Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-18, 23:08
  #229
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av -lillerik-
vem ska han debitera om personen säger att han har ringt fel?

Han har ju till 99% fått ett regnr om han skulle byta koppling?
Bara skicka faktura till den som står på bilen
Citera
2017-07-02, 23:26
  #230
Medlem
Efter några år inom olika kundtjänster så har jag mött totala idioter minst en gång i veckan. En period arbetade jag med att sälja evenemangsbiljetter och det företaget hade flera nöjesinrättningar/ scener/ teatrar/ krogar runt om i landet. En kund ringer och säger att hen är i Malmö över helgen och fick lust att göra något och kollade på vår hemsida. Först väljer hen att söka på "Malmö" och alla typer av evenemang och får då resultatet 0 evenemang under aktuell period. Då ändrar hen till att söka på "alla orter" och "alla typer av evenemang", fastnar genast för en musikal som var ganska uppmärksammad och omskriven just då (visades typ inslag i TV och recenserades i tv/ tidningar). Hen bokar 2 biljetter, betalar dom direkt och inser senare att den teatern låg ju inte i Malmö!

När jag talar med hen så vill hen först avboka men när jag söker upp bokningen och säger: -men det var ju förra helgens föreställning? Då säger hen att -ja det är ju självklart, det var ju då jag var i Malmö!

Jag förklarar att för evenemang har man inte 14 dagar öppet köp och i nödfall hjälper vi klart folk men vi kan inte återköpa en biljett till ett evenemang som har varit för då kan vi inte sälja den. Varför ringde du inte förra lördagen när du märkte att du köpte till fel arena?

Nä det hade hen inte tid mened för när de inte kunde gå på musikalen så struntade de helt enkelt i det och gick ut och gjorde något annat. Hens argument var att "jag kan ju inte veta att xxx-teatern inte ligger i Malmö, det finns väl en sådan teater i varje stad eller?" Jag frågade hur hen överhuvudtaget fick för sig att vi hade evenemang i Malmö då vi inte har någon arena där och då säger hen att nä det var ju först när jag sökte på alla städer som jag kunde boka det

Hen var helt oförstående till varför man inte kan häva ett köp när man medvetet bokat till fel stad, inte hört av sig tid och varför vi inte kan återköpa och sälja vidare biljetter som varit till föreställningar som har varit! Då är det dålig service och man är otrevlig och kund vill prata med chefen eller med någon som är mer förstående...
Citera
2017-07-05, 10:18
  #231
Medlem
KUSEs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tdlefnierregus
Jag är ett kundsvin. Gnäller på hantverkare som säger att de ska komma 07.00 och sen dyker de upp 08.45 och bär in lite färgburkar och åker därifrån och kommer tillbaka 10.25 och tejpar lite och åker på lunch sen kommer tillbaka 13.40 för att slipa och spackla innan filat 20 min senare och sen slutar de för dagen och sen fakturerar dom 8 timmar och säger några dagar innan att det är oerhört viktigt att de kan komma in vid 07.00

Jag är ett jävla arsel helt enkelt
Absolut. Om du knyter näven i fickan och faktiskt betalar istället för att bestrida den fakturan så är du ett riktigt praktarsel. Ta inte illa upp, men att du ens accepterade nästan 2 timmar sen ankomst och gladeligen betalar för 8 timmar istället för att konfrontera idioterna tyder på att du är en jävla groda. Klart folk kommer köra med dig när de märker att du inte bryr dig eller vågar göra nåt åt saken.
Citera
2017-07-12, 09:05
  #232
Medlem
Bongomans avatar
Ett återkommande problem bland kunder i e-handel.

Jag har möjlighet till avhämtning med kontant betalning. Kunder envisas med att vilja betala kontant och få varorna skickade. Hur det skulle gå till är för mig en gåta. Sur kund anser att det måste förklaras ingående på hemsidan att man inte kan överlämna sedlar till mig genom teleportering eller hur de nu anser att sedlar ska skickas trådlöst.
Citera
2017-07-12, 09:41
  #233
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Ett återkommande problem bland kunder i e-handel.

Jag har möjlighet till avhämtning med kontant betalning. Kunder envisas med att vilja betala kontant och få varorna skickade. Hur det skulle gå till är för mig en gåta. Sur kund anser att det måste förklaras ingående på hemsidan att man inte kan överlämna sedlar till mig genom teleportering eller hur de nu anser att sedlar ska skickas trådlöst.
postförskott? så gick det till med allt förr i tiden. du beställde, sen pyntade du cash i luckan på posten och fick ditt paket.
Citera
2017-07-12, 11:45
  #234
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
postförskott? så gick det till med allt förr i tiden. du beställde, sen pyntade du cash i luckan på posten och fick ditt paket.

Finns som alternativ på raden ovanför.
Citera
2017-07-12, 13:21
  #235
Medlem
brutefishs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Bongoman
Finns som alternativ på raden ovanför.
aha. den där uteblivna läsförståelsen. klassiker.

som när man skickar en orderbekräftelse och sen när kunden får sina grejer.
- men detta skulle det ju inte vara?!?!!!!!
men det är ju enligt OE?
- sånt läser inte jag!

fina kundsvin det.
Citera
2017-07-12, 13:27
  #236
Medlem
Bongomans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av brutefish
aha. den där uteblivna läsförståelsen. klassiker.

som när man skickar en orderbekräftelse och sen när kunden får sina grejer.
- men detta skulle det ju inte vara?!?!!!!!
men det är ju enligt OE?
- sånt läser inte jag!

fina kundsvin det.

Eller när de undrar varför man skickar grejorna till ett ombud som ligger 30 mil hemifrån. Jo, då har de skrivit in leveransadress till sommarstugan istället. Det var ju där de gjorde beställningen på onsdag kväll och söndag var sista dagen på semestern. De trodde jag skulle hinna plocka ihop grejorna på en kvart och sedan få med bilen som kommer på morgonen. Och dessutom fraktas från Skåne till Norrland över natten.
Citera
2017-08-09, 19:01
  #237
Medlem
Hurt-Åkes avatar
Många av berättelserna här handlar om gravt psykiskt störda människor. De har säkert i sin psykos suttit hemma länge och fantiserat ihop konspirationer innan de tillslut bestämmer sig för att konfrontera företaget som lurat dem. Bara tragiskt förstås.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback