Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-03, 10:20
  #1
Medlem
Hallå!

Jag tänkte om någon hade erfarenhet att skicka snus utomlands? Jag tänkte skicka 2-3 snusdosor i ett vadderat kuvert till Tysland. Tror ni att det kommer bli stoppat utav tullen ändå? Jag tänkte även lägga in det i någon typ av godisask, men det kanske ser bara mer misstänktsamt ut då?

Tack på förhand!
Citera
2017-02-03, 10:22
  #2
Medlem
Som-Gjutens avatar
Sålänge det inte är olagligt i mottagarlandet så ska det väl inte vara några problem?
Men försöker du gömma dem i godisförpackningar så kommer det förmodligen misstänkas som drogsmuggling och därmed öppnas/förstörs nog varorna

Men vad vet jag om vad som är lagligt, jag har ju bara brytit mot den hela tiden haha
Citera
2017-02-03, 10:26
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Som-Gjuten
Sålänge det inte är olagligt i mottagarlandet så ska det väl inte vara några problem?
Men försöker du gömma dem i godisförpackningar så kommer det förmodligen misstänkas som drogsmuggling och därmed öppnas/förstörs nog varorna

Men vad vet jag om vad som är lagligt, jag har ju bara brytit mot den hela tiden haha
Jag tror det är väldigt få länder där snus är lagligt att skicka faktiskt, men inte att ta med sig för eget bruk är en helt annan femma.
Har du skickat snus själv utrikes?
Citera
2017-02-03, 10:35
  #4
Medlem
dreggells avatar
Jag får alltid snus skickat till mig här i Grekland, har aldrig varit problem.

Vet dock andra som mist sin snus..
Citera
2017-02-03, 11:00
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
Jag får alltid snus skickat till mig här i Grekland, har aldrig varit problem.

Vet dock andra som mist sin snus..
Hur mycket rör det sig om då? Stockar?
Citera
2017-02-03, 11:01
  #6
Medlem
dreggells avatar
Brukar få 1 stock i taget skickat till mig
Citera
2017-02-03, 11:05
  #7
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av dreggell
Brukar få 1 stock i taget skickat till mig
Då får jag lite hopp i alla fall.
Kör ni via Postnords egna vadderade kuvert eller?
Citera
2017-02-03, 11:07
  #8
Medlem
dreggells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Wiitherspoon
Då får jag lite hopp i alla fall.
Kör ni via Postnords egna vadderade kuvert eller?


Stämmer bra det
Citera
2017-02-03, 12:27
  #9
Medlem
japanskbruds avatar
vad händer om man har en stock snus i väskan när man åker till saudiarabien eller nordkorea?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback