Vinnaren i pepparkakshustävlingen!
2017-02-06, 18:00
  #49
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av MidasII
Antagligen berättade han inte för föreningen att han gjorde om lägenheten till tre mindre. Han sa bara att han skulle renovera vilket är vanligt att man gör idag innan man flyttar in.
Jo jag förstår men hur säljer du din lägenhet till tre olika personer utan att BRFen har godkänt det? De kan dessutom tvinga dig att återställa sådant du inte frågat om.
Citera
2017-02-06, 18:13
  #50
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Låter väldigt märkligt. Att dela upp en lägenhet är inget han får göra utan BRFens godkännande oavsett om han flyttat in eller inte.

Det står ingenstans om huruvida styrelsen godkände uppdelningen eller inte, så därför är det inte korrekt att göra ett antagande om det. Snarare kan man anta att han fått godkännande av styrelsen då anmälan från styrelsen avsåg misstänkt spekulationsköp då han själv aldrig flyttade in. Uppdelningen av lägenheten i citatet nedan är sidoinformation, och inte vad anmälan gäller:

" Den 12 september anmälde styrelsen i en bostadsrättsförening ett ”spekulationsköp”, som kan bryta mot god mäklarsed. Konflikten innebar att mäklaren hade köpt en stor lägenhet för att dela upp den i tre mindre, så som våningen tidigare hade varit uppdelad. Men styrelsen menar att mäklaren aldrig själv flyttade in i föreningen."
__________________
Senast redigerad av tesaurus 2017-02-06 kl. 18:22.
Citera
2017-02-06, 18:32
  #51
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tesaurus
Det står ingenstans om huruvida styrelsen godkände uppdelningen eller inte, så därför är det inte korrekt att göra ett antagande om det. Snarare kan man anta att han fått godkännande av styrelsen då anmälan från styrelsen avsåg misstänkt spekulationsköp då han själv aldrig flyttade in. Uppdelningen av lägenheten i citatet nedan är sidoinformation, och inte vad anmälan gäller:

" Den 12 september anmälde styrelsen i en bostadsrättsförening ett ”spekulationsköp”, som kan bryta mot god mäklarsed. Konflikten innebar att mäklaren hade köpt en stor lägenhet för att dela upp den i tre mindre, så som våningen tidigare hade varit uppdelad. Men styrelsen menar att mäklaren aldrig själv flyttade in i föreningen."
Vad du menar är alltså att han har, i egenskap av spekulant, kontaktat styrelsen i en BRF och fått tillåtelse, före sitt köp, att dela upp en lägenhet i tre stycken under förutsättning att han flyttar in i en av dessa.

Sen flyttar han inte in. Styrelsen anmäler honom för "spekulationsköp". Det låter helt otroligt. Särskilt med bakgrund av att han arbeta som mäklare. Verkar ju helt uppenbart varför han vill ha lägenheten? Hur länge trodde de att han skulle bo där även om han verkligen flyttade in?

Låter inte sannolikt det du säger.
Citera
2017-02-06, 18:54
  #52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Vad du menar är alltså att han har, i egenskap av spekulant, kontaktat styrelsen i en BRF och fått tillåtelse, före sitt köp, att dela upp en lägenhet i tre stycken under förutsättning att han flyttar in i en av dessa.

Sen flyttar han inte in. Styrelsen anmäler honom för "spekulationsköp". Det låter helt otroligt. Särskilt med bakgrund av att han arbeta som mäklare. Verkar ju helt uppenbart varför han vill ha lägenheten? Hur länge trodde de att han skulle bo där även om han verkligen flyttade in?

Låter inte sannolikt det du säger.

Om någon ringer mig och som är seriös och vill göra den renoveringen så ser jag inga problem med det även om han är mäklare, så länge han flyttar in i någon av dom, så att det inte handlar om ren spekulation, som då mäklaren säkert lovade för att kunna övertala styrelsen om godkännande. Ser jag sen att han aldrig flyttar in, så känner jag mig lurad och arg och gör en anmälan om spekulationsköp.
__________________
Senast redigerad av tesaurus 2017-02-06 kl. 19:14.
Citera
2017-02-06, 22:47
  #53
Medlem
Kaffemedaffes avatar
Citat:
Ursprungligen postat av tesaurus
Om någon ringer mig och som är seriös och vill göra den renoveringen så ser jag inga problem med det även om han är mäklare, så länge han flyttar in i någon av dom, så att det inte handlar om ren spekulation, som då mäklaren säkert lovade för att kunna övertala styrelsen om godkännande. Ser jag sen att han aldrig flyttar in, så känner jag mig lurad och arg och gör en anmälan om spekulationsköp.
Det är ju ett rent spekulationsköp till 2/3 oavsett hur du vrider och vänder på det.
Citera
2017-02-12, 22:22
  #54
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av Kaffemedaffe
Det är ju ett rent spekulationsköp till 2/3 oavsett hur du vrider och vänder på det.

Citat:
Ursprungligen postat av Frankolivorno
Som rubriken är den kände stjärnmäklaren i blåsväder, se artikel nedan:

https://www.svd.se/stjarnmaklare-i-b...omal-rullar-in

Tror att han gick över till Edward & partners och har alltså fuskat med bud och köpt bostäder i spekulationssyfte, inte villkorat provosionsandelen m.m.

Vad säger vi, kommer han att komma undan?


Har tittat på flera lägenheter som Ramin har visat i Sundbyberg. Han är riktigt bra! På hugget, lyssnar och är extremt atbetssam. Han frågade mig exakt vad jag sökte i Sundbyberg och hörde av sig till mig återkommande med förslag. Han MINNS sina kunder. Säljer man 500 lägenheter på ttp 2 år är det inte så konstigt om 1 av 100 blir fel rent administrativt.nej. Svårt att se att killen skulle fuska. Han är helt enkelt bra. Har varit på många visningar i Su dbyberg och många mäklae är galet loja, märker knappt att man är där.
Citera
2017-02-12, 22:33
  #55
Medlem
Askenars avatar
Hur kommer det sig att han inte fick starta franchise via Fastighetsbyrån?

Kan man komma högre upp i mäklarvärlden?
Citera
2017-03-03, 17:29
  #56
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av granini84
Har tittat på flera lägenheter som Ramin har visat i Sundbyberg. Han är riktigt bra! På hugget, lyssnar och är extremt atbetssam. Han frågade mig exakt vad jag sökte i Sundbyberg och hörde av sig till mig återkommande med förslag. Han MINNS sina kunder. Säljer man 500 lägenheter på ttp 2 år är det inte så konstigt om 1 av 100 blir fel rent administrativt.nej. Svårt att se att killen skulle fuska. Han är helt enkelt bra. Har varit på många visningar i Su dbyberg och många mäklae är galet loja, märker knappt att man är där.
Ska en mäklare (på en visning) vara på hugget och extrem arbetsam..???

Har läst denna tråd... och det låter mer som en anabolastinn, drognyttjande och extremt kapitalkåt och bokstavskombinerad individ i mina ögon.
Fortsätter med spänning att följa tråden.
Citera
2017-03-26, 21:28
  #57
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av bara-AZaz09-
Ska en mäklare (på en visning) vara på hugget och extrem arbetsam..???

Har läst denna tråd... och det låter mer som en anabolastinn, drognyttjande och extremt kapitalkåt och bokstavskombinerad individ i mina ögon.
Fortsätter med spänning att följa tråden.

Personligen tycker jag att det är sorgligt att man kan dra så stora spekulationsväxlar utifrån den information som hittills presenterats i tråden. Okej om man arbetar på skvallerblaska, men hur kan du låta dig själv bilda en sådan uppfattning utifrån så lite substans?
Citera
2017-05-04, 12:10
  #58
Medlem
Att R*min som privatperson är hinonde själv vet alla som växt upp i hans omgivning..
Otroligt att se hur en sådan person kan hyllas på förstasidor och det var bara en tidsfråga att detta utstuderade fiffel skulle börja komma fram.
Ingen rök utan eld som man brukar säga och det finns definitivt en 10 till fall för varje nuvarande anmälning.
Följer med spänning och hoppas att rättvisa skippas. Men tvivlar på det. Ung och invandrare, det är en alldeles för bra kombination
Citera
2017-05-17, 11:12
  #59
Medlem
bluehills avatar
Här är en klassisk bluffannons;

http://www.edwardpartners.se/objekt/OBJ18503_1561345228


Inte en sportslig att det finns ett riktigt bud på den där.... haha
Citera
2017-05-17, 23:25
  #60
Medlem
trottwells avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Askenar
Hur kommer det sig att han inte fick starta franchise via Fastighetsbyrån?

Kan man komma högre upp i mäklarvärlden?

Jag tror att du skämtar, Fastighetsbyrån är mäklarbranschens Konsum, det är svårt att sjunka lägre.
Vilken status inom matbranschen har en person som franchisar en Coop butik?
__________________
Senast redigerad av trottwell 2017-05-17 kl. 23:30.
Citera

Stöd Flashback

Flashback finansieras genom donationer från våra medlemmar och besökare. Det är med hjälp av dig vi kan fortsätta erbjuda en fri samhällsdebatt. Tack för ditt stöd!

Stöd Flashback