Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-03, 17:18
  #1
Medlem
Alla puffares dröm, eller vad tror ni? Tydligen än så länge i projekteringsstadiet. Fungerar produkten så tror jag på en hysterisk framgångssaga för företaget som producerar produkten. Själv köper jag en på momangen. Priset?

www.seedolab.com
Citera
2017-02-03, 21:14
  #2
Medlem
DirtyNorths avatar
Du kanske ska skriva lite mer vad det är så man inte måste klicka in på länken för att fatta vad du pratar om.

Nu kollade jag bara på någon bild och inte läst något, men det beror väl på vad priset skulle landa på och hur bra den skulle fungera.
Citera
2017-02-04, 10:42
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av DirtyNorth
Du kanske ska skriva lite mer vad det är så man inte måste klicka in på länken för att fatta vad du pratar om.

Nu kollade jag bara på någon bild och inte läst något, men det beror väl på vad priset skulle landa på och hur bra den skulle fungera.

Ett odlings-skåp komplett med termostat, kolfilter, lampor och allt som behövs. Man tillför ett frö, vatten och näring. Sedan sköter odlings-skåpet resten, du övervakar processen med tillhörande inbyggda kamera via den app som ingår i paketet. Appen har program för allt från tomater till Norden light mfl. olika strains. Program för kurering ingår även.
Citera
2017-02-08, 12:04
  #4
Medlem
Ser kul, intressant och spännande ut!

Någon som sett releasedatum och pris?

Bosse B
Citera
2017-02-09, 07:17
  #5
Avstängd
ettpundsvartkruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av bossebrandslang
Ser kul, intressant och spännande ut!

Någon som sett releasedatum och pris?

Bosse B

Ren pappersprodukt i dagsläget, finns inte ens en teknisk specifikation med mått eller någonting.
Sett till storleken så passar nog skåpet bättre till örter än "örter"..
Citera
2017-02-10, 17:37
  #6
Medlem
GreenGreens avatar
Nja, vettefan om det är positivt när growboxen är "online" men kanske bara jag som börjar bli gammal ?
Mer av intresse om den fungerar helt i offline och om man kunde kört uppdateringarna via USB sticka. All information lagras lokalt och ingen molntjänst.

Jag kan ju tänka mig att företaget vill ha tillgång till allt i din telefon med appen dessutom, blir ju långt ifrån stealth trots att din snygga lådar lovar den. Sedan någonstans i det finstilta får företaget lov att sälja din information till en tredje part och knack knack, vem står där ? Kling och klang.

Finns gott om små strains lämpliga för den lådan.
Citera
2017-02-12, 20:07
  #7
Avstängd
ettpundsvartkruts avatar
Citat:
Ursprungligen postat av GreenGreen
Nja, vettefan om det är positivt när growboxen är "online" men kanske bara jag som börjar bli gammal ?
Mer av intresse om den fungerar helt i offline och om man kunde kört uppdateringarna via USB sticka. All information lagras lokalt och ingen molntjänst.

Jag kan ju tänka mig att företaget vill ha tillgång till allt i din telefon med appen dessutom, blir ju långt ifrån stealth trots att din snygga lådar lovar den. Sedan någonstans i det finstilta får företaget lov att sälja din information till en tredje part och knack knack, vem står där ? Kling och klang.

Finns gott om små strains lämpliga för den lådan.

Citat:
Upload & share
Photos, videos, and growth plans with friends and community

IQ test för idioter, folk kommer lägga upp sånt i sina öppna facebook-profiler, garanterat...

Vill inte ens veta vad det kommer att kosta att byta co2-cartridge eller de små specialdesignade kolfiltren.
Citera
2017-02-13, 00:57
  #8
Medlem
ruttenfimps avatar
Schysst produkt men priset lär väl vara svinhögt till en början då produkten e ny på marknaden.
Citera
2017-02-13, 15:42
  #9
Medlem
GreenGreens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av ettpundsvartkrut
IQ test för idioter, folk kommer lägga upp sånt i sina öppna facebook-profiler, garanterat...

Vill inte ens veta vad det kommer att kosta att byta co2-cartridge eller de små specialdesignade kolfiltren.
Man får väl hoppas att de tänker igenom prisbilden på förbrukningsdetaljerna riktigt noga.
  • Det får max plats en liten planta, kommer nog inte många gram skörd från en sån liten planta sedan kontra vad samma produkt kostar färdig att köpa.
  • Ingen plats i lådan om man vill ha kontinuerligt tillgång och ligga bra i fas (sticklingar/seedlings) så krävs ändå ytterligare en plats till.

Kommer krävas många skördar innan den gjort sig rätt för pengen, om man nu någonsin tjänar in det kontra köpa färdig produkt?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback