2017-02-02, 10:17
Medlem
Jag har aldrig varit på sådana ställen. Men om man får vanlig massage, jag förmodar att det finns sexigare thailändskor som man möter i ett annat rum. För jag tror inte dom som utför vanlig massage är så kul, man ser ibland vanliga thailändskor på stan och det är inget man tänder på.

Hur går detta till? Hur kan dom få kunder? Vad är det frågan om?
Citera
2017-02-02, 10:36
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av ShariaInstructor
Jag har aldrig varit på sådana ställen. Men om man får vanlig massage, jag förmodar att det finns sexigare thailändskor som man möter i ett annat rum. För jag tror inte dom som utför vanlig massage är så kul, man ser ibland vanliga thailändskor på stan och det är inget man tänder på.

Hur går detta till? Hur kan dom få kunder? Vad är det frågan om?

Det finns en mycket lång tråd här på FB som beskriver exakt hur det går till:

(FB) Den stora recensionstråden om thaimassage i Sverige! (Inga PM-requests!)

I princip alla thaimassageställen i Storstäderna erbjuder sexuella tjänster.
Det finns inga speciella rum eller speciella massörskor som erbjuder det alla gör det.
I det flesta fall erbjuds HJ, BJ och ofta BTB eller FS

Priserna är standardiserade:
Massage 400 kr 1 timme
Hj 300 kr
Naket Hj 500 kr
BJ 500
BTB 800 kr
FS 1000 kr

Allt beskrivs mycket tydligt i tråden. Det finns också Thaimassageguiden där man kan få en överblick hur många ställen det finns i varje stad.
Citera
2017-02-02, 10:48
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av kerstschon
BTB 800 kr
FS 1000 kr

Vad betyder detta?
Citera
2017-02-02, 11:05
Medlem
Frågan är vad syftet är med ännu en kontroll. Det gäller för polisen och åklagare att ta frambevis för att ägaren 38 åringen tjänat pengar på verksamheten. Om man läser fup från Uppsala domen
var det en oerhört kostsam samt personalkrävande insats där det åklagaren kunde fastställa att
koppleri framkommit. Då jag har lite inside info i detta fall skall inte 38 åringen ha tagit betalt utan enbart tillhandahållit/hyrt ut rum till tjejerna! blir intressant att se hur polis åklagare fäller
henne för koppleri? räcker det att det bedrivs ev sexuell aktivitet i de rum som hon hyrt ut?
Vidare ryktas det om att polisen haft span i 7 månader från ett närliggande cafè.
Klart är att detta inte är ett spontant tillslag utan en kraftfull aktion vars syfte jag inte riktigt har klart för mig. Blir nog lite lugnare ute på salongerna idag när Svennen banan sett på nyheterna
Citera
2017-02-02, 11:08
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av oshin.cantwell
Vad betyder detta?
HJ - Handtralla
BJ - Avsugning
BTB - Body to body, naket hångel med handtralla
FS - Full service, samlag

Allt finns i tråden om Thaimassage här på FB
Citera
2017-02-02, 11:15
Medlem
Kafka_Gods avatar
Citat:
Ursprungligen postat av Lasselowkick
Då jag har lite inside info i detta fall skall inte 38 åringen ha tagit betalt utan enbart tillhandahållit/hyrt ut rum till tjejerna! blir intressant att se hur polis åklagare fäller
henne för koppleri? räcker det att det bedrivs ev sexuell aktivitet i de rum som hon hyrt ut?

Självklart.

12 § Den som främjar eller på ett otillbörligt sätt ekonomiskt utnyttjar att en person har tillfälliga sexuella förbindelser mot ersättning, döms för koppleri till fängelse i högst fyra år.
Citera
2017-02-02, 11:29
Medlem
Tr4mss avatar
Citat:
Ursprungligen postat av kerstschon
Detta är typiskt något som SD tycker är viktigt, invandrare som begår brott. Många Thailändskor kommer också från de östra muslimska delarna av Thailand så det blir muslimska invandrare som begår brott. Detta gäller framför allt de som äger salongerna men äve de som ger massage som är muslimska invandrare som förleder svenskar till att begå brott.

Så detta är ett av de vanligaste exemplen SD använder när man vill ha statistik på ursprunget för brottsmisstänkta

"östra muslimska delarna", kan du utveckla det 😝
Citera
2017-02-02, 12:13
Medlem
Det är väl någon som inte fått som anmält. Det är extra inkomst rätt eller fel. Lätt att ha åsikt att det är fel men vi har ett annat social system än damer från delar av tredje världen de försörjer familj. Barn mamma på det de gör här. Sen de jag blivit frågad om, om HE så har jag fått uppfattning att de är någorlunda selektiva, har fått på salong där de uttryckligen inte genomför sexuella tjänster. De väljer kund, om du som okänd börjar tjata om HE och bj etc etc så blir det inget alls.
Citera
2017-02-02, 12:26
Medlem
johnthedickholmess avatar
Måste bli grova pengar för damerna. Tänk 2 kunder per dag x 500 kr för massage och sedan + 500 per kund för he. 2000 per dag. 1,5 timmes jobb. 60 k i månaden. Vad betalar de till salongägaren? Typ 5k i månaden? Typ 55k över. Inte mycket skatt misstänker jag. Gneta ihop en halv mille per år som de skickar utomlands. Lever på gubben hemma. Tja förstår de tycker det är värt det. De är i regel inte snygga. Och oftast lite äldre. Förstår inte heller hur någon kan vilja pröjsa för he på salongerna. Då vill man ju åtminstone de ser bra ut. Sedan är det helt sjukt det kan vara lagligt att sälja sexuella tjänster och förbjudet att köpa. Helsnurrigt. Tok-feminister som vill sätta åt männen, bittra och avundsjuka. En lag skall väl vara en lag. Alltså, ett helt förbud åt bägge hållen eller legalisering. Tycker själv det skall avkriminaliseras om det inte rör sig om trafficking. Det är något helt annat. Löjligt att kunna åka över sundet och gå på bordell och inte här. Morallag a la shariastyle. Nej ta bort.
Citera
2017-02-02, 12:52
Medlem
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Måste bli grova pengar för damerna. Tänk 2 kunder per dag x 500 kr för massage och sedan + 500 per kund för he. 2000 per dag. 1,5 timmes jobb. 60 k i månaden. Vad betalar de till salongägaren? Typ 5k i månaden? Typ 55k över. Inte mycket skatt misstänker jag. Gneta ihop en halv mille per år som de skickar utomlands. Lever på gubben hemma. Tja förstår de tycker det är värt det. De är i regel inte snygga. Och oftast lite äldre. Förstår inte heller hur någon kan vilja pröjsa för he på salongerna. Då vill man ju åtminstone de ser bra ut. Sedan är det helt sjukt det kan vara lagligt att sälja sexuella tjänster och förbjudet att köpa. Helsnurrigt. Tok-feminister som vill sätta åt männen, bittra och avundsjuka. En lag skall väl vara en lag. Alltså, ett helt förbud åt bägge hållen eller legalisering. Tycker själv det skall avkriminaliseras om det inte rör sig om trafficking. Det är något helt annat. Löjligt att kunna åka över sundet och gå på bordell och inte här. Morallag a la shariastyle. Nej ta bort.

Inte snygga!?!? Vad har du varit på för ställen? Har varit med några som varit unga och riktigt vackra, inte bara korta, gamla tjockisar som arbetar salong. Men japp det behövs inte så många så rullar det pengar. Men då kan de vara lite selektiva också och inte ta vad som helst.
Citera
2017-02-02, 12:57
Medlem
Onkel-Ben-nys avatar
Citat:
Ursprungligen postat av johnthedickholmes
Så mycket drar dom inte in. Ägaren har naturligtvis tagit en risk och köpt sig salong och sen tillkommer kortläsare och kassaapparat enligt skattemyndighetens regler. Ägaren måste sen redovisa för en rimligt antal kunder och många kunder vill ha kvitto. Det är tillåtet att redovisa kvitton från thaimassage för att erhålla friskvårdsbidrag. Ägaren ser garanterat till att de som jobbar drar in så pass att det är attraktivt att jobba men inte mera. Max 15k i handen per månad, inte mera.
Citera
2017-02-02, 13:01
Medlem
Tjejerna får inga 500:-/timme. De som får lön av ägaren får runt 100-120/timme svart. Resten tar ägaren som då ska betala hyra osv. Det är ungefär vad jag fått fram av de tjejer jag pratat med. Sen får de ofta behålla allt från extratjänsterna men det finns säkert undantag där med.
Citera

Skapa ett konto eller logga in för att kommentera

Du måste vara medlem för att kunna kommentera

Skapa ett konto

Det är enkelt att registrera ett nytt konto

Bli medlem

Logga in

Har du redan ett konto? Logga in här

Logga in