Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
  • 1
  • 2
2017-02-06, 16:35
  #13
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Eller så vore det kanske bra om du själv läser vad TS skrev:

TS verkar ju dock ganska trött och orkar inte ens bemöda sig med att skriva någonting om datorn i fråga, inga specifikationer eller liknande så att han skulle ha helt koll på vad det kan vara som eventuellt krånglar är jag milt uttryckt tveksam till.
Citera
2017-02-06, 22:05
  #14
Medlem
RickRozays avatar
Om du funderar på att ta bort Windows 10, kan du lika gärna byta till operativsystemet Ubuntu.

Den enda haken är att vissa användare använder exklusiva appar som inte har någon motsvarande version, till exempel marknadsanalysverktyg, exklusiva spel.
__________________
Senast redigerad av RickRozay 2017-02-06 kl. 22:10.
Citera
2017-02-09, 19:58
  #15
Medlem
aannkks avatar
hej ursäkta sent svar, men har varit riktigt sjuk, jag har updaterat allting igen och den verkar lite snabbare nu, jag ska kolla den nån dag till, ang modell och prestanda har jag inte datorn precis här nu, men vill minnas AMD dual core E1 4gb ram 500gb hdd.
Citera
2017-02-10, 14:49
  #16
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av aannkk
hej ursäkta sent svar, men har varit riktigt sjuk, jag har updaterat allting igen och den verkar lite snabbare nu, jag ska kolla den nån dag till, ang modell och prestanda har jag inte datorn precis här nu, men vill minnas AMD dual core E1 4gb ram 500gb hdd.
Samma spec som min Lenovo laptop och jag upplever inga som helst problem med youtube på min mobila 4g-lina så datorn i sig är nog inget fel på. Har Youtube fortfarande kvar flashspelaren? Den kunde ju orsaka rejäla buffringar och stopp.
Citera
2017-02-10, 15:04
  #17
Medlem
konstapels avatar
Citat:
Ursprungligen postat av aannkk
hej ursäkta sent svar, men har varit riktigt sjuk, jag har updaterat allting igen och den verkar lite snabbare nu, jag ska kolla den nån dag till, ang modell och prestanda har jag inte datorn precis här nu, men vill minnas AMD dual core E1 4gb ram 500gb hdd.

Det där skulle du ha skrivit från början. AMD:s E-serie av processorer har ganska dålig prestanda, tom lite sämre än Intels Celeron. Dessutom misstänker jag att den där hårddisken är mekanisk och inte en SSD, kan det stämma?
Då har vi nog isf huvudsvaret på varför det segar sig.
Citera
2017-02-10, 15:15
  #18
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av konstapel
Det där skulle du ha skrivit från början. AMD:s E-serie av processorer har ganska dålig prestanda, tom lite sämre än Intels Celeron. Dessutom misstänker jag att den där hårddisken är mekanisk och inte en SSD, kan det stämma?
Då har vi nog isf huvudsvaret på varför det segar sig.

Japp, att leva utan SSD nu för tiden är omöjligt. Är man van med SSD sedan flera år tillbaka och sedan sätter sig ner och ska göra något på en dator som bara har gamla sega hårddiskar så vill man nästan slita håret av sig för det känns så slött. Och som du säger, att processorn också är en riktigt slö en gör det bara värre.
Citera
2017-02-22, 11:55
  #19
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av JohnBlund
Japp, att leva utan SSD nu för tiden är omöjligt. Är man van med SSD sedan flera år tillbaka och sedan sätter sig ner och ska göra något på en dator som bara har gamla sega hårddiskar så vill man nästan slita håret av sig för det känns så slött. Och som du säger, att processorn också är en riktigt slö en gör det bara värre.
Lånar tråden lite...
Funderar själv på att köpa en SSD. Räcker det med att köra windows samt ev. några program på SSD och ha filmer och musik på den gamla HDD?
Citera
2017-02-22, 14:27
  #20
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKarlsson88
Lånar tråden lite...
Funderar själv på att köpa en SSD. Räcker det med att köra windows samt ev. några program på SSD och ha filmer och musik på den gamla HDD?


Precis som det är nu fast du har bytt ut disken mot en SSD. Extra disken du får, HDD`n, går att använda till lagring.
Citera
2017-02-22, 15:01
  #21
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Precis som det är nu fast du har bytt ut disken mot en SSD. Extra disken du får, HDD`n, går att använda till lagring.
Vet du om man får fixa en ISO eller något över nuvarande OS+program eller installera om allt?
Citera
2017-02-22, 15:55
  #22
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKarlsson88
Vet du om man får fixa en ISO eller något över nuvarande OS+program eller installera om allt?

Över nuvarande... ?

Det brukar gå att bara klona det du har nu över till den nya disken men det bästa är alltid att göra en nyinstallation. Så en ISO - ja.
Citera
2017-02-22, 16:18
  #23
Avstängd
Citat:
Ursprungligen postat av 1FF
Över nuvarande... ?

Det brukar gå att bara klona det du har nu över till den nya disken men det bästa är alltid att göra en nyinstallation. Så en ISO - ja.
Jag menar att läsa in OS:et och program till en ISO och sedan bara kopiera över till den nya disken, dvs inte nyinstallera.
Citera
2017-02-22, 17:51
  #24
Medlem
1FFs avatar
Citat:
Ursprungligen postat av KalleKarlsson88
Jag menar att läsa in OS:et och program till en ISO och sedan bara kopiera över till den nya disken, dvs inte nyinstallera.


Googla på - klona Os.
Citera
  • 1
  • 2

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback