Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-03, 02:44
  #1
Avstängd
Hola allihopa!

Tänkte att jag och min sambo ska ut och resa nu i vår eventuellt. Vi kan inte komma på vart vi vill åka men vi vill till något varmare än sverige där vi kan bada och sola men också hitta på äventyr.

Vi vill ha lite action också, så har ni något tips på resor inom EU, Nord afrika. Thailand kan hända att vi är villiga att ta oss till.
Australien, Oceanien, Nord/Syd America är inte ett alternativ.

Prisklass är väl på medium.

Med Lite action så menar jag allt från att lära sig surfa, gå i djungeln, bestiga ett berg, jaga, åka vatten skoter. Lite vad som.
Ett plus är att jag är en glad ägare av en GoPro så måste få schyssta bilder ;)

Tack på för hand, hopps ni har lite tips!
Citera
2017-02-03, 03:30
  #2
Medlem
dovAkins avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroma
Hola allihopa!

Tänkte att jag och min sambo ska ut och resa nu i vår eventuellt. Vi kan inte komma på vart vi vill åka men vi vill till något varmare än sverige där vi kan bada och sola men också hitta på äventyr.

Vi vill ha lite action också, så har ni något tips på resor inom EU, Nord afrika. Thailand kan hända att vi är villiga att ta oss till.
Australien, Oceanien, Nord/Syd America är inte ett alternativ.

Prisklass är väl på medium.

Med Lite action så menar jag allt från att lära sig surfa, gå i djungeln, bestiga ett berg, jaga, åka vatten skoter. Lite vad som.
Ett plus är att jag är en glad ägare av en GoPro så måste få schyssta bilder

Tack på för hand, hopps ni har lite tips!

Bali eller Lombok inte alls så dyrt under våren, eller någon annan Ö där kring. Typ Gilli.
Citera
2017-02-03, 08:21
  #3
Medlem
Floridasidans avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Eroma
Hola allihopa!

Tänkte att jag och min sambo ska ut och resa nu i vår eventuellt. Vi kan inte komma på vart vi vill åka men vi vill till något varmare än sverige där vi kan bada och sola men också hitta på äventyr.

Vi vill ha lite action också, så har ni något tips på resor inom EU, Nord afrika. Thailand kan hända att vi är villiga att ta oss till.
Australien, Oceanien, Nord/Syd America är inte ett alternativ.

Prisklass är väl på medium.

Med Lite action så menar jag allt från att lära sig surfa, gå i djungeln, bestiga ett berg, jaga, åka vatten skoter. Lite vad som.
Ett plus är att jag är en glad ägare av en GoPro så måste få schyssta bilder

Tack på för hand, hopps ni har lite tips!

Du skriver inte hur länge ni ska vara borta men antar att ni inte tycker det är värt en lång flygresa.
Åk till Teneriffa och gör utfärder till Teide (vulkanen) ett dramatiskt landskap, skogarna på norra sidan. Hyr ni bil kan ni också köra runt hela kusten, det ger massor med fototillfällen speciellt i norr och väster. Djungel är kanske svårt att hitta men rejäl urskog, Teneriffa tror jag har 6 klimatzoner så ni hittar det mesta.
Citera
2017-02-03, 12:56
  #4
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av Floridasidan

Du skriver inte hur länge ni ska vara borta men antar att ni inte tycker det är värt en lång flygresa.
Åk till Teneriffa och gör utfärder till Teide (vulkanen) ett dramatiskt landskap, skogarna på norra sidan. Hyr ni bil kan ni också köra runt hela kusten, det ger massor med fototillfällen speciellt i norr och väster. Djungel är kanske svårt att hitta men rejäl urskog, Teneriffa tror jag har 6 klimatzoner så ni hittar det mesta.

Tack, ja vi ska väl vara borta om kring 2-3 veckor.
Citera
Denna tråd visas även på Travel Forum:
http://www.travelforum.se/f2808394

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback