och alla materiella saker.

Jag började jobba efter högskolan för 6 år sedan. Nu har jag blivit mer och mer deprimerad av att alla dagar är likadana. Jag vaknar, går till jobbet, väntat på helgen. När helgen väl kommer är det snart Måndag igen.

Det verkar som alla tycker jag är helt sjuk i huvudet som nu gör detta. Jag har planerat att resa i runt ett år. När jag kommer hem igen står jag arbetslös, men det löser väl sig alltid ? Jag har utbildning och arbetserfarenhet.

Det är så många som pratar om att man vill göra något liknande, men ingen som vågar.
Sedan jag bestämde mig har jag fått en ny livsglöd.

Är detta helt idiotiskt ?
Nej, det låter som en bra idé! Åk inte skoter i Thailand utan hjälm bara. Trevlig resa.
Citera
  • 1
  • 2
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2808646

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback