Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-06-17, 15:24
  #181
Medlem
Princess_Valiums avatar
Formuleringen "sjukdomsrelaterat olycksfall" kan bara vara självmord. Antingen är det en olycka eller en sjukdom. Kombinationen säger allt. Kände honom inte väl alls, men alkoholberoende är allt jag känner till. Finns f. ö. inga sömntabletter man dör av numera. Barbituarer är förbjudna sedan mycket länge.
Citera
2017-07-05, 14:26
  #182
Medlem
Här är orsaken till "Strängens" tragiska bortgång.

https://m.facebook.com/story.php?sto...58141127577016


"Robert led av epilepsi. Han drabbades av ett anfall hemma i badkaret och drunknade, en sjukdomsbaserad olyckshändelse under en oerhört positiv och framåtblickande period i hans liv. Det rättsmedicinska protokollet noterar endast epilepsimedicin i blodet, vilket förhoppningsvis kan hjälpa till att dementera eventuella andra rykten om dödsorsak och Roberts hälsa vid dödstillfället."
Citera
2017-11-01, 09:53
  #183
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Inhalator
Vila i frid <3 Minns så otroligt väl hur varje mellanstadiedisko absolut peakade i samma stund låten rosa helikopter lades på från mixerbordet... Jag tror att just den låten är anledninge bakom min kapacitet att få kvinnor på knä idag, femton år senare. Kärlek till dig Strängis! Rip in peace you dirty motherfuzzler.

Vad har den låten med honom att göra?
Citera
2017-12-02, 02:39
  #184
Avstängd
Tråkigt att fjanten Björn Olsson tilläts förstöra Strängens sista soloalbum.
Kunde blivit en riktig milstolpe om t.ex. Mattias Bjärred fått ta hand om den som på Dundertågets första. Nu är den ju mer eller mindre olyssningsbar helt tack vare produktionen.
Han måste varit ganska under isen när han gav sig i lag med en sån klåpare.
Citera
2018-06-24, 22:43
  #185
Medlem
CloserToTheHearts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Smokes-Lets-go
Tråkigt att fjanten Björn Olsson tilläts förstöra Strängens sista soloalbum.
Kunde blivit en riktig milstolpe om t.ex. Mattias Bjärred fått ta hand om den som på Dundertågets första. Nu är den ju mer eller mindre olyssningsbar helt tack vare produktionen.
Han måste varit ganska under isen när han gav sig i lag med en sån klåpare.

Jag tycker då den låter jäkligt nice "Solo"-plattan. Tveksamt om en annan produktion hade lyft den plattan högre!, soundet låter jäkligt rätt för de där grejerna tycker jag.
Btw, varför sådant hat mot Björn Olsson? Han har ju gjort en hel del jäkligt bra grejer faktiskt.
Citera
2018-08-18, 23:38
  #186
Medlem
Dofternas avatar
Kommer nytt album 28 september.
Citera
2019-12-07, 18:38
  #187
Medlem
P944s avatar
Gammal tråd, men va fan.
Såg Dundertåget i en folkpark ett par veckor eller nåt före Strängens bortgång.
Kanonbra live, ett ös utav bara h**vete.
Publiken, inklusive mig (kanske för gammal, tror inte det) var i upplösningstillstånd
Han kunde verkligen leverera.
En anekdot. Efter konserten ville jag köpa en t-shirt. Javisst, men dom tog bara kontanter. Gjorde upp med crewet att jag skulle bara åka och ta ut pengar på bankomaten. Men när jag kom tillbaka så hade dom redan dragigt attans.
Citera
2020-11-21, 17:15
  #188
Medlem
Taciturns avatar
Bumpar denna tråd för att hylla en av Svensk Rocks bästa artister, sitter och lyssnar på The Hellacopters 2005 Rock am Ring på youtube.

Trevligt såhär en Lördagskväll, vilka låtar tycker ni han var bäst på?

/Taciturn
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback