Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-03, 22:12
  #13
Medlem
PeterNosters avatar
När du gör om en router till AP så logga in på den och stäng av DHCP-funktionen. Du kan även behöva ändra den routerns adress, default gateway, till annan adress än din router har. Om routern har 192.168.1.1 så ställer du APens adress till 192.168.1.1. Använd sen bara LAN-portarna på APen.

Det behöver ju inte vara routerns fel utan era nätverkskort.
Citera
2017-02-03, 22:17
  #14
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av DyslexiKungen
Nej, du är helt ute och cyklar, du behöver ju inte alls använda Telias router.Jag har fast telefoni och en egen router som inte är från Telia.Däremot modemet är från Telia.

Men fast telefoni är väl inte aktuell om man har fiber.
Har du uppringt 56k modem också så har jag bilden klar.
Citera
2017-02-04, 17:42
  #15
Medlem
DyslexiKungens avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
Men fast telefoni är väl inte aktuell om man har fiber.
Har du uppringt 56k modem också så har jag bilden klar.

Haha, du är bra rolig du.


https://www.youtube.com/watch?v=FG1AQcGGSec
Citera
2017-02-04, 21:15
  #16
Medlem
VincentLels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av PeterNoster
När du gör om en router till AP så logga in på den och stäng av DHCP-funktionen. Du kan även behöva ändra den routerns adress, default gateway, till annan adress än din router har. Om routern har 192.168.1.1 så ställer du APens adress till 192.168.1.1. Använd sen bara LAN-portarna på APen.

Det behöver ju inte vara routerns fel utan era nätverkskort.
Tack, ska göra nytt försök idag. Var nog något jag gjorde fel igår.

Kanske hade kunnat vara nätverkskorten. Men vi har samma datorer och mobiler som innan, tror bara det är routerns wifi-signaler som är dålig.
Citera
2017-02-04, 23:40
  #17
Medlem
PeterNosters avatar
Citat:
Ursprungligen postat av VincentLel
Tack, ska göra nytt försök idag. Var nog något jag gjorde fel igår.

Kanske hade kunnat vara nätverkskorten. Men vi har samma datorer och mobiler som innan, tror bara det är routerns wifi-signaler som är dålig.

Ojsan, blev lite fel där med adresserna. De ska vara olika, 192.168.1.1 och 192.168.0.1.
Förutom nätverkskorten kan det vara andra källor som stör om ni kör 2,4 GHz.
Granne som kör på samma kanal, någon DECT-telefon eller liknande.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback