Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-02, 18:46
  #1
Medlem
Det är så här att jag spelade FIFA på Xbox One. Spelar inte på original kontroll utan PowerA Spectra Handkontroll och under spelet när jag tryckte på RT så hörde jag nåt klick och RT knappen gick ner helt och går inte uppåt när jag släpper den, utan den stannar i tryckt läge.

Kan någon hjälpa mig?
Citera
2017-02-02, 18:49
  #2
Medlem
4yoonlys avatar
Garanti... gå tillbaka med den till butiken och berätta vad som hänt... så får du en ny?

Har du ingen hade jag letat upp skruvarna och skruvat isär den... den har säkert bara fastnat i någon något... och släpper säkert genom att skruva isär och skruva ihop igen... men har du garanti så gör inte detta (sitter säkert ett klistermärke för 1/2 av skruvhålet och då är garantin körd...
Citera
2017-02-02, 18:50
  #3
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Garanti... gå tillbaka med den till butiken och berätta vad som hänt... så får du en ny?

Har du ingen hade jag letat upp skruvarna och skruvat isär den... den har säkert bara fastnat i någon något... och släpper säkert genom att skruva isär och skruva ihop igen... men har du garanti så gör inte detta (sitter säkert ett klistermärke för 1/2 av skruvhålet och då är garantin körd...
Garantin löpte ut tyvärr och därför har jag redan öppnat den.
Citera
2017-02-02, 18:55
  #4
Medlem
4yoonlys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Garantin löpte ut tyvärr och därför har jag redan öppnat den.

Och det gjorde ingen skillnad?
Jaja... då är jag ingen hjälp tyvärr... vanligtvis när knappar "fastnar" så fastnar dom lite snett så plasten runtomkring täcker den typ... och då hjälper det att ta bort skalet och knappen poppar upp igen ...

Köpa ny då kanske...
Citera
2017-02-02, 18:59
  #5
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av 4yoonly
Och det gjorde ingen skillnad?
Jaja... då är jag ingen hjälp tyvärr... vanligtvis när knappar "fastnar" så fastnar dom lite snett så plasten runtomkring täcker den typ... och då hjälper det att ta bort skalet och knappen poppar upp igen ...

Köpa ny då kanske...
Får pilla med den då innan jag köper ny..
Citera
2017-02-02, 19:24
  #6
Medlem
Någon annan som har nåt förslag eller gjort detta innan? LT knappen går uppåt när jag släpper den och RT knappen står stilla..
Citera
2017-02-02, 19:43
  #7
Medlem
HermaeusMoras avatar
Citat:
Ursprungligen postat av BeHPNemesis12345
Någon annan som har nåt förslag eller gjort detta innan? LT knappen går uppåt när jag släpper den och RT knappen står stilla..
Testa ta något tunt och dra i de små mellan rummen runt om knappen . Har gjort det på mina kontroller när samma har hänt
Citera
2017-02-02, 19:54
  #8
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av HermaeusMora
Testa ta något tunt och dra i de små mellan rummen runt om knappen . Har gjort det på mina kontroller när samma har hänt
Har precis testat det och utan resultat. Märkte precis att fjädern gick sönder. Går det att laga?
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback